internet Satlite Forsway,

W

w1ck3d

Hallo,

Heb de site gevonden via google en is denk ik ook de enige in het nederlands die mij mischien kan helpen. Sorry als mijn topic hier niet past.

Mijn ouders bezitten ongeveer 5 maanden een satelite van forsway.

Het is een internet verbining dat download via satelite en uploud via gprs.

Nu zitten wij in het buitenland, (polen) Mijn ouders zijn al op pensioen en daarom zijn ze ook verhuisd naar polen. Dit is dan ook echt een bergebied waar verbindingen zeer slap zijn. Nu is het probleem dat ze nog steeds bellen via de mobiele telefoon, niet geweldig handig dus.

Dus de bedoeling was via internet eem telefoon verbinding te leggen. Maar de de uploud verbinding is nu 2,4 kb uploud en 20 kb download. En toch werd er beloofd 300kb download en wat meer uploud.

Nu is dus mijn vraag hoe ik dit kan maximalizeren?

De gprs antenne die op de f-10 modem is aangesloten geeft 3 streepjes aan.

Kan ik dit op de een of andere manier verlengen? Zou dit nut hebben?

Ik weet niet waar te zoeken, En toch blijf ik hopen dat er een oplossing hiervoor is.

Vriendelijke groet,

robert,

 
Op dit moment weet ik zo vlug nog geen oplossing voor je, maar even een vraagje.

Je schrijft dat de upload via gprs is, ik neem aan dat die verbinding er ook moet zijn om het internet te activeren, dus zal ik maar zeggen bijv. als je een website wilt bezoeken en dus op internet wilt browsen, dat die verbinding actief moet zijn?

Zoja, dan zal hij ook actief moeten zijn als je wilt gaan telefoneren via internet.

Verder moet je er sowieso rekening mee houden, omdat het via satelliet gaat dat er vertraging kan optreden in de gesprekken.

 
Hoi w1ck3d, welkom op het satellite FUN board !

Zo te zien is die F-10 modem een kant en klare oplossing voor dit systeem.

Dat betekent dus dat het ding zowel de satelliet verbinding als de GPRS verbinding verzorgt.

Je hebt het over de GPRS antenne, en vraagt je af of je die kunt verbeteren.

Wat ik mis, is welke antenne dat is.

Dus hoe ziet die antenne er uit ?

Want ook voor GSM signalen (zoals GPRS) kun je richt antennes gebruiken.

Deze antennes bundelen de signalen, en daardoor zijn ze een stuk effectiever.

Bij een woning is een dergelijke richt antenne zeer goed toe te passen; die woning zal zich niet zo heel snel verplaatsen.

Net zoals bij satelliet signalen, is ook de gebruikte kabel, en de lengte daarvan bij GSM/GPRS van belang.

Dus weet je ook welk type kabel er is toegepast, en hoeveel daarvan.

Kabels, maar antenne (coax) kabels in het bijzonder mogen nooit te sterk gebogen zijn, dus dat is ook iets wat je zou kunnen controleren.

Ik weet bijna wel zeker dat je je installatie kunt verbeteren.

Overigens wat betreft de vertraging naar satelliet in verband met VoIP: dat is op te lossen, maar waarschijnlijk niet met dit soort systemen.

Dan ga je eerder naar een professioneel systeem en dat lijkt me wat te kostbaar.

 
Hallo,

Het spijt me heel erg dat ik erg laat reageer maar dit in verband met wat huishoudelijke problemen.

De kabel is een coaxial cable en is 5m lang, de antenna is zwartkleurig en 30cm hoog,

de kabel is nergens bekrast en gebogen.

Zou ik eventueel zelf zon richtantenna kunnen maken?

Ik heb hier namelijk een tv antenne over, (geen schotel)

De vertraging is niet erg storend. zolang het maar niet 2 sec word.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Groeten.

Robert

 
Ja, zelf maken kan.

Maar het is een enorm precisie werk; hoe nauwkeuriger je werkt, des te beter zal het resultaat ook worden.

Als je naar de trefwoorden gprs en yagi (klik!) googled, kom je een heel eind.

Kijk eens bij het eerste resultaat (bij d-d-s), daar kun je gelijk zien hoe een yagi antenne er uit ziet (zal je waarschijnlijk bekend voorkomen).

Als je dat echt interesseert kun je ook alles wat je over deze materie kunt leren, terug vinden als je uitgaat van die trefwoorden.

Zo staan de lengte van de reflectoren, en hun onderlinge afstand direct in verband met de frequentie die je wil verwerken.

Dan is enig inzicht in hoe signalen worden overgedragen dus wel handig, en natuurlijk ook een vaardigheid in het lezen van technische verhalen in het Engels.

Maar dat gaat denk ik allemaal een beetje te ver voor deze thread.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan