Aanschaf sateliet

S

star62

Hallo allemaal,

Ben hier helemaal nieuw en heb gelijk een vraag:dunno:.

Ik wil een sateliet gaan aanschaffen met vooral Poolse zenders hierop.

Hoe moet ik hiermee aan de slag gaan?

Waar kan ik bv het beste naar toe om een sateliet aan te schaffen en wat zijn goede schotels. Verder kan iemand misschien vertellen hoe ik de Poolse zenders kan gaan ontvangen en wellicht informatie over de installatie en prijs.

Kan ik bv een sateliet zelf makkelijk installeren of moet hier een vakman bij gehaald worden.

Nou, zoals jullie zien is het niet bij 1 vraag gebleven maar misschien kunnen jullie me in ieder geval op weg helpen.

Bedankt alvast voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Alex

 
Hoi Star62 en welkom op Satellite Fun.

Om meteen antwoord te geven op je vragen... :)

Hier (klik) kun je zien welke Poolse zenders FTA (dus vrij) te ontvangen zijn.

Zoals je daar zult zien, zitten de meesten daarvan op de Hotbird 13 oost satelliet.

De vraag is dan of en zoja welke andere zenders je evt. wilt bekijken. Wil je bijv. een smartcard voor het NL pakket, dan heb je ook de Astra 19,2 oost nodig.

Dan wordt de keuze voor een schotel alweer een beetje anders dan dat je alleen de hotbird zou willen bekijken.

Blijft het alleen bij hotbird zou ik toch voor een super signaal een 78-80cm schotel nemen. De Triax (met name de donkere Triax modellen) is een uitstekend merk schotel.

De satelliet afstellen is bijna niet met de hand te doen, digitaal luistert dat namelijk erg nauw. Je zult dus een metertje nodig hebben hiervoor. Misschien is er wel een kennis die zoiets heeft en je ermee kan helpen, met een meter is het wel te doen.

Je kunt redelijk snel beeld hebben, maar als je niet wilt dat het beeld al begint te blokken of welvalt bij het minste beetje regen dat er valt, dan is een optimale afstelling gewoon noodzakelijk.

Dan heb je uiteraard nog een ontvanger nodig die wat meer kan en daarom zijn de goedgekeurde Canal+ ontvangers af te raden.

Er zijn echter ontvangers in verschillende prijsklassen en dan is het daarom weer de vraag of je een ontvanger wenst waar je ook nog wat mee kunt hobbyen, of dat het apparaat gewoon eenvoudig te bedienen moet zijn, ook qua instelling etc. Dus meer een gewoon "plug en kijk" apparaat.

Afhankelijk daarvan kun je weer een keuze maken uit velerlei ontvangers.

Er zullen hier geheid ook van andere gebruikers nog wel goede adviezen voor je komen.

Maar met dit antwoord heb je al een kleine aanzet en heb je ook al een paar vragen waar je op kunt antwoorden, zodat het voor de lezers ook gemakkelijker wordt je met je keuze te helpen.

 
Even wat termen verduidelijken:

- Satelliet(en): deze hangen rondom de aarde

- Schotel: gebruik je om het signaal van de satelliet te bundelen

- LNB: hangt in het brandpunt van de schotel, en vangt het signaal van de satelliet op.

- Satellietontvanger (in de volksmond ook well schotelontvanger genoemd) vertaalt het signaal wat met de schotel en LNB ontvangen wordt naar een beeld en geluidssignaal)

 
Ja en voor de Poolse zenders er zijn er een aantal FTA maar voor de meeste zenders heb je een juiste ontvanger nodig met een geldige smartkaart.

En dat abo zul je in Polen moeten afsluiten eventueel via familie vaak zit daar een ontvanger bij soms ook nog een schotel.

Als je een abo af wil sluiten heb de keuze uit drie provider dat zijn Cyfra, Cyfrowy en N.

De pakketten zijn te vinden op de site van Kingofsat,

http://nl.kingofsat.net/packages.php

Alle drie hebben ze een andere codering en N zend alles uit in MPEG-4 dus een speciale ontvanger nodig, de drie providers zenden alle drie uit op de Hotbird sateliet en die is hier met een 60 cm schotel al uitstekend te ontvangen.:knipoog:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan