Mensenrechten en Olympische spelen

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.201
Waarderingsscore
154
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Ik wordt een beetje moe van alle mensen die nu roepen dat de sporters de spelen in Peking maar moet laten schieten omdat ze dan een belangrijk signaal afgeven. Met dit signaal zou men duidelijk maken aan de chinezen dat dit echt niet kan.

Het zijn niet de sporters die zorgen dat de spelen naar Peking gaan, het zijn de leden van het IOC. deze hebben besloten dat de spelen daar gehouden worden.

Sporters trainen jarenlang, sommige hebben zelf geen sociaal leven omdat ze alleen voor hun sport bezig zijn. Je mag van deze mensen dus niet gaan verwachten dat ze nu niet naar de spelen gaan omdat de mensenrechten geschonden worden. Dat werden ze ook toen het IOC besloot dat de spelen naar Peking gingen. Voordat de spelen vergeven werden had men dus aan de bel moeten trekken.

Maar laten we het maar als een kans zien; er wordt nu veel meer over de mensen rechten gesproken dan voorheen dus wie weet verbeterd er nu ook iets?

;)

Nr.10

 
Laten we er eerlijk over zijn. Ze moeten nu gewoon hun mond dicht houden. Als ze daarover hadden willen mauwen, hadden ze dat moeten doen voor de toekenning en dan China het complete evenement niet toekennen vanwege de schending van de mensenrechten.

Nu het eenmaal toegekend is en Chine er toch enorm veel werk en moeite in heeft gestoken de zaken op orde te krijgen voor de Spelen, moet men achteraf niet meer gaan neuzelen over dat soort zaken.

Natuurlijk is schending van de mensenrechten iets ergs, maar ik wordt er ook wel heel erg moe van hoor. Voor elk akkiefietje hebben ze wel iets, daar mensenrechten, ergens anders doen ze niet genoeg aan milieu, weer ergens anders gaat er eentje zijn laatste concert geven die ooit in de oorlog ook voor de Duitsers heeft gezongen, pfffffff....

Maar oke, we beperken ons nu effe tot China en de mensenrechten.

Ik heb er maar 1 mening over en dat is dat je sportevenementen niet moet misbruiken (ja ik vindt het MISbruiken) voor politieke doeleinden.

En zoals gezegd, wil je sportevementen toch voor politieke doeleinden misbruiken, doe het dan tijdig en niet eerst iets toekennen en dan de spelers niet sturen.

Da's hetzelfde als ik me door een bouwbedrijf een huis laat bouwen en het dan niet koop omdat de eigenaar van het bouwbedrijf zijn werknemers pest.

Come'on, get a life! Laat de spelers dat lekker zelf besluiten of ze gaan of niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan