Astra in Griekenland

O

Oob

Beste Forumlezers,

Door een verhuizing naar Griekenland (Pelopenessos), ben ik aan uitzoeken of het mogelijk is om Nederlands Satelliet TV in Griekenland te ontvangen. Satelliet TV is geheel nieuw voor mij!

Ik lees berichten dat Astra 1 geen bereik heeft in Griekenland. Op de site van Astra zijn footprints (Astra 1KR & 1L) te vinden die wel degelijk bereik weergeven. Wel met minimaal 75cm schotel, maar dat is op zich geen probleem.

Wie kan mij mij hier wat duidelijkheid overgeven? En hoe werkt het met die footprints? Moet hier anders voor gehandeld worden?

Als mogelijk, is mijn idee om een CanalDigitaal smartcard aan te schaffen en een schotelsetje (min 75cm). Iemand nog tips?

Bijvoorbaar dank!

 
Eerst welkom op het board.

Even een kleine uitleg Astra1 is een cluster van op het ogenblik 5 satelieten die gezamelijk de Astra1 vormen en een stukje van elkaar op 36.000 km hoogte hangen.

Helaas heb je dus niets aan de foodprints van de Astra1 KR en 1L de Nederlandse kanalen zitten op 1G en 1H.

Nu is het wel zo dat de operator in dit geval SES-Astra met de foodprints altijd aan de voorzichtige kant is als er dus op de site staat tot ongeveer Hongarije dan moet zoiets toch iets verder ook zeker lukken.

Nu is mij bekend van iemand in Macedonie dat die gewoon naar de NL kanalen kijkt maar die heeft een grote schotel ik dacht 1.80 cm ook zit er een groep Nederlanders op Kreta die allemaal met een 1.80 cm schotel kijken en een ontvanger met een gevoelige tuner.

Het is dus uitzoeken wat de juiste schotelmaat is om daar zonder uitval altijd de NL kanalen te kunnen ontvangen, lijkt me dat je ter plaatse met een satdealer moet gaan praten.:)

 
Wij hebben een 2 meter schotel op de cycladen, en hebben een ganse hoop nederlandse en duitse zenders, fta, en betaalbaar is er ook nederland 1, 2, 3, VTM enzovoort !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan