Welk model

S

StefanV

Hallo,

Hier een verzoekje om advies. Wat ik graag wil is het volgende:

In drie of meer kamers sat tv (oa Canaal Digitaal) kijken en programma's opnemen, liefst op een pc. Wat ik nodig denk te hebben is in ieder geval een schotel, een quad lnb, en coax kabels naar iedere ontvanger. Daarnaast denk ik mbv card sharing slechts met één Canaal Digitaal kaart met abonnement toe te kunnen als ik Linux ontvangers gebruik die over ethernet met elkaar kunnen communiceren. Datzelfde netwerk wil ik gebruiken om te streamen naar een pc, zodat ik op kan nemen.

Gezien de vele sites en forums denk ik dat een Dreambox de beste keuze is.

Mijn tv's zijn niet geschikt voor hdtv.

Klopt mijn gedachtengang?

En welk(e) model(en) Dreambox zou voor mij geschikt zijn? Op sommige forums lees ik dat de DM500 wat moeite heeft met streamen. Is dit alleen bij hdtv of ook op normale resoluties?

Alvast bedankt voor antwoord!

Stefan

 
Je gedachtengang is niet slecht, voor de hand liggen inderdaad de collectie Linux ontvangers. Er zijn er een aantal die flink in opkomst zijn zoals ook de DGstation die een stuk goedkoper is dan de Dreambox.

Maar de Dreamboxen zijn nog altijd (bij mijn weten) het beste gesupport op dit moment.

Ik hoorde ook dat sommige Dreambox 500 problemen hadden met streamen en andere weer niet, ook bij normale resoluties dus, maar heb er zelf geen ervaringen mee.

Middels Ngrab schijnt het echter goed te werken begreep ik uit een paar verhalen.

Het hoeven niet de duurste modellen te zijn, als je bijv. de DM600 zou nemen, dan kun je daar een laptop HD in plaatsen en dan op die manier opnemen.

Doch het is me niet bekend in hoeverre daarmee al ervaringen zijn met streamen naar pc's.

 
Bedankt Black Tiger,

Ik zie ook vnl op engelse forums berichten over de Technomate 9100; die kost aanzienlijk minder dan de DM en kan een hoop, maar support zou een probleem kunnen zijn ben ik bang.

Stefan

 
Klopt, de Technomate 9100 is een vrij nieuwe speler op de markt. Is niet alleen goedkoper dan de Dream, maar schijnt kwalitatief, in elk geval qua beeld ook nog beter te zijn zo heb ik uit postings begrepen.

Er staat hier volgens mij ook nog een stukje over in onze "Overige Linux ontvangers" sectie. Hoort zich veelbelovend aan, maar er is nog geen officiële importeur in Nederland op dit moment. Dat kan wat problemen v.w.b. de garantie met zich meebrengen, zoals wellicht dat je hem moet opsturen als er iets mee is.

Ook betekent dit dat de hobbyisten hier nog niet zo lang mee bezig zijn. Dat wil niet zeggen dat het niet opeens tot een explosie van activiteit kan komen.

De DGStation is ook aanmerkelijk goedkoper dan de Dream en heeft ook al deze mogelijkheden, hiervoor heeft onze collega-admin denktenk op denktenk.com een uitstekende support site.

Daarnaast schijnt Kathrein er ook nog eentje uitgebracht te hebben.

Er zijn dus best wel ontvangers te vinden die hetzelfde kunnen, goedkoper zijn dan Dream en kwalitatief op zijn minst gelijkwaardig danwel beter.

Het ligt vaak aan de support van hobbyisten in hoeverre dit soort ontvangers goed van de grond komt.

Dat wil niet zeggen dat je die daarom niet zou moeten kopen, alleen moet je met bepaalde dingen een beetje rekening houden. Dat deed je dus goed, door even te kijken hoe het zit met ondersteuning, garantie, support etc. Als je dat weet en het is niet zo'n heel groot probleem, kun je ook een andere ontvanger kopen.

Je zult mij niet horen zeggen dat de Dreambox de beste ontvanger is.:)

Maar de "normale" support en de support van hobbyisten kan verschillend zijn en daar dient men dan wel even rekening mee te houden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan