Netwerk Probleem (DM500-S)

M

mastermido

Hallo Forum gebruikers:

Ik heb thuis twee DM500-S Dreamboxen. Eerst werkten ze allebei goed. Maar ik was laatst de kamer aan het opruimen had ff de kabels losgehaald van een van de Dreamboxen en toen weer aangesloten maar nu krijgt hij geen IP van de modem(DHCP). De andere Dreambox die op dezelfde manier is aangesloten werkt nog perfect.

Wat heb ik geprobeerd:

- Hem een static IP gegeven maar nog geen connectie.

- De Dreambox met een crosskabel aan één Pc gehangen(Ip met zelfde nummers behalve natuurlijk laatste nummer) hielp niet. Merkte wel als ik de kabel uit de dreambox trok dat de Pc zei dat één van de netwerk kabels is niet goed aangesloten. Er is dus wel een soort van verbinding.

-Instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen hielp ook niet.

-Geprobeerd met programma's Flashwizzard, Dcc, Dreamup connectie te leggen met de Dreambox hielp ook niet(was te proberen ook al had hij geen netwerk verbinding).

- Dreambox al 200 keer opnieuw opgestart.

Wanneer de Dreambox op DHCP staat gaat hij steeds naar de instellingen:

Ip= 10.0.0.97

Netmask=255.0.0.0

GateWay=127.0.0.1

Dit zijn de standaard instellingen.

Ik merk ook dat er een oranjelampje gaat branden in de Dreambox als ik de netwerkkabel erin stop. Bij de goed werkende Dreambox is die groen. Is hij misschien stuk?

Ik heb inmiddels een null modemkabel besteld kijken of ik dat ding opnieuw kan Flashen. Maar misschien weten jullie wel zo de oplossing voordat ik dit ga proberen.

Alvast bedankt voor de hulp

 
Hoi Mastermido en welkom op Satellite Fun.

Toevallig heb ik eergisteren bij een kennis een soortgelijk probleem meegemaakt met een DM7000 v.w.b. het netwerk.

Automatisch wenst deze geen DHCP meer te krijgen, met handmatige instelling lukte gelukkig de verbinding wel.

Daarbij moet dan wel de gateway en de DNS c.q. naamserver correct zijn ingevuld.

Doch met een crossover kabel direct aan de pc had hij zonder gateway en dns toch wel te "pingen" moeten zijn vanaf de pc, op zijn minst.

Ik weet zo helaas geen oplossing. De kabel is het niet aangezien je ook al met crossover kabel geprobeerd hebt rechtstreeks aan de pc.

Stroom er uit en er weer in heb je ook al gedaan neem ik aan dus dan blijft er weinig over dan nog eens proberen te flashen middels de seriele nullmodemkabel en hopen dat de netwerkkaart nog werkt. Vermoedelijk wel.

Het kan aan de firmware liggen, laten we het hopen.

 
bedankt. Maar ook met handmatig ingestelde netwerk instellingen lukte het niet.

ik heb inmiddels de nullmodemkabel binnen. En heb toen de Dreambox geflasht met de orginele image(van http://www.dream-multimedia-tv.de/). Dit mocht niet baten ik heb toen nog de image van de wel werkende Dreambox gehaald en die eropgezet maar dat hielp ook niet.

Ik hoorde iets op een ander forum over een bootloader die een opdonder had gehad en dat die niet meer goed werkte.

Is dit een mogelijkheid? hoe herstel ik dit en wat is precies de functie van een bootloader?

 
Nou feitelijk hebben we het er nog niet over gehad in hoeverre de Dreambox weer opstart.

Wat een bootloader is? De naam zegt het eigenlijk al, boot loader, oftewel opstart lader.

Deze zorgt er voor dat de Dreambox opgestart wordt als je hem aanzet, hij initialiseert de hardware en spreekt dan de firmware aan zodat die ook gestart wordt.

Als dat niet gebeurt dan zal bij het opstarten alleen het ledje gaan branden of wellicht nog het lcd scherm, maar de firmware (bijv. Gemini) zal niet gestart worden.

Het ligt er dus aan wat jouw Dreambox feitelijk wel nog doet. Want als ik het goed begrijp werkt bij jou nog alles, behalve het netwerk gedeelte.

Het lampje wordt ook niet groen, dus als je alles al geprobeert hebt incl. een andere netwerkkabel danwel hem aangesloten hebt op de plaats van je wel werkende Dreambox en het lampje wordt nog steeds niet groen, heb ik eerder het idee dat dan de netwerkkaart van je Dream niet lekker meer is.

Als de bootloader of de flash niet meer lekker is kun je dat alleen met een Jtag repareren.

Vandaar dus de vraag in hoeverre hij wel nog opstart.

Zijn het echte officiele Dream Multimedia Dream 500 ontvangers? Of betreft het hier de Chinese copieën, die tegenwoordig als DVB500s verkocht worden maar waar eerst ook gewoon DM500s op stond?

Niet dat het ons iets uit maakt wat je gebruikt, maar de kwaliteit van de hardware van de Chinese versies is een stuk minder.

 
@ mastermido,

Een kennis had ook een netwerk probleem met zijn DM500.

Hij draaide al maanden een goed werkende Gemini image en van de een op andere dag had hij geen netwerk verbinding meer.

Toen heeft hij een Pli image er in gezet en het probleem was verholpen.

Ik weet niet of dit voor jou de oplossing is ,maar je kan het altijd proberen.

Groeten

Ghost

 
Net een Pli Image erop gezet maar het lampje blijft oranje en geen netwerk :sad:

mastermido added 2 Minutes and 38 Seconds later...

Vandaar dus de vraag in hoeverre hij wel nog opstart.

Zijn het echte officiele Dream Multimedia Dream 500 ontvangers? Of betreft het hier de Chinese copieën, die tegenwoordig als DVB500s verkocht worden maar waar eerst ook gewoon DM500s op stond?
Ik heb mijn Dreambox vergeleken met het lijstje van deze site http://www.satellietland.nl/piraterij.htm

Hij heef volgens deze lijst geen kenmerken van dat het een copy is.

 
Laatst bewerkt:
Oke, prima, dan weet je in elk geval dat je wat kwalitatievere hardware hebt.

Heb je er wellicht nog garantie op? Zoja, dan kun je een origineel DM500s image er op zetten en eens ermee terug gaan naar de leverancier.

Want als een ander image de netwerkkaart ook niet aangesproken krijgt, en je hebt dus de andere oplossingen zoals andere kabel en aansluiten op de plaats van de werkende DM500s met de kabel van die ontvanger enzo ook al geprobeerd, versterkt dit toch mijn vermoeden dat er iets niet lekker is met de ontvanger.

Je hebt zo te zien eigenlijk alles al geprobeerd.

Andere optie is om misschien met een Jtag nog eens proberen er leven in te krijgen, zoals ze dat doen als de flash niet meer wil of de bootloader naar de haaien is. Aangezien er toch nog -iets- werkt van de netwerkkaart, je krijgt immers van je pc wel een melding als je de cross-over uit de Dream trekt als deze met de pc verbonden is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan