7025 zender niet gevonden

R

Rwin

Hallo,

Ik heb een DB7025 waar ik een quad duo LNB van canal digital (Astra 1 en Astra3) op heb aangesloten. Ik heb de installatie wizard gevolgd en de volgende dingen ingevuld:

Configuration mode: Simple

DiSEqc: DiSCeqc A/B

PortA: Astra 3 (23.5)

PortB: Astra 1 (19.2)

Als ik dit met de originele image doe vind ik meer dan 1000 zenders en met de laatste versie van gemini vind ik maar 800 zenders. Bij beide images krijg ik na een tijd de melding:

Zender niet gevonden

SID not found in PAD

Ik kan dan geen enkele zender meer ontvangen. Ik kan pas weer zenders ontvangen als ik deze opnieuw ga zoeken en de oude verwijder.

Doe ik iets fout, heb ik het DiSCdeq protocol wel goed ingesteld?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Rwin added 96 Minutes and 31 Seconds later...

Ik heb net DreamboxEdit geinstalleerd. Als ik een FTP download doe krijg ik de waarschuwing dat er 49 fouten in het userbouquet.xxxxx.tv zitten. Kan dat er iets mee te maken hebben en wat is hier de oorzaak van?

 
Laatst bewerkt:
Het aantal fouten wat je ziet als je Dreamboxedit gebruikt heeft daar nauwelijks mee te maken, mijn Dreambox werkt perfekt en ook bij mij worden er door Dreamboxedit fouten aangegeven die DreamboxEdit dan ook weer er uit haalt.

Zelfs al pomp je een door DreamboxEdit in orde gemaakte lijst naar de Dreambox en je haalt hem 5 minuten later weer op zonder iets te doen, geeft ie weer fouten aan.

Geen idee waar dit door komt.

V.w.b. de verloren zenders met een Gemini image, dat zou aan de aanwezige transponderlijst kunnen liggen in dat image. Volgens mij staat dat ook in de satellites.xml file. Ik kreeg bijv. op de 23,5 oost geen enkele NL zender gevonden.

Na even zoeken bleek dat de door C+ gebruikte transponder helemaal niet in de lijst was opgenomen en heb ik hem handmatig erbij gezet.

Daarna opnieuw laten zoeken en hups, werden de zenders gevonden.

Dus ik vermoed dat er bij jou ook wellicht wat transponders misschien. Een nieuwe frequentielijst kan dan helpen, maar niet altijd.

Ik zie dat je op het cardwriter forum ook al die vraag gesteld hebt, en daar denkt men weer dat de diseqc andersom zou moeten, doch dat lijkt me sterk als in die lijst met 1000 kanalen zenders van beide satellieten zitten.

 
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb mijn probleem inderdaad ook nog op een ander forum gezet. Je moet je kansen een beetje spreiden. :)

Ik heb net even gecontroleerd welke LNB kop nu op welk kanaal zit. Ik had de volgende dingen ingesteld:

PortA: Astra 3 (23.5)

PortB: Astra 1 (19.2)

Echter als ik de hand voor de 19.2 LNB houdt word de signaal sterkte van Astra 3 zwakker (gemeten op de DB7025). Het lijkt er dus op dat Carwriter gelijk heeft en dat de poorten dus gewisseld moeten worden:

PortA: Astra 1 (19.2)

PortB: Astra 3 (23.5)

Echter als ik dit instel op mijn DB en opnieuw automatisch naar zenders zoek worden er maar 448 zenders gevonden. Als ik nu een zender wil kijken krijg ik de volgende melding:

'Afstemmen mislukt'

of

'Tuner niet gevonden'

Na rebooten geeft hij deze meldingen niet meer. Ik vind het wel vreemd dat hij ineens een heel stuk minder zenders ontvangt.

Rwin added 142 Minutes and 16 Seconds later...

Het probleem is opgelost!!

Het bleek dus dat ik een paar graden er naast zat met het uitrichten van de schotel. Ik zat op Astra 1 en Hotbird te kijken terwijl ik dacht dat ik op Astra 1 en Astra 3 zat. Dit verklaard ook waarom ik in de 'verkeerde' port configuratie meer zenders vond. Ik heb de schotel nou een paar graden gedraaid en het lijkt nou allemaal goed te werken.

Bedank voor de hulp!

 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn probleem inderdaad ook nog op een ander forum gezet. Je moet je kansen een beetje spreiden.:)
:exactly:

Het bleek dus dat ik een paar graden er naast zat met het uitrichten van de schotel.
Klopt, dat was de aanvullende informatie die op het forum bij Cardwriter stond, de diseqc omzetten en de schotel iets beter afstellen, dat hoorde erbij. Dat was dan ook de reden van de minder zenders, dan kijkt kop 1 naar Astra en de tweede niet meer naar Hotbird waardoor je opeens die zenders van de Hotbird kwijt was, waarvan jij dacht dat het de andere Astra was, zoals je zelf ook al uitlegt eigenlijk.

Fijn te horen dat je het nu allemaal goed werkend hebt gekregen en v.w.b. de hulp uiteraard graag gedaan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan