een tweede schotel

K

kwekers06

Ik heb in mijn huiskamer een schoteltuner van het merk SAB,nou heb ik een doorverbinding gemaakt naar mijn slaapkamer (aan gesloten op de uitgang van de tuner)

In mijn slaapkamer heb ik een strong staan.

Nou is het probleem dat ik geen Ned.1,2,3 kan ontvangen wel de commerciele zenders wat ik ook doe het blijft slecht.

Wie kan mij vertellen wat het probleem is en wat ik er aan kan doen.

Met vriendelijke groet, H.Grootveld.

 
Hoi kwekers06.

Ik heb jouw vraag verplaatst, want hij was in kletspraat terecht gekomen terwijl het gewoon een goeie vraag is die ook over satelliet ontvangst gaat.

Je hebt er niet bij verteld over welk type strong ontvanger het gaat.

Als het een strong 8000 of 8100 is, dan is het bekend dat die soms problemen heeft om bepaalde zenders te vinden.

Als het een andere is, dan is de vraag dus welke.

Je hebt al iets geprobeerd, maar ik heb geen idee wat precies.

Dus de volgende dingen die je eens kunt proberen.

Heb je de strong opnieuw laten zoeken en staan de zenders nu niet in de lijst ?

Of staan ze al tijden in de lijst en doen ze het niet ?

Heb je al geprobeerd of de strong op de plaats van de SAB wel deze zenders kan ontvangen (dus sluit die strong eens in de woonkamer aan).

Heb je de strong al geprobeerd in de woonkamer en toen de zenders nog eens gezocht, en zijn de zenders toen wel in de lijst terecht gekomen terwijl ze er eerst niet in stonden ?

Welke kabel (merk en type) heb je eigenlijk gebruikt ?

Het is zo dat de zenders op transponder 105 (12515 H) niet zo lekker zijn, ik vermoed omdat deze transponder de eerste op de betreffende satelliet is.

Dit is goed zichtbaar als je met een speciaal meetinstrument (spectrum analyser) die signalen bekijkt.

Daarom is dat dan ook de eerste die uitvalt als je signaal niet zo lekker meer is.

Het kan zijn dat de doorlus op de SAB (op alle ontvangers eigenlijk) teveel van het signaal "opvreet" waardoor je hier last van krijgt.

Je zou dan eens kunnen proberen een versterkertje tussen beide ontvangers te plaatsen, maar ik vermoed dat dit je probleem ook niet oplost.

Zo'n versterkertje kost zo rond de 20 euro.

 
Beste Mas3, de strong is van het type SRT 6825, een versterker heb ik al tussen geplaatst maar dan heb ik helemaal geen signaal

de kabel is een groene coax kabel

de zenders opnieuw laten zoeken en staan in de lijst

ik ga nog proberen om de tuners om te draaien en kijken of dit wel wel werkt

Groet kwekers 06.

 
toch raar waneer je de zenders laat zoeken deze wel gevonden wordt maar waneer je er naar wilt kijken dit niet lukt ?

kwestie van singaal zou kunnen maar waarom worden ze dan wel in de lijst gezet?

lijkt mij toch ergens een foute instelling

je hebt dus wel singaal en je gebruikt de loop doorschakeling van je andere satontvanger?

en die eerste ontvanger kun je wel alles mee ontvangen ?

vertel nog even wat meer over hoe je het precies doet

lijkt mij toch dat je ergens iets anders doet dan dat het nu op mij overkomt

 
Hoi kwekers06.Je hebt er niet bij verteld over welk type strong ontvanger het gaat.

Als het een strong 8000 of 8100 is, dan is het bekend dat die soms problemen heeft om bepaalde zenders te vinden.

Als het een andere is, dan is de vraag dus welke.
Na lang zoeken ben ik uiteindelijk achter gekomen wat het probleem was, ik had een slechte verbinding aansluiting LHB kop

ik denk water, de tuner (SAB) in de huiskamer pakte wel het signaal op, maar de strong niet, dus in de slaapkamer heel slecht

helemaal begrijp ik dit niet maar ja hij doet het in ieder geval weer.

in ieder geval bedankt voor jullie reactie's op mijn vraag.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan