software updaten van 9200

M

mercedesbenz

hallo,

wij hebben een media master 9200s. nu heeft canal digitaal een verandering ergens doorgevoerd en nu kunnen wij RTL 4,5,7 en 8 niet meer ontvangen. van Canal digitaal zeggen ze dat ik een software update moet doen. maar hoe doe ik dat? waar kan ik deze update downlaoden? moet ik de mediamaster op de pc aansluiten?

alvast bedankt,

robert

 
hoi mercedesbenz, welkom op het satellite FUN board!

Software updaten, dat is grote onzin.

Ook ik had vanavond tot net even na jouw posting (20:10 om precies te zijn) geen ontvangst op de RTLletjes.

Ik kijk ook dagelijks nog met dezelfde ontvanger als waar jij mee kijkt, maar ik heb er wel een alternatieve software in.

Er is al jaren en nog eens jaren geen nieuwe firmware voor irdeto ontvangers meer gemaakt, en dat gaat ook nooit meer komen.

Die ontvanger werkt dus met een irdeto kaart, en ik heb het sterke vermoeden dat men met dat systeem een fout heeft gemaakt vandaag.

Aangezien dus alles wat irdeto heeft zo rond de tijd van het RTL journaal (19.30 uur) aan het klagen moet zijn gegaan, is er toen iemand wakker geschrokken bij de provider en zullen ze de fout weer terug gedraaid hebben.

Dus niks aan de hand aan jouw kant, das gewoon een standaard *crap* antwoord die iemand met zo'n headsetje op voorleest tegen die lastige klant aan de andere kant van de lijn (die dus gewoon zo snel mogelijk met een flinke kluit het riet in gejaagd moet worden om plaats te maken voor de volgende klager).

 
Op dit moment is het weer raak.

Dezelfde transponder, 97 @ 12344 MHz, waar de RTLletjes zitten is weer niet te zien met mijn gewoon nog geldige irdeto kaart.

Aangezien het nu zaterdag na winkel tijd is, is er niemand meer bereikbaar bij CDS.

En natuurlijk is er maandag vanaf 10.00 uur (ze slapen daar graag uit) ook niemand bereikbaar.

Dus ik reken er op dat ik op z'n minst tot dinsdag zonder zal zitten.

Kan me er alleen bij voorstellen dat dit een staaltje irdeto kijkers pesten is van onze "vrienden" bij CDS.

Zijn er lezers hier die geen problemen hebben met hun irdeto kaartje, en welke ontvanger/firmware (en eventueel CI CAM) heb je dan in gebruik ?

 
Het valt nog mee, ergens halverwege de avond bleek dat de RTLletjes het hier weer gewoon deden.

Niet dat ik er naar keek of wilde kijken, daar had ik het veel te druk voor.

Maar je moet het natuurlijk even proberen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan