Al kwart satelliethuishoudens kan ASTRA 3 zien

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Van de 800.000 satelliethuishoudens die Nederland rijk is kunnen nu al meer dan 200.000 gelijktijdig de ASTRA 1 en ASTRA 3 uitzendpositie ontvangen. Dat heeft ASTRA Benelux bekend gemaakt tijdens de officiële opening van haar kantoor in Hilversum.

In 5 maanden tijd zijn er meer dan 125.000 DUO LNB’s in Nederland verkocht. Met deze LNB kan via één schotelantenne gelijktijdig en zelfstandig gekeken worden naar de twee satellieten die voor de Nederlandse en Vlaamse markt belangrijk zijn. Daarnaast zijn er in Nederland minimaal 75.000 huishoudens die beschikken over een draaibare schotelinstallatie of een zogenaamde multisat schotelantenne waarmee meerdere satellieten tegelijk ontvangen kunnen worden. “We kunnen geen exacte getallen noemen omdat het aantal draaibare en multisat schotelinstallatie een schatting is maar we gaan er zeker van uit dat er minimaal 200.000 satelliethuishoudens in Nederland naar de ASTRA 3 satelliet kunnen kijken. Een geweldige resultaat, dat ons veel vertrouwen geeft voor de verdere ontwikkeling van ASTRA 3” aldus ASTRA Benelux directeur Bill Wijdeveld.

lees hier meer

 
"Een geweldige resultaat, dat ons veel vertrouwen geeft voor de verdere ontwikkeling van ASTRA 3"

Hmmm.... tja, zo kan je het natuurlijk ook brengen. Ik ben nog steeds van mening dat men de kijker de Astra3 gewoon 'door de strot' heeft gedrukt sinds de regionale omroepen van de analoge hark-antenne zijn gehaald. Je hebt weinig keus als je geen kabel tv wilt/wenst en de ontvangstkwaliteit van digitenne in het buitengebied/platteland te wensen over laat.

Wat in iedergeval wel een verbetering is, is dat alle 'belangrijke' regionale zenders nu te ontvangen zijn. Dat was in de tijd van de hark-antenne niet het geval.

 
Het is alleen verdomd lastig als je een draaibare schotel hebt met meerdere ontvangers.

 
En het is toch eigenlijk ook niet mooi dat ik op mijn Archsat slechts 3 LNB's kwijtkan en nog even een overbodig geworden extra schotel heb moeten bijplaatsen. Een Visiosat kopen (die kan tegenwoordig wel 4 posities pakken) is dan weer net iets teveel van het goede...

 
Het houd mij wel tegen om het abonnement uit te breiden.

We willen nu al gelijktijdig op twee verschillende satellieten kijken en zoveel zit er nog niet op astra3.

Dat wil een beetje slecht met een draaibare.

Ik heb voorlopig nog even geen andere mogelijkheden.

 
Voor een heleboel mensen is het een investering maar denk dat het toch de toekomst gaat worden trouwens op de archsat moet je een vierde kunnen plaatsen..

 
Ik heb hier ook een archsat schotel en ja, je kan daarop zeker een 4de lnb bij plaatsen je zal alleen een extra houder moeten kopen om de lnb in te stoppen ;) Ook is er ruimte zat tussen de lnb van atra1 en astra 2 om een astra 3 lnb te plaatsen (gelukkig wel).

Ik zat zelf eerst te denken om zo'n DUO lnb te kopen met 4 aansluitingen (quad) maar hoe ik dat dan weer technisch bij het bestaande aan elkaar zou kunnen/kon knopen weet ik nog niet.

Ik heb al een 4 poorts switch en volgens mij kan ik niet nog een (2 ports) switch op aan sluiten want dat is nl. ingebouwd in zo'n DUO lnb! Aansluiten kan altijd daar hebben we kabel en connectoren voor maar of het dan ook kan gaan werken is een tweede ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan