nieuwe firmware voor de pvr600

K

kersen

Hallo beste mede satters.

Ik ben ook vrij nieuwe met mijn dreambox. Ik had voorheen een philips. Deze kon ik gewoon update. Nu is echter alles nieuw voor mij, en ik zit met het volgende vraag. Ik zag dat er een nieuwe versie beschikbaar was voor gemini project. Deze wil ik graag uitproberen. Echter heb ik zo onzettend veel tijd in mijn dreambox gestoken om alle settings goed te krijgen, dat ik nu bang ben dat ik alles weer opnieuw moet gaan doen.

Dus mijn vraag luid.

Is er een mogelijkheid om mijn settings en kanalenlijsten mee te nemen naar mjn nieuwe firmware.

Tanks

 
Hoi Kersen en welkom op Satellite Fun.

Ik had net je mailtje beantwoord en ik zie dat het nu toch gelukt is met de registratie, dus dat is mooi.:)

Het is best een beetje hobbye om de settings etc. allemaal goed te zetten. Nu heb je er ontzettend veel tijd in gestoken, maar hoe vaker je dat doet, hoe sneller het op een gegeven moment lukt want je gaat dat wel onder de knie krijgen en dan gaat het vanzelf een stuk eenvoudiger.

Maar ik kan me voorstellen dat je toch even voorzichtig wilt zijn.

Daarom het antwoord. Een aantal instellingen zullen niet vanzelf bewaard blijven. Settings zoals de communicatiesettings en andere settings die je eventueel aangepast hebt bij de geavanceerde setup, zul je opnieuw moeten doen.

Ook je instellingen voor het display moeten opnieuw.

Als laatste moet je ook de eventuele diseqc en/of motor instellingen opnieuw doen.

Indien je het echter hebt over je zenderlijst, dus frequenties met de zenders en de zendervolgorde met de boeketten, deze kun je wel bewaren.

Hiervoor moet je even DreamboxEdit installeren, daarmee kun je de settingslijst van je Dreambox downloaden en opslaan op je harde schijf van de pc.

Na de installatie kun je in elk geval de frequentielijst met de zenders en boeketten ook weer terugzetten naar de Dreambox.

Ik weet niet zeker of je DreamboxEdit van onze site kunt downloaden, hij staat er wel in maar we hebben wat probleempjes met de downloadsectie waardoor downloads corrupted binnenkomen dus moet je even kijken.

Later vanavond probeer ik dat nog te herstellen.

 
bedankt voor je reactie.

Ik heb idd deze editer al in mijn bezit en zal de settings opslaan op mijn pc.

thanks

Settings zoals de communicatiesettings en andere settings die je eventueel aangepast hebt bij de geavanceerde setup, en de display setting dus. Verder komt er niks bij kijken hoop ik.hahaha Dan lijkt me het beste dat ik screenshots ga maken van deze settings alvorens de nieuwe software erin te zetten.

 
Laatst bewerkt:
Screenshots maken is een goed idee. Maar zoals gezegd, er kan hier en daar toch wel eens iets mis gaan en al doende leert men.

Als je het vaak genoeg gedaan hebt wordt het een automatisme en ga je er ook nog wel plezier in krijgen.:)

Succes!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan