Record failed due to a write erro during rec

M

martijn2603

Hallo,

Als ik op wil nemen op mijn Dreambox 600 met 160gb HD krijg ik de volgende melding:> Record failed due to a write erro during recording. Check for filesystem corruption.<

Ik fixe met Movie List Bulder v1.13 en dan build list, maar krijg dan melding > Build List Error!<

Ook met DCC >Panic toets< krijg ik fout melding > Reload recordings failed ! Please restart your box.

Wie kan mij helpen, of moet ik de HD Formateren?

Al vast bedank.

 
heeft het reeds gewerkt , waarschijnlijk niet , het lijkt of de HD niet geformatteerd is

 
Ja het heeft gewerkt, ook kan ik nog steeds mijn opnamens kijken. Wat ik nog wel wil vermelden is, dat als ik een film delete, hij steeds weer terugkomt in mijn lijst!!!

Het lijkt erop dat hij wil gaan opnemen, maar dit niet doet. Ik gebruik Helenit fanal.

Het probleem is onstaan nadat ik met DCC film's van mijn HD heb verwijderd.

 
Laatst bewerkt:
op je HD staat een file recordings epl genaamd , waarschijnlijk wordt daar de naam van de film niet gewist waardoor ie steeds in je lijst terugstaat

eens proberen deze manueel te wissen

 
Record failed due to a write erro during recording. Check for filesystem corruption.<
Als de tip van Luca niet werkt, zou ik adviseren om de films naar de pc over te zetten en daarna een check op de HD te doen.

Ziet er toch naar uit dat ie zich verslikt heeft of dat er iets niet lekker zit. Sowieso even de Dreambox herstarten.

Als niets helpt, dan dus die films naar de pc overzetten en de HD even opnieuw formatteren in de Dreambox.

 
Bdank voor de div tip's, maar heb alles al geprobeerd. Dus dat wordt formatteren. Zijn er nog bestanden van bv PPanels of instellingen die op de HD staan en dan ook niet meer gebruikt kunnen worden??? zodat er nog weinig overblijft??

Groet.

 
De emu's en settingslijst etc. staan normaliter allemaal in de flash, dus in principe zouden het dan alleen eventuele films zijn die je op HD hebt opgeslagen.

 
Daar ben ik weer, Nu komt het. Hij wil niet formatteren > het lijkt of hij formatteerd maar is daar met 5 sec mee klaar > laat dan een 1/2 sec volgens mij een fout melding zien? en geeft dan in het raster de verbruikte tijden en de nog te gebruiken tijden zien. Hieraan kan ik zien dat er films opstaan Nu ga ik kijken wat voor films er nog opstaan... STAAN alle films er nog gewoon op. Ik heb div keren geprobeerd te formatteren. Nu maar eens proberen de HD eruit te halen en opnieuw aansluiten??

 
Als je hem er toch eens uithaalt en je hebt een windowspc ter beschikking , formateer hem daar in fat of zoiets en plaats hem dan terug in je dream en daar terug formateren zo ben je zeker dat er niets mee overgebleven is

 
Ik heb dat met mijn eigen Dream ook 1x meegemaakt. De tip van Luca heeft mij toen ook geholen. Uit de Dreambox gehaald, toen als slave in een windows pc gehangen.

Eerst de partities er af, toen geformatteerd met Fat32.

Daarna weer in de Dreambox gehangen en de Dreambox hem opnieuw laten formatteren en toen lukte het wel weer. Raar maar waar.

Dus da's inderdaad een optie die je kunt overwegen als het echt niet wil in de Dream.

 
De emu's en settingslijst etc. staan normaliter allemaal in de flash' date=' dus in principe zouden het dan alleen eventuele films zijn die je op HD hebt opgeslagen.[/quote']
Dit geldt niet altijd;

Indien je ervoor gekozen hebt de var naar de hd te schuiven zou ik eerst ff een backuppie maken van die map op de hd alvorens over te gaan op een hd format.

Als je de var in je flash of op een usb stick hebt staan is er niets aan de hand :)
 
Indien je ervoor gekozen hebt de var naar de hd te schuiven zou ik eerst ff een backuppie maken van die map op de hd alvorens over te gaan op een hd format.
Dat klopt inderdaad, echter die optie is in veel moderne images niet meer aanwezig.

Maar misschien heeft Martijn dat toch nog wel, dus had het beter wel vermeld kunnen worden.

Derhalve bedankt voor de aanvulling!

 
Hoi, Daar ben ik weer, heb gisteren de tijd genomen om het te repareren en ben als volg te werk gegaan. Heb de >Standaard softcam op "geen" gezet< Hierdoor is er geen beeld meer, maar kon toen wel de HD formatteren!!!! want er is geen opname opdat moment mogelijk?. Daarna de softcam weer goed gezet enj met een schone HD werkt alles weer!! TaTa'TaTa'

 
Kijk aan, dus jij moest de Softcam op "geen" zetten? Apart, maar schijnbaar werkt het, in elk geval iets wat we als tip kunnen onthouden als er nog eens iemand een soortgelijk probleem heeft.

Bedankt voor de terugkoppeling en fijn te horen dat het nu gelukt is! :)

 
wat hier werkt waneer ik de films van de hd haal (wis) even de ontvanger opnieuw opstarten dan is de lijst van de opnames ook verdwenen

ook waneer ik de hd formateer even opnieuw opstarten en klaar is de lijst ook weg

dit met gemini

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan