Nokia 9600 met Aston 1.05

B

BaronvonNes

Citaat: Noonemanit 1.2 astonfix (uit onze filesectie te downloaden)

Deze kan ik nergens vinden.

Die versie 1.3 werkt NIET bij mij.

Steeds maar "vastlopers"

Heb de instellingen zo staan, als door jou ergens anders opgegeven.

6-Autoswitch: OFF

7-SECA recorder: ON

8-CAM: Ird. FreeCam

Zappen bij de "publieke"-zenders gaat wel goed, maar zodra naar de

"commerciële" wordt gezapt, krijg ik het bekende gele-popup met de tekst:

AstonCrypt v1.05

No right to watch this program

en staat de boel vast.

Hoe kan ik aan die 1.2 versie komen, mogelijk dat deze wél goed werkt bij mij.

Met vriendelijke groet,

BaronvonNes.

 
Ik heb effe een nieuwe thread voor je aan gemaakt, dat maakt het overzichtelijker omdat jij vermoedelijk een ander probleem hebt.

Was een typefout, moet de 1.3 astonfixed zijn oftewel voor Aston gepatched.

Die moet normaliter werken.

Echter C+ heeft wat aan de codering gewijzigd, daarom kan het zijn dat hij met Aston 1.05 niet meer al te lekker werkt.

Als hij op de publieke zenders werkt, dan werkt de kaart dus. Indien je niet naar de commercielen kunt kijken met de "no right to watch" melding, dan is dat vaak dat de kaart niet voorzien is van het settopbox pakket, wellicht een fout van Canal+.

Probeer eens in een andere ontvanger of daar de commercielen wel werken, vermoedelijk niet. Indien niet dan zou je C+ moeten bellen dat de kaart verkeerd geactiveerd is, namelijk alleen voor de publieke zenders en niet voor de commercielen.

Normaliter kost je een activatie voor commerciele zenders momenteel 49,95 per jaar of 59,95 per jaar. Als je dat niet betaald, dan heb je alleen nog NL 1, 2 en 3.

De 1.2 versie gaat je echt niet helpen, als ie niet in de 1.3 werkt, dan werkt ie zeker niet in de 1.2 en ik kan sowieso die versie al niet vinden.

Dus zoals gezegd, als de publieken werken, dan werkt de kaart en de Aston en is er vrijwel zeker iets met de kaart niet in orde of je abonnementsvorm.

 
Hallo Black Tiger,

Hartelijk bedankt voor de snelle replay.

Omdat ik in mijn schrijven waarschijnlijk niet duidelijk en compleet ben geweest,

het volgende.

Ik krijg zowel op de A- "publieken" als de B- "comercielen" beeld, maar het zappen VAN A naar B gaat niet goed en krijg dan pas de "no right to watch" melding.

Onderling zappen in de A-categorie gaat wel goed en evenzo in de B-categorie.

Bij CD heb ik de abo Settopbox-pakket anders zou ik immers de commerciele zenders

helemaal niet kunnen krijgen.

Dus dan zal de Seca2kaart door CD wel juist zijn geactiveerd.

Ik heb twee Nokia's 9600 en bij de tweede heb ik zojuist ook de versie 1.3 Astonfixed

met de Serial Download Server gedumpt en heb ook bij deze precies het zelfde

negatieve resultaat. Ook heb ik 2 st. Aston 1.05 CI's en deze ook onderling verwisseld.

Zo kan ik het niet volgen, dat het bij de één perfect werkt, behalve bij mij.

De bootloader die er in beide MM's 9600 zitten is de B2.00Uns.

Kan me ook niet voorstellen dat daar het probleem zit.

Zoals eerder gezegd, zijn ook de instellingen bij mij het zelfde - Autoswitch: OFF,

SECA recorder: ON en CAM: Ird. FreeCam

Verder kan ik niets meer verzinnen wat het zou kunnen zijn.

Ik geef het nog lang niet op en hoop dat het toch nog eens voor elkaar komt hier.

Met vriendelijke groeten,

BaronvonNes.

 
Hoi BvN, als eerste welkom op het satellite FUN board !

Zoals Black Tiger al vermeldde, is er een wijziging geweest in het SECA coderingssysteem waardoor de Aston module niet meer goed werkt.

Aston is een fabrikant van "namaak modules", en verdiende zijn bestaansrecht door het ontbreken van officiële modules van bijvoorbeeld SECA.

Dankzij Aston kon men dus wel gebruikmaken van de ontvanger van zijn keuze die voorzien was van een CI slot.

Toevallig zo rond de tijd dat er een officiële SECA module verscheen, werd het systeem ok dusdanig gewijzigd dat de Aston modules problemen kregen of helemaal niet meer werkten (1.03).

Helemaal precies wanneer dit fout ging wet ik niet meer, mijn nóg oudere 1.03 module is al heel lang buiten gebruik.

De 1.07 modules moeten wel lekker werken, en zijn bovendien ook geschikt voor twin tuners.

 
Ik had je inderdaad verkeerd begrepen, ik wist niet dat het alleen bij het zappen gebeurde en dat je anders wel gewoon beeld kreeg op de commercielen.

Doch ik moet zeggen dat ik inmiddels zowat een jaar al een Dreambox 500 op de slaapkamer heb staan en de Nokia 9600 staan in een doos netjes op zolder anders had ik graag nog even voor je getest.

Ik ben bang dat het te maken heeft met die coderingswijzigingen. Toendertijd was ik al blij dat hier nog een Aston 1.05 module beschikbaar was waarmee hier nog met de 9600 gekeken kon worden. Voor zover ik me herinner geen last met zappen toen.

Maar dat was na de eerste wijziging, daarna hebben ze nog eens iets aangepast en ik kan dus niet bepalen of dat van invloed is geweest maar vermoedelijk wel.

Overigens had ik in de ontvanger inmiddels de B2.10Uns bootloader zitten, maar vermoedelijk zal dat geen verschil maken. Wellicht dat Mas3 daar iets meer over kan verklaren omtrent of zo'n bootloader invloed kan hebben, ben ik zelf niet technisch genoeg voor op dat gebied.;)

Je schrijft overigens dat je bij die tweede net ook de 1.03 Aston patched erop hebt gezet. Ging daar het zappen voordien wel goed, en zoja, welke firmware stond er op?

Heb je trouwens zo'n zwarte C+ kaart?

Ik heb hier namelijk wel eens zo'n Seca2 kaart met groene blokjes gehad en die wilde ook niet echt lekker.

 
Hallo Black Tiger,

Dat zou goed kunnen, dat het met de coderingswijzigingen te maken heeft.

Nu heb ik ook verder op het internet gelezen, dat de Aston 1.07 beter geschikt is voor de

CD Seca2 codering evenzo de wat goedkopere Matrix Reborn, die zelfs nog meer crypt

systemen ondersteunt.

Overigens heb ik in m'n PC een TechnoTrend Satellitekaart zitten met een cardreader

als ik de Aston1.05 CI met de (ik heb de goene-grijze geblokte) CD-kaart werkt dat

wel goed met het zappen onderling op alle NL-kanalen.

Zou het verstandig zijn om toch maar zo,n Matrix Reborn CI (ca. 35-45 euro) aan te

schaffen ? Ben jij daarmee misschien wel van op de hoogte of dat wél met de 9600

goed werkt ?

Met vriendelijke groet,

BaronvonNes.

 
Tja, zoals ik al schreef had ik geen beste ervaringen met de groene (da's inderdaad de groen/grijze) kaart in de Aston 1.05 op mijn 9600 toen die nog op stond.

Helaas heb ik echter ook geen ervaringen met de Aston 1.07 en de Matrix Reborn.

Er is volgens mij ook nog een andere module (X-cam of een andere?) die ongeveer hetzelfde kost en die je ook als Magic Module en Matrix Reborn kunt programmeren. Doch ik durf hierover gezien het gebrek aan ervaring met die modules in de 9600 geen uitspraak over te doen.

We zullen dus even moeten afwachten of een van de andere gebruikers of een van onze moderators hier iets over kunnen vertellen.

 
Ja er zijn meerdere ci modules die geschikt zijn, alleen weet ik niet of die in een Nokia 9600 lopen,zelf heb ik ook een Nokia 9800 daar loopt bijna alles in maar dat is een andere ontvanger.

Laten we ook de ci module van CDS zelf er bij nemen die schijnt na de laatste update ook in de meeste ontvangers prima te werken, de Aston 1.07 is een dual cam en omdat het een dual cam is vrij duur.

De aangehaalde xcam werkt waarschijnlijk ook wel maar heeft ook een nadeel hij wordt leeg verkocht en je moet er zelf software op zetten, dus weer minimaal zo'n loaderkaart nodig ook pakt hij alleen de maandelijkse updates van CDS een pakketwijziging of een nieuwe kaart aktiveren lukt met deze module ook niet.

Ja dan zijn er nog de Dragon en T-Rex die moet je ook weer programmeren dus een kaartschrijver en loaderkaart nodig.

Ook de MM (magic module) achtige zoals de MR en MRv hier ook weer hetzelfde liedje zijn programmeerbaar, de MR en MRv worden standaard geleverd met ucas 3.0 en de MRv met ucas 3.1 daar loopt een seca kaart uitstekend in.

Ook de aangehaalde Mr Reborn standaard geleverd met Z-cas loopt een seca 2 kaart in.

Dit zijn ze zo'n beetje hopenlijk is het iets duidelijker, ik zou kijken naar de MR achtige modules of de originele CDS cam.

Dus voor de topicstarter probeer er achter te komen welke ci module goed loopt in je Nokia 9600, eventueel beding als je een andere ci module gaat halen dat mocht het niet werken dat je hem kunt ruilen.:biggrin:

 
Black Tiger, MAS3 en aart44

Allereerst dank ik jullie héél hartelijk voor de reaktie's, het meedenken en de waardevolle

informatie !

Na alles aandachtig gelezen te hebben wat jullie mij schreven,

heb ik maar besloten om een CD-CI aan te schaffen,

die trouwens ook niet de goedkoopste was, n.l. 79:00 Euro.

Met deze werkt nu de groen/grijze kaart perfect. Echter heeft deze één nadeel, dat hij

zéér moeilijk uit de kaartlezer-slede van de 9600 uit te halen is.

Dan is men gedwongen eerst het doorzichtige voorfrontje weg te nemen.

Deze CI heeft n.l. niet van die uitstekende zijkantjes die een normale CI wél heeft.

Maar dat mag de pet niet drukken, want uiteindelijk zal dat toch niet vaak nodig zijn.

= aart44 = Ik heb wel een oude Magic Module plus zo'n loaderkaart, maar dat is al weer

zo lang geleden dat ik daar iets mee deed. Ik weet ook niet eens meer hoe dat allemaal

moet en ik zal me daar ook weer eens in gaan verdiepen.

Ik weet ook niet of de Magic-module wel werkt met de CD-kaart en met welke software.

Voorlopig kan moeder-de-vrouw op de 9600 de NL-zenders via Mediagard kijken nu

i.p.v. op de 9500 via Irdeto2.

Deze abo met het settopbox pakket wordt nu opgezegd bij CD. Dat scheelt alweer

zo'n 50 euri's per jaar. Die jongens denken vast dat de mensen een geldboompje hebben.

Nogmaals allen mijn hartelijke dank !

Vriendelijke groeten,

BaronvonNes.

 
Ik weet ook niet of de Magic-module wel werkt met de CD-kaart en met welke software.
Ik heb die wel ooit getest met de penta10 software als ik het me goed herinner, maar dat is ook alweer een tijd geleden en helaas is me ontschoten of ik daar nu mee gewerkt heb voor of na de wijziging van C+.

Dat van het ontbreken van die nokjes op die CD CI module was mij niet bekend, dat maakt het inderdaad wel lastig, maar zoals je zegt normaliter niet snel nodig.

Wel is het fijn om te horen dat alles nu weer naar tevredenheid draait met die module.

V.w.b. de hulp en het meedenken uiteraard graag gedaan, daar is zo'n forum immers voor bedoeld.:)

 
Voorlopig kan moeder-de-vrouw op de 9600 de NL-zenders via Mediagard kijken nui.p.v. op de 9500 via Irdeto2.
En daar gaat het uiteindelijk om!!

Maar ik had er zelf ook al naar gezocht maar de Nokia 9600 is erg kieskeurig met ci modus eigenlijk loopt alleen een Irdeto of een Viacces module probleemloos.

Alle andere ci modules zijn een gok ligt een beetje aan de software versie die er op de Nokia staat, maar goed het werkt.

Als je toch een Magic module hebt waarom heb je die niet eerst geprobeerd??

Toch eens een keer kijken of die ook werkt, het hoe je hem eventueel moet programmeren is nog steeds te vinden bij Magictrance ook de software is daar te vinden, op het ogenblik gebruiken de meeste die de module nog in gebruik hebben penta 1.20.:biggrin:

 
Citaat: Als je toch een Magic module hebt waarom heb je die niet eerst geprobeerd??

Daar was eigenlijk te weinig tijd voor, wilde al snel met de Mediagard decoderen

Nou, de CD-Cam werkt nu toch ook in de 9600 en in die andere 9600 decodeer ik zelfs met een Conax CI

en die loopt ook perfect. Alleen die Aston 1.05 werkt niet probleemloos tijdens het zappen van NL-zenders.

Maar ik heb ook nog m'n TechnoTrend Premium in m'n PC, en als ik iets van de NL-zenders op wil nemen

en als dan ook die Magicmodule in bedwang heb en Seca2 werkt daar ook mee, dan ben ik precies waar

ik wezen wil en is de Magicmodule daarin ook van nut.

In elk geval vriendelijk dank voor de informatie daar-om-trent en de vewijzing naar de URL.

Wordt vervolgd zodra ook dit werkt hoor je dit van mij.

Vr. groeten,

BaronvonNes.

 
Laatst bewerkt:
Nou nog even dit, in een eerder bericht geef je aan je abo op te zeggen van het settop pakket dat is naar alle waarschijnlijkheid een Irdeto kaart als die uiteindelijk uitgeschakeld wordt, blijven de zenders NL1 2 en 3 het doen dus nooit weggooien die kaart.

Eventueel is die verhandelbaar dus te verkopen voor een paar centen. :)

 
Hallo aart44,

Bedankt voor de TIP !

Ja inderdaad is dat de abo op het Settopboxpakket van de Irdeto2.

Nee ik zal hem zeker niet weggooien als ik evt. nog iemand een plezier ermee kan doen.

Alleen werkt die kaart i.c.m. een irdeto CI niet in mijn kaartlezer van de TechnoTrent kaart op m'n PC.

Daar werkt weer wel de oude Aston 1.05 in i.c.m. de CD Seca2 kaart.

Vr. groeten,

BaronvonNes.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan