opentel ods 3000ci

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rono

Hallo,

ik heb een opentel ods 3000ci nou heb ik een duo lnb

gekocht voor astra 1 en 3 maar kan alleen de zenders ontvangen van de astra 1.

Kan iemand me helpen hoe ik de regionale zenders op astra 3 ook kan ontvangen?

bvd

Ron

 
Vermoedelijk zal het probleem in de diseqc instellingen zitten danwel zit de lnb niet zoals hij zou moeten zitten.

Doch deze ontvanger is mij alleen maar bekend van naam, wellicht dat iemand anders je verder kan helpen hiermee.

Het kan helpen als je vermeld hoe je deze duo lnb hebt aangesloten. Zit Astra 1 op A en Astra 3 op B of omgedraaid bijvoorbeeld?

 
De lnb zit goed want ik heb er ook een nokia 9500 aanzitten

en die werkt wel.

Maar in het menu van de opentel kan ik niks vinden om die instellingen te veranderen.

grt Ron

 
Ja je zult je handleiding dan moeten raadplegen daar zal wel in staan waar je de disqinstellingen kan vinden.

Nu heb ik zelf voor twee jaar terug ook zo'n ding gehad en die heb ik ook ingesteld maar ik zou echt niet meer weten waar in het menu je precies moet zijn.

Het lijkt me dat even zoeken in het menu naar de disqinstellingen en instellen dan zal het opgelost zijn.

Dus Astra1 op 1 of A

Dan Astra3 op 2 of B

 
oke,

Ik ben er al uit.

moest in het installatie menu de sataliet toevoegen

die stond niet in de standaard lijst.

Toen die er in stond kon ik de zenders zoeken en aangeven

op welke poort en het werkte.

Bedankt voor de reactie's

Groeten Ron

 
Ah kijk aan, fijn dat je het gevonden hebt en ook de oplossing geplaatst hebt!

 
Ik heb eenzelfde probleem,

echter Astra 3 is in mijn ontvanger geen keuze optie.

In mijn instellingen menu staat dat ik satteliet info versie E132 heb.

Ik vermoed dat ik deze moet updaten voordat ik Astra 3 kan ontvangen.

Echter, de automatische satteliet update zegt dat alles up-to-date is,

en op internet kan ik ook nergens een satteliet info update vinden,

weet iemand hier een oplossing voor? alvast bedankt!

André

 
Kijk eens een paar berichten naar boven een bericht van @rono over eerst een sateliet toevoegen.

De oplossing staat er als je goed leest.:biggrin:

 
Kan iemand mij ook vertellen wat de juiste transponder gegevens zijn voor Astra 3 ?

 
Thanks! Uhm ... en hij moet op tonebrust B staan, zoals ik hierboven opmaak. Er lijkt ergens iets mis te gaan. Het lijkt erop dat ik kanalen van Astra 1 binnenkrijg.

AndrevS added 52 Minutes and 26 Seconds later...

Kan de lengte van de kabel hiermee te maken hebben? dat die te lang is en het signaal niet aan komt of zo? want die is nogal lang.

 
Laatst bewerkt:
Als je kabel lang is krijg je geen signalen van een andere sateliet binnen.

Gebruik inplaats van toneburst gewoon disqC eens het moet lukken bij @rono is het ook gelukt.

En waar de regiokanalen op zitten die transponder komt loeihard binnen die andere een stuk minder.

 
Dus Astra 1 op Disqec Kannaal 1 en Astra 3 Disqec kanaal 2 instellen. Okay, dan zal ik eens proberen. bedankt alvast.

 
Oeps nu lees ik in een ander topic dat je er al een disqC tussen hebt zitten.

Om te testen of het werkt kun je die er het beste even tussen uit halen.:biggrin:

 
Nee, die andere disqC zit alleen tussen mijn dreambox en de LNB's. Of eigenlijk nog niet. Die is nog niet geplaatst, maar die ben ik van plan aan te schaffen, maar wil eerst weten of die werkt.

De OpenTel staat in de woonkamer en is direct op de dual LNB aangesloten. Deze Dual LNB is een model met 4 aansluitingen.

 
Hallo,
ik heb een opentel ods 3000ci nou heb ik een duo lnb

gekocht voor astra 1 en 3 maar kan alleen de zenders ontvangen van de astra 1.

Kan iemand me helpen hoe ik de regionale zenders op astra 3 ook kan ontvangen?

bvd

Ron
Ik heb je bericht gelezen omtrent het probleem. Ook ik heb een zelfde ontvanger, en ook ik krijg geen astra 3 zenders binnen. Kan je me uitleggen hoe je astra 3 hebt toegevoegd aan de lijst van satelieten. Graag ook uitleg wat ik nog meer moet aanpassen.

Vr. Gr. Wim

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan