Tele2 voetbal

D

David20

Hallo,

Ik heb sport 1 via de Astra 19 sateliet. Nu wil ik ook het eredivisie voetbal instellen, weet u hoe ik dat moet doen, of eventueel een doorverwijzing naar een website? Ik weet me geen raad, en bij tele2 en canal digitaal weten ze me ook geen antwoord te geven.

Ik woon ín Duitsland.

Groetjes,

David :draai:

 
Hoi David20, welkom op het satellite FUN board !

Je hebt een abonnement op film1/sport1.

Dat heb je afgesloten via een adres in Nederland.

Tele2 heeft destijds de voetbal rechten gekocht, om voetballiefhebbers zoals jij (bijna) te dwingen een Tele2 internet(enzo)-verbinding te nemen.

Daarbij hebben ze de KNVB toegezegd dat ze een landelijke dekking zouden hebben.

Omdat ze dat niet haalden, hebben ze dit opgelost door voor degenen die buiten het Tele2 gebied wonen, een satelliet abonnement aan te bieden.

Canal Digitaal Satelliet (CDS) heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt, want je kon zo'n abonnement alleen nemen als je meer dan het -net niet- gratis abonnement zou nemen.

Dus vanaf een basis abonnement.

Tele2 heeft alleen het recht hun uitzendingen aan te bieden in Nederland.

Je kunt officiëel geen abonnement op CDS nemen als je in het buitenland zit.

Aangezien je dat abonnement al hebt, voeldoe je weliswaar aan 1 voorwaarde voor Tele2 satelliet ontvangst.

Maar om je dit aan te kunnen bieden, moet men weten waar je zit want Tele2 heeft toch echt liever dat je een internet aansluiting van hen neemt.

Alleen als je buiten het Tele2 netwerk én binnen Nederland zit, heb je dus die mogelijkheid.

Ik vermoed dat het adres waarop je huidige abonnement staat, wel binnen het Tele2 gebied zit.

En dat je daarom geen gebruik kunt maken van een aansluiting via de satelliet.

Ik hoop voor je dat je niet tegen CDS aan de telefoon (ofzo) hebt genoemd dat je in het buitenland zit.

Want dan moet je niet raar opkijken als je binnenkort een brief van ze ontvangt (in .nl), dat ze "bij een controle hebben vastgesteld dat je in het buitenland zit".

Ik heb werkelijk vaker gehoord dat men dat tegen bellers vertelt dat ze via hun signalen kunnen zien dat ze in het buitenland zitten.

Dat is een dikke leugen, maar die domme klant weet dat toch niet.

Meestal komt zoiets doordat die klant aan het begin van het telefoongesprek heeft geroepn dat ze zo slecht bereikbaar zijn vanuit het buitenland.

Of dat dat lange wachten erg vervelend is als je internationaal belt.

Zo'n opmerking betekent ook het einde van het gesprek want ze gaan dan echt niets voor je doen.

Ik ben bang dat je aangeschoten wild bent als je je een dergelijke opmerking hebt laten ontvallen tegen een CDS medewerker.

Dat er een aantekening in je "dossier" is gezet.

Dus dat je niet meer geholpen word, en misschien dat je abonnement binnenkort vervalt.

Ik hoop het niet voor je.

Als je goed tussen de regels in dit bericht doorleest, weet je hoe je eventueel je probleem kunt oplossen.

Maar of dat echt mogelijk is, is een ander verhaal.

Kans dat je je probleem legaal op kunt lossen: 0%

Kans dat je je probleem überhaupt op kunt lossen < 10 %

 
Tele2 heeft destijds de voetbal rechten gekocht, om voetballiefhebbers zoals jij (bijna) te dwingen een Tele2 internet(enzo)-verbinding te nemen.Daarbij hebben ze de KNVB toegezegd dat ze een landelijke dekking zouden hebben.

Omdat ze dat niet haalden, hebben ze dit opgelost door voor degenen die buiten het Tele2 gebied wonen, een satelliet abonnement aan te bieden.
Even een correctie maken!

Je kan als je in een gebied zit waar Tele2 gewoon internet kan leveren zonder problemen een Tele2 Eredivisie abbo nemen bij CDS. Er is geen beperking; Tele2 is alleen zo slim geweest om met andere bedrijven (CDS en digitenne) meer geld uit de markt te halen waar het verkoop van internet+voetbal niet de aantal opgeleverd had wat men (bij verstalel) gedacht had.

Ik woon opzeker in een gebied (Spijkenisse) waar Tele2 voor 100% internet kan leveren en zonder problemen en/of opmerkingen heb ik gewoon Tele2 Eredivisie bij CDS kunnen nemen!

Ik heb ooit Tele2 internet overwogen maar omdat goed online gamen bij hun zeker geen zekerheidje is hebben we daar slim vanaf gezien. Mijn broer heeft het wel en is er tevreden over maar die surft en download weleens wat en hij deed het daarnaast ook voor de voetbal. Sinds Tele2 Eredevisie bij/via CDS wordt aangeboden heb ik het erbij genomen en ik was dan ook blij toen het maand bedrag van bijna 20 naar 10 euro ging.

 
Dat kan allemaal wel kloppen, maar Spijkenisse ligt nog altijd in Nederland.

En de vraagsteller schreef:

Ik woon ín Duitsland
Bij mijn weten is het niet mogelijk een aansluiting internet van Tele2 in Duitsland te krijgen. Dus wat dat betreft zie ik geen vergissingen in de reply van Mas3 want die was daarop gericht.;)

 
NINjak, ik wil best geloven dat jij zo'n abonnement hebt, sommigen glippen er nou eenmaal door.

Het stukje wat je van mij aangehaald hebt, is toch echt hoe het gegaan is.

Sterker nog, destijds ontstond ook nog een kleine discussie.

Want Versatel kocht wel de rechten om de signalen exclusief uit te zenden, maar de vraag rees of dat ook op de manier zou mogen waarop ze dat nu doen (dus uitzenden via meerdere media).

Voor de gang van zaken destijds verwijs ik je graag naar de berichtgevingen hier op ons board van destijds.

Blijkt dat ik dat bericht zelf gestart ben.

Niet zo moeilijk ook want destijds zat ik met een meervoudige enkelbreuk thuis, dus tijd zat.

Wel geinig, zo af en toe es in de archieven duiken..

 
Dat kan allemaal wel kloppen, maar Spijkenisse ligt nog altijd in Nederland.En de vraagsteller schreef:

Bij mijn weten is het niet mogelijk een aansluiting internet van Tele2 in Duitsland te krijgen. Dus wat dat betreft zie ik geen vergissingen in de reply van Mas3 want die was daarop gericht.;)
Wat ik aangehaald heb/had was over het niet kunnen krijgen van Tele2 voetbal ALS er op een adres gewoon Tele2 (toen versatel) internet beschikbaar zou zijn. Om voetbal in duitsland te krijgen zal je een familie in NL lief aan moeten kijken of ze als "postadres" zouden willen fungeren.

NINjak added 41 Minutes and 37 Seconds later...

NINjak, ik wil best geloven dat jij zo'n abonnement hebt, sommigen glippen er nou eenmaal door.Het stukje wat je van mij aangehaald hebt, is toch echt hoe het gegaan is.

Sterker nog, destijds ontstond ook nog een kleine discussie.

Want Versatel kocht wel de rechten om de signalen exclusief uit te zenden, maar de vraag rees of dat ook op de manier zou mogen waarop ze dat nu doen (dus uitzenden via meerdere media).

Voor de gang van zaken destijds verwijs ik je graag naar de berichtgevingen hier op ons board van destijds.

Blijkt dat ik dat bericht zelf gestart ben.

Niet zo moeilijk ook want destijds zat ik met een meervoudige enkelbreuk thuis, dus tijd zat.

Wel geinig, zo af en toe es in de archieven duiken..
Of ik er doorheen geglipt ben weet ik niet maar op die link die je stuurd kan ik niet uit opmaken dat ze je alleen een Tele2 voetbal pakket aan illen bieden als er geen Tele2 internet beschikbaar zou zijn. (kan er overheen gelezen hebben of dat het nog ergens anders staat)

Bij het veranderen van mijn pakket bij CDS heb ik ook niks gehad/gehoord of dat er evt. het Tele2 voetbal pakket geweigerd kon worden. Mischien was dit de opzet in het prille begin en heb ik dat bij mijn aanvraag nooit meer als een beperking gehad/meegekergen. Ik heb toen mijn pakket via de site opgewaardeerd en ik heb niet met iemand persoonlijk gesproken!

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan