Nulpunt t.b.v. draaibaar systeem in het buitenland

Y

Yugo

Hallo mede satters,

Ik heb de volgende vraag. Wat is voor mij het nulpunt waar ik mijn installatie moet afstellen? Ik heb de volgende gegevens:

- super power jack Harl 3612 met 36 V motor en 12 actuator

- Strong SRT P24 Remote Positioner

- 120 cm Schotel.

Mijn lokatie is:

Latitude 44.009

Longitude 20,900

Elevatie moet 39,3 zijn

Als iemand iets kan vertellen graag

Alvast bedankt

Yugo

 
Longitude 20,900 neem ik aan dat het oost is.

Dan zou je uit kunnen richten op Astra1 19.2 oost iets dichterbij zit volgens mij helaas niets.

 
Hallo Aart44,

Bedankt voor de snelle reactie. Volgens mij zit Eutelsat W6 dichterbij namelijk op 179,2. Tenmiste als ik het goed begrijp:dunno:

 
Typefoutje? 179.2 zit geen Eutelsat W6. Die zit op 21,6 oost.

 
Ja dat klopt maar ik heb Eutel W6 er in staan maar krijg geen enkele zender met een 88 cm schotel, nu heb ik eens naar de beam gekeken en het lijkt er op dat de sateliet hier een veldsterkte heeft van 44 dat is een schotel van 90-120 cm.

Maar ik neem aan dat je in het voormalige Yugoslavie beeld wil hebben en daar moet hij wel te ontvangen zijn.

Hier staat de beam,

http://www.lyngsat-maps.com/maps/ew6_wide.html

 
Dus ik begrijp je toch goed Aart44. Eutalsat is waarschijnlijk wel te ontvangen in Servie (Voormalig Joegoslavie) en dus beter als nulpunt te gebruiken dan Astra 1.

Mijn lokatie is aan de hand van Azimuth (true) 179.2 dit t.o.v Eutelsat W6. Dit is dichter bij 180.0 dan Astra1 met een Azimuth van 182.5 Ik begrijp dat deze 180.0 het nulpunt is. Als ik het allemaal goed begrijp.

 
Je begrijpt het prima volgens mij, ik heb even bij Satlex gekeken en ik kom op ongeveer hetzelfde uit.

Alleen van die sateliet de Eutelsat W6 21.5 oost is hier weinig van bekend heeft alleen een stuk of 7 transponders met lage symboolrate of het uitrichten dan goed lukt??

Lukt het niet kun je altijd uitwijken naar de Astra1 die heeft een loeihard signaal.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aart44 harstikke bedankt voor het meedenken. Ik ga het over een paar weken uitproberen.

Groetjes

Yugo:bier:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan