Pace: Geen signaal

A

Alicia

Nadat de stekker uit het stopcontact is geweest (anderhalve dag), krijg ik alleen de melding dat er geen signaal is. Normaliter werkt de decoder altijd nadat de stekker eruit is geweest. Nu niet meer. De zenderinstellingen kloppen nog en ik heb ze weer opnieuw ingesteld, maar ik krijg steeds de melding dat er geen signaal is. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?

Het betreft overigens een Pace decoder van bijna 10 jaar oud.

 
Nadat de stekker uit het stopcontact is geweest (anderhalve dag), krijg ik alleen de melding dat er geen signaal is. Normaliter werkt de decoder altijd nadat de stekker eruit is geweest. Nu niet meer. De zenderinstellingen kloppen nog en ik heb ze weer opnieuw ingesteld, maar ik krijg steeds de melding dat er geen signaal is. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen?
Het betreft overigens een Pace decoder van bijna 10 jaar oud.
Verouderde elko's zouden een oorzaak kunnen zijn .

Je kuntproberen met een Föhn door de koelsleuven het binnenwerk flink op te warmen (bij ingeschakeld app.).

Soms werkt het , daarna van de netstekker afblijven .

 
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb er zelf weinig verstand van die dingen, maar het ligt waarschijnlijk niet aan buiten waar de schotel zich bevindt? Dus puur aan de decoder zelf?

 
Als de netstekker er uit is geweest..

Zijn dan de andere stekkers er ook uit geweest ?

Heb je in dat geval ook gecontroleerd of de antenne stekker er wel goed inzit ?

En of die stekker zelf nog wel goed aan de kabel zit ?

Haal die dus even uit de ontvanger en kijk of dat middelste draadje nog wel recht is (en dus niet helemaal verbogen).

Anders zou ik trust's verhaal inderdaad even proberen, maar das wel een wat technisch verhaal.

Overigens raad ik je aan die pace de deur te wijzen, als het er eentje uit de 500 of 600 serie is (dus nu met een rood Irdeto abonnements kaartje).

Je weet niet wat je meemaakt als je 'm inruilt voor een "groener blaadje"...

Misschien een puntje voor de Sint of de kerstman ?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan