Wel beeld maar geen geluid.

F

frapecana

Bij het afspelen van VOB bestanden via LAN op Dreambox 500 krijg ik wel beeld maar geen geluid. AVI zowel beeld als geluid in orde. Tevens komt mijn player qua knoppen niet overeen met de afstandsbediening. Er staat een zwarte knop bij die ik helemaal niet op de afstandsbediening heb.

 
Beste Dreamboxgebruikers,

Aan de hoeveelheid antwoorden te zien lijkt het er op dat ik de enige ben met dit probleem. Ik kan mij dit niet voorstellen vandaar mijn oproep voor hulp... Als er meer info nodig is hoor ik dit ook graag natuurlijk.

Alvast bedankt!

gr. Frapecana

 
Eerst welkom op het board.

Van de Dreambox weet ik weinig maar wel een paar problemen gevonden met het geluid.

Zoals deze en nog een hier.

Gewoon even zelf de zoekfunktie gebruiken.

 
Je geeft niet genoeg informatie.

Je vertelt alleen dat je met je dream 500 niet kunt afspelen via LAN, en dat je interface niet klopt.

Je vertelt niet welke firmware er in die 500 zit, en of je plugins hebt geïnstalleerd.

Voor dreamboxen zijn er veel verschillende firmwares, en die zijn op linux gebaseerd.

Daarom is het mogelijk bepaalde zaken als het ware over te zetten naar die dreambox (klinkt dan wel eenvoudiger als ik denk dat het zal zijn).

Dan kan het dus zijn dat je die foutjes zoals een net niet kloppende interface tegenkomt.

Maar nou zit ik te gokken.

 
Hoi,

Je hebt helemaal gelijk; ik vergeet in mijn enthousiasme aan te geven over welk type het gaat. Hieronder heb ik gegevens geplaatst die ik kon vinden:

About Box

Model DM500

Manufacturer Dream-Multimedia-TV

Processor STBx25xx, 252MHz

Harddisk none

USB Stick none

Linux Kernel Linux version 2.6.9 (tux@linux) (gcc version 3.4.4) #1 Fri Oct 20 17:38:06 CEST 2006

Firmware release 3.2.0, 20.10.2006

FP Firmware n/a

Web Interface 5.9.7-Expert

Verder zie ik CCcam 2.04 en het tunertype is DVB-S. Verder draait er Gemini op.

De mount die ik naar mijn netwerkschijf gemaakt heb heb ik gedaan met CIFS en mijn LCD TV is gekoppeld met een hoogwaardige scartkabel. Het geluid is met eenvoudige cinch stekkers en lopen naar mijn analoge versterker.

Als er nog meer info nodig is dan hoor ik het graag.

Gr. Frapecana

 
zeh Frapecana, heb je al een oplossing gevonden op je probleem of niet?? ik heb namelijk hetzelfde probleem.. dus jij kan wel avi afspelen via lan? dat kan ik zelfs niet voor mekaar!!! begin toch wel een beetje heel erg te balen!! hoe heb je dat voor mekaar gekregen??? :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan