Op zoek naar robust systeem

J

Jabadoo

Beste,

Kan iemand mij vertellen of die linux-oplossingen als dreambox etc intuitief te bedienen zijn? Bedoeling is dat mijn vrouw er goed mee overweg kan.

En hoe zit het met verbruik van deze machines?

En last, but not least, wat met het aantal decibels als deze aanstaan/in standby?

Ik vraag het omdat ik nu een XP 2005 Media Center Edition heb, maar de cooling maakt mij net iets teveel lawaai, het apparaat wordt redelijk warm, en ik vermoed dat dit redelijk wat verbruikt.

Als ik dit wil vervangen, wil ik een deftige machine, waar ik dadelijk mee van start kan. Dat ik er nadien nog wat werk mee heb(updates en zo), trek ik mij dan nog niet aan... Maar het geheel moet robust ogen, en geen halfbakken oplossing meer zoals ik nu heb met de MCE.

Alvast bedankt,

Steven

 
Het aantal decibels in standby is 0 en als je hem aan hebt staan ligt er aan hoe hard je volumeknop staat.:biggrin:

Maar ik neem aan dat je het stroomverbruik bedoeld. Dat zou ik zo niet weten.

Wel weet ik dat in elk geval de Dreamboxen goed te bedienen zijn. Mijn kids kunnen hem ook bedienen en mijn dochter die toen 9 was, heeft geleerd hem te bedienen door te kijken hoe ik het deed.

Mijn vrouw heeft echt problemen met dat soort dingen, meer als de gemiddelde vrouw, maar die bediend nu op de slaapkamer een Dreambox 500 en de 7020 beneden ook dus het is echt vrij eenvoudig te doen.

Maar robuust in de zin van stevig, nee, het ziet er misschien wel zo uit, maar als je de kast vast pakt, dan is het maar een vrij licht apparaat van nja... wat is het... het lijkt wel aluminium eigenlijk? Van de andere kant is dat bij de meeste ontvangers op die manier dus daar zit weinig verschil in.

Een koeling zit er niet in dus van dat soort lawaai heb je geen last. Indien je er een HD in bouwt kan die wat lawaai maken, maar er zijn zat harddisk oplossingen te vinden die stil zijn en sowieso als het goed is schakelt deze automatisch na een paar minuten uit als je er niets mee doet.

Misschien heb je al iets aan deze informatie. Wellicht dat een van de anderen je wat wijzer kan maken op het gebied van het verbruik van deze apparaten en/of informatie kan verstrekken over andere Linux ontvangers zoals o.a. DGStation en anderen.

 
Ik heb het verbruik van de 7020 gemeten.

Ik kom op het volgende:

Opstarten < 19 W

Het laatste deel van het opstarten 22,5 W

In bedrijf met harde schijf 24 W

In bedrijf met harde schijf gestopt 18 W

Standby eerst 16,5 W later 12 W

Diepe slaap 0,8 W

 
Bedankt voor de reacties.

Ik ben er bijna uit, en denk dat ik voor de Dreambox 7025 plus ga.

Tenzij de 8000 nog uit zijn fabelstatus komt, en heel binnenkort verschijnt?

 
Tja dat van die 8000 blijft vaag, hij zou "zeer binnenkort" verschijnen, maar dat is dus ook al weer dik meer dan een maand geleden.

Hij staat nog steeds bij diverse leveranciers op "binnenkort verwacht" maar de twijfels komen er al bij meerdere mensen, of het nu echt nog voor 1 januari gaat gebeuren of toch maar ergens media volgend jaar... het blijft koffiedik kijken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan