Kathrein UFS 910

N

NINjak

Ik moet/wil en ga dus een nieuwe receiver kopen en nu was mijn oog op de Kathrein UFS 910 gevallen.

Ik heb me ooit van een Dreambox laten afpraten (zou toen mijn eerste sat ervaring worden) want was meer een hobby ontvanger en desondanks ik redellijk goed tv heb kunnen kijken heb er toch spijt van gehad. Ik had toen het idee dat ik meer aan het hobby-en met linux zou zijn geweest dan wij, en zeker mijn vriendin, tv konden kijken.

Er zijn dus een paar "eisen" die ik tegenwoordig in een receiver wil zien.

- Linux ontvanger, zodat er leuke software is en/of nog komt en je zit ook niet alleen maar aan een/het merk vast.

- HDTV, ook al heb ik niet zo'n scherm en als ik dan toch wat nieuws koop dan, voor een beetje meer, voorbereid zijn want dat kan zeker geen kwaad.

- CardSharing, voorals ik mijn (dmv. cardlink)/een 2de reciever op de slaapkamer zet (zal niet echt een probleem zijn).

- TWIN hoeft niet want ik kan altijd wat op mijn slaapkamer opnemen als er wat in de woonkamer gekeken wordt.

- Op HD kunnen opnemen en dan maakt het niet uit of het via interne HD, USB, SMB.NFS oi wat dan ook gaat.

Ik heb een vaste schotel opstelling met nu nog 3 LNB's want samen met een/de nieuwe receiver komt er ook een lnb voor de Astra3 erbij. Als het kan vervang ik de A1 LNB wel voor een DUO LNB, dan heb ik gelijk de afstand en voor beide 4 aansluitingen (quad). Hmmm, of heb ik dan een switch probleem bedenk ik me opeens!.

Zijn er mensen die hem al gebruiken, ervaringen hebben en/of weten of gewoon een "beter" alternatief weten?

Ik merk de reacties wel.......

Cya,

Peter

 
Hij schijnt niet aan te slepen te zijn, je moet hem in Duitsland bestellen hier is er (nog) geen importeur wel is er iemand die ze verkoopt maar die komen ook via via uit Duitsland.

Het lijkt er wel op dat hij alles kan wat jij van hem verwacht.

Ook moet je er rekening mee houden dat hij nog in de beginfase zit maar alles wat ik nu lees presteert hij redelijk goed.

Als hij motorsturing had gekunt had ik hem ook gekocht maar dat kan nog niet dus ik wacht nog wel een tijdje.

De laatste software versie dacht dat het 1.04 is heeft een hoop goed gedaan voor het ding.

Reken er wel op dat je voor software en handleidingen Duits moet kunnen lezen in het Nederlands zul je er niet veel van vinden.

Maar wat ik verder lees een toppertje al werkt alles nog niet perfekt.

 
Hij schijnt niet aan te slepen te zijn, je moet hem in Duitsland bestellen hier is er (nog) geen importeur wel is er iemand die ze verkoopt maar die komen ook via via uit Duitsland.Het lijkt er wel op dat hij alles kan wat jij van hem verwacht.

Ook moet je er rekening mee houden dat hij nog in de beginfase zit maar alles wat ik nu lees presteert hij redelijk goed.

Als hij motorsturing had gekunt had ik hem ook gekocht maar dat kan nog niet dus ik wacht nog wel een tijdje.

De laatste software versie dacht dat het 1.04 is heeft een hoop goed gedaan voor het ding.

Reken er wel op dat je voor software en handleidingen Duits moet kunnen lezen in het Nederlands zul je er niet veel van vinden.

Maar wat ik verder lees een toppertje al werkt alles nog niet perfekt.
Bij Bissels Elktra (ja, geen officieele importeur) komen er weer wat binnen en ik claim liever in NL mijn evt. garantie dan dat ik zelf in het in duitslansd moet doen. Een winkel/verkoper moet dan zelf de garantie afhandelen. Als ie niet te krijgen is of niet binnenkomt dan bestel ik hem idd. zelf wel in DE. Om de prijs hoef je het niet te doen want die is bij Bissels niet verkeerd.

Hij zit idd. in de beginfase maar nu kan ie eigenlijk al wat ik wil ermee wil doen en dan wordt het allemaal nog wat mooier. Sinds 1.04 kan je opnemen op een externe USB HD maar daar heb ik ook nog een HD/DVD recorder voor. Naar een netwerk "opnemen" (NFS/CIF) gaat nu nog niet maar denk dat dat er wel snel aan gaat komen aangezien die clients er wel al inzitten in het een kleine ingreep om ipv. /dev/sdx naar een mount te kunnen schrijven.

De besturing van je motor zal ook wel komen en ik hoop voor je lekker snel. Ik heb het geluk dat ik een vast opstelling heb dus ik ga er mogelijk eerder van genieten.

Je moet er idd. duits voor kunnen begrijpen want ook bepaalde image makers denken ook nog niet internationaal maar gelukkig is en komt er wat.

Desnoods zetten we iemand aan het vertalen voor de rest van de wereld :)

 
Voor de geintresseerden onder de mensen hier: Er is inmiddels een tool geschreven waarmee nu diseqc 1.2 op de Kathrein UFS 910 mogelijk is (Kathrein had zelf al aangegeven hier heel snel mee te komen).

Ook is er een nieuwe image (AAF v1.3) uit wat alles net weer wat mooier doet werken (volgens de verhalen) enz. Ik zit zelf op mijn Kathrein te "wachten" want ik heb hem inmiddels ook maar besteld.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan