Geen beeld Astra23east

F

Firegoose

Ik heb onlangs een duoblock geplaatst voor Astra1 en 3, CD gecertificeerd. Astra1 levert keurig de zenders. Bij Astra3 komt geen beeld, de zenders worden wel gevonden. Een aangemaakt boeket heet CanalPlus 19,2 en 23,5. Moet ik nu kiezen voor mogelijkheid (1) zijnde 1 satelliet of zoals nu (2) satellieten?

Gevoelsmatig dacht ik signaal op Astra1 geeft automatisch beeld op Astra3. Of kan ik de LNB wat in de horizontale positie draaien, waarbij Astra1 onverminderd een hoog signaal blijft afgeven?

 
Als het om een Dreambox gaat zul je echt 2 satellieten moeten kiezen als je het tenminste over de LNB configuratie hebt.

Doch vermoedelijk begrijp ik je vraag niet helemaal.

Wat is exact het probleem? Je schrijft dat de zenders op 23,5 oost wel gevonden worden maar geen beeld geven. Mag men hieruit concluderen dat er dus wel signaal op die zenders zit, alleen geen beeld?

Het zou ook kunnen dat de diseqc instellingen verkeerd om zitten.

Als je nu Astra 19.2 op 1 hebt en Astra 23,5 op 2, dan zou ik dat eens omdraaien, dus Astra 23,5 op 1 en Astra 19.2 op 2.

Er is wel kans dat als je die omdraait, je opnieuw zenders moet inscannen.

Indien je aan de LNB gaat draaien, wijzigt altijd het signaal van beide satellieten omdat het hier om een duoblock gaat.

 
Bedankt Black Tiger. Dit is een poging waard. Overigens ik heb een Dreambox 500-S. Ik zal tevens proberen mijn vraag beter te verwoorden. Eerst had ik 2 LNB's eentje voor Astra2. Bij het monteren van het duoblock is het mis gegaan. Het balkje waarop de LNB's bevestigd zaten, moest los en daarbij is de positie van Astra2 ook verloren gegaan. Ongebruikt laten is zonde. Dus ik moet nog een oplossing voor dit probleem vinden.

 
Oh op die manier. Het nadeel van de genoemde posities is dat ze erg kort bij elkaar zitten 28,2 Astra 2, 23,5 Astra 3 en 19,2 Astra 1 (om ze maar even zo te noemen).

Ik weet niet of je die Astra2 er nog bij gaat krijgen omdat het zo kort op elkaar zit.

Wel is het opletten dat ze kruiselings werken, dus bij een duoblock komt Astra 1 (19.2) op de linker lnb te zitten als je van de achterkant van de schotel recht naar de lnb's kijkt en de Astra 3 (23.5) op de rechter lnb, terwijl van die kant gezien eigenlijk de Astra 1 aan de rechterkant aan de hemel staat.

Maar dat hoort dus zo.

 
Inmiddels heb ik wel beeld op Astra3E. Ik heb de kabel van Astra2 gebruikt en een verbinding met de (reserve ) LNB met de Diseq gemaakt. Astra2 wordt een heel ander klus. Ik denk dat ik er niet aan ontkom een signaalmeter (satfinder of iets beters) te gebruiken.

 
Ja dat is wel het beste, met een signaalmeter weet je tenminste enigszins dat je goed zit, het zit echt allemaal krap bij elkaar op die posities.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan