Router met satteliet?...

B

bartje88

Hallo allemaal.

Ik weet dat dit misschien een domme vraag zal zijn, maar wil het toch weten...

Kan je ipv uw router antenne een soort satteliet insteken? zodat bv de hele straat mee kan surfen?

Merci alvast

 
Hoi bartje88, welkom op het satellite FUN board!

Ik zie dat je van België bent, misschien dat ik daarom je vraag niet helemaal goed begrijp (qua taal).

Maar als eerste hebben wij hier de instelling dat domme vragen niet bestaan (hoewel...), domme antwoorden wel.

Dus ik zal eens kijken of mij dat laatste zal lukken: :tong:

Wat bedoel je met in plaats van de router ?

Heb je het dan over een satelliet ontvanger met netwerkaansluiting waar je een draadloze verbinding mee wil maken ofzo ?

Want daar zijn wel mogelijkheden voor.

Als je bedoelt dat je in je router de mogelijkheid wil om de hele straat van internet te voorzien (das wel weer wat ambitieus), dan is daar ook wel wat voor te bedenken.

Bij draadloze routers kun je dan al volstaan door een strategische opstelling en eventueel wat andere antennes.

Dan kunnen je buren er ook gebruik van maken afhankelijk van hoe je de beveiliging instelt (zie ook je andere vraag).

Je kunt ook een aantal repeaters toepassen om het bereik van je netwerk te vergroten.

Verder bieden bepaalde modellen routers van diverse fabrikanten meer dan de standaard mogelijkheden wanneer je er een alternatieve firmware inzet zodat je met meerdere routers met dezelfde aanpassingen erin een groter netwerk kunt bouwen.

Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt, anders stel je je vraag eens opnieuw (maar dan iets anders geformuleerd).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan