C+ gehackt ........

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Zal toch niet waar zijn..??

Als ik op de homepage bij hun kijk zie ik anders niets dan:

hacked by KneX

Of ben ik weer de enigste.?

 
Nee hoor je bent niet de enigste. ;)

Lees maar.


SATELLIETNIEUWS


 

 


CanalDigitaal slachtoffer Irdeto 2 hack ?



Een tegenslag voor alle betaaltelevisieaanbieders die gebruik maken van het Irdeto coderingsysteem. Hackers hebben het afgelopen weekeind de gehele Irdeto 2 codering gekraakt. De verwachting is dat binnen korte tijd de eerste emulatoren voor satellietontvangers en CI modules via het internet beschikbaar zullen komen. De hack van Irdeto 2 wordt door diverse Europese internetsites, waaronder het Duitse DigitalFernsehen, inmiddels bevestigd.


 


Eén van de grootste getroffen betaaltelevisieaanbieders is het Nederlandse CanalDigitaal. Deze zendt veel van de zenders in haar zenderpakket simulcrypt uit in zowel de Seca als Irdeto 2 codering. Ook het Griekse Nova is één van de andere grotere betaaltelevisieaanbieders die gevolgen zullen krijgen van de hack. Maar ook de kabelaanbieders in Nederland zullen een gevoelige klap kunnen gaan leiden. Alle grotere kabelmaatschappijen in Nederland, met uitzondering van UPC, maken gebruik van de Irdeto 2 codering. De vraag is echter of de Nederlandse kabelmarkt voor de hackers van het Irdeto 2 systeem interessant genoeg is om deze hack publiekelijk voor deze zenders te maken.


 


Dat de hack het gehele Irdeto 2 systeem betreft blijkt uit het gegeven dat hackers het gehele Gamma besturingssysteem van de codering hebben kunnen uitlezen. Hierdoor wordt het bijkans onmogelijk voor Irdeto en de betaaltelevisieaanbieders om publiek geworden hacks door beveiligingsupdates te kunnen repareren. Een grote domper voor Irdeto zal ongetwijfeld wezen dat ook de nieuwere smartcard versies, de versies 4 en 5, door huidige gebeurtenissen publiekelijk gehackt zijn. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Nagravision hack waar niet de gehele Nagravision codering gehackt zijn maar slechts enkele roms die door sommige betaaltelevisieaanbieders gebruikt worden.


 


Het Nederlandse CanalDigitaal gebruikt al vanaf de start, inmiddels meer dan 10 jaar geleden, gebruik van het Irdeto coderingsysteem. In 2003 stapte CanalDigitaal over naar het Irdeto 2 coderingsysteem. Dit gebruikt men naast het Seca/Mediaguard coderingsysteem. Al enige tijd bestaat de indruk dat CanalDigitaal op termijn wil stoppen met Irdeto 2 te blijven ondersteunen. Dit jaar zinspeelde CanalDigitaal directeur Hans Wolfert nog op een aanbieding aan de Irdeto 2 abonnees om over te stappen naar de Seca codering. Of de huidige hack dit in een stroomversnelling zal laten komen is nog onduidelijk.


 


Wij willen er voor alle duidelijkheid bij vermelden dat het kijken naar betaaltelevisieprogramma’s via deze maar ook andere illegale hacks en/of toepassingen strafbaar is volgens de Nederlandse en Belgische wetgeving. Daarnaast brengt u de betaaltelevisieaanbieder schade aan door gebruik van deze en/of andere hacks en kan deze de door hen geleden schade persoonlijk op u verhalen.


 


Bron satplaza


 




 
hacked by KneX
Freggel heeft het over iets anders dit gaat over de site van CDS en was even gehackt, trouwens ze hebben het wel erg snel weer noraal.

 
Klopt, dan zal het eerder een deface dan een hack zijn geweest, maar wel grappig.:)

Irdeto2 was al iets eerder gekraakt, het wachten was alleen nog op het laatste beetje wat eigenlijk (voor technici) dan ook niet meer echt ver zoeken was en dat is ze dus ook naar verwachting gelukt.

Maar de Irdeto2 codering bestaat ook al zeer lang, Nova (Griekenland) is er toen nog als een van de eerste providers mee begonnen.

Mijn vermoeden is dat de irdeto3 codering dan ook al lang klaar ligt.

 
Volgens mij is die al een tijdje werkend hier 11 kanalen op 43 west die in Irdeto3 coderen zenders zijn bestemd voor wat kabelbedrijven in Spanje.

http://nl.kingofsat.net/pack-mediapark.php

En ja het Griekse Nova was al een tijdje gehackt maar op piraten kaarten voor 99 euro per stuk, zoek maar eens op "Gamma smartcard" zelfs in Australie verkopen ze die ook voor de Irdeto2 codering maar nooit publiek geweest.:wijntje:

 
Oh kijk aan Aart44, je bent nog een heel stuk verder geinformeerd. Inderdaad is Irdeto3 al in omloop, da's interessant.

Zal het ook wel niet al te lang duren voordat het meer ingezet gaat worden.

V.w.b. de Nova hack, dat van die dure kaarten wist ik, maar niet te lang geleden (een maand of 2 a 3 meen ik me te herinneren), was het ook al op andere wijze open te krijgen, dus niet met dure kaarten, alleen was ook dat zwaar non-public.

Maarja, het zou ook kunnen dat dit verhaal niet klopte, doch als je nu ziet dat het helemaal open ligt, lijkt me de info van toen toch wel correct.

Ben wel nieuwsgierig nu of het nog enigszins lijkt op de oude irdeto1 codering enzo en hoe lang het nu gaat duren eer er daadwerkelijk keys en emu's voor in omloop komen.

Niet dat dit legaal is, maar interessant is he wel.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan