Problemen met mijn 9600

B

Beavis

Hallo iedereen,

Het probleem met mijn 9600 is dat als zapt je meestal 5x moet opstarten om het goede kanaal in beeld te krijgen. Een erg en zeer lange bezigheid.

Soms...kan je een hele avond gewoon zappen zonder problemen maar dat is op 1 hand te tellen.

De 9600 is vroeger opengeweest bij de verkoper en er is toen DVB2000 opgekomen. Ook heb ik enkele jaren geleden nog een keer nieuwe kanaalfrequenties erin gezet en ik dacht ook nog nieuwe software....maar dat weet ik niet zeker.

Verder zit er een originele grijs/groene Canaldigitaal smartcart in en een CI de Matrix Revolutions (software 2.25). Volgens mij is het probleem van het zappen sinds de Matrix maar dat was in het begin heel erg weinig, nu niet leuk meer.

Wat heb ikzelf om te programmeren; een pc met xp natuurlijk, sr232 kabel, DVBEdit gedownload van deze site. De Matrix kan ik door iemand laten updaten of wat dan ook!

Dus wie wil mij helpen met advies, links naar software, nieuwe kanalen, enz.

Al moet ik de originele software voor de 9600 erop zetten maakt mij niet uit.

Ik hoop dat iemand weet hoe je een oude Nokia weer fatsoenlijk kan laten draaien.

BVD

Groet Beavis

 
Nou eerst welkom op het board.

Ik hoop dat iemand weet hoe je een oude Nokia weer fatsoenlijk kan laten draaien.
Waar je zelf al aan zit te denken denk ik ook de Matrix revolution is de dader van het trage zappen.

Nu is het zo dat de Nokia erg kieskeurig is met ci modules maar je zou eens kunnen proberen de Matrix revolution in plaats van te upgraden die ci module te brengen in de originele staat dus MR 225 er vanaf en gewoon weer Ucas 3.1 er op hij decodeerd dan alleen nog Seca.

Nou je hebt iemand die dat voor je kan doen ik zou zeggen probeer het en de meeste problemen zullen dan wel opgelost zijn.

Hopenlijk gaat je Nokia dan niet moeilijk doen met de Matrix revolution maar dat weet ik ook niet.

Verder op welke software hij het beste draait en zenderlijsten daar kan ik je niet mee helpen dat weet ik niet.

 
Hallo alvast bedankt voor je snelle reactie,

Dus ik zou mijn MR gewoon kunnen behouden alleen er Ucas 3.1 erop laten zetten?

Groet Beavis

 
Quote : Dus wie wil mij helpen met advies, links naar software, nieuwe kanalen, enz.

Al moet ik de originele software voor de 9600 erop zetten maakt mij niet uit.

Ik hoop dat iemand weet hoe je een oude Nokia weer fatsoenlijk kan laten draaien. Unquote

Ik zelf heb de DBV2000, V1.82.0v final extenstions byPanzerknacker op mijn 9600s en op mijn 9200s heb ik de NoOneManIt.

Geen problemen!

Als je dit in je machine stopt, kan ik je misschien met al je vragen helpen, ik zal in ieder geval mijn uiterste best doen. Van andere soft heb ik geen verstand.

 
Hallo Bones en iedereen die dit leest,

Heb net een poos via zoekmachines zitten lezen over problemen met Nokia's.

Las dat je bij een 9200 de stekker eruit moet halen.....alle 3 de knopjes indrukken en dan de stekker er weer inpluggen. Je krijgt dan ff reset inbeeld en dat kon wel eens sommige problemen wegnemen. Vraag natuurlijk gaat dat met een 9600 ook. Proberen waard!

En waar heb je die; V1.82.0v final extentions byPanzerknacker vandaan getoverd! Een zoekmachine vindt um zelfs niet.

Wil natuurlijk wel eerst vanalles weten voordat ik um dalijk lamleg. Nou kan ik tenminste nog tv kijken....als fout gaat ist over....dus.

Groet Beavis

 
Hoi Beavis!

Gooi maar gewoon de V1.82.0v erin met Final extensions © by NoOneManIt.

Het resetten dmv die knopjes zou ik niet doen omdat je dan je zaplijst kwijt bent.

Ikzelf gebruik de Irdeto Freecam, maar je kan iedere CI erin gooien die je wilt.

Als je de 9600 soepel wil laten draaien raad ik je aan om een Irdeto (hoeft geen freecam te zijn hoor) CI te gebruiken.

De versie V1.82.0v met Final extensions by Panzerknacker kan je niet vinden op internet omdat Panzerknacker deze versie bij mij persoonlijk via Transx-bdm in mijn ontvanger heeft gegooid; Dit was om Oostenrijk open te gooien)

Als je via Transx-bdm werkt mag je GEEN stroomstoring krijgen want dan is je machine naar de haaien! , de transx-bdm wordt nl direct op je processor aangesloten.

Laat even horen hoe het is gegaan, ik wil je graag verder helpen.

Groetjes,

Bones.

 
Ik heb altijd de Noonemanit versie van hier in ons downloadcentrum er op gehad, werkt perfekt.

Zo'n reset kan handig zijn, maar inderdaad is het wel verstandig om dan van tevoren even je settingslijst te backuppen.

Tranx-BDM zou ik niet gebruiken, die is nogal erg gevoelig.

In onze downloadsectie staat BD32Win, ziet wel heel simpel uit, maar werkt perfekt en is stabieler dan Transbox etc.

 
Hoi Beavis, is het nog gelukt?

Groetjes,

Bones.

 
Hallo Forumhelpers,

Ben ik weer, ff ziek geweest. Ben bezig met een seriele nullmodemkabel aan te komen want heb begrepen dat je Noonemanit met zo'n kabel erop moet zetten en niet met een seriele kabel.

En verder ga ik een dreambox bijkopen, wil daar alle zenders ophebben met schotel met 4 koppen en aansluiting via het internet voor alle zenders. Welke DB is goed snel en erg bruikbaar?

Tot horends,

Beavis

 
Voor dat wat jij wilt zijn alle Dreamboxen geschikt eigenlijk.:)

Waar je over moet gaan denken is of je een gewone ontvanger wilt of een met twee tuners erin.

Wil je een met 2 tuners dan zal het eerder een 7025 worden.

Wil je een gewone dan kun je volstaan met een van de anderen. Afhankelijk van je budget zijn er de nodige keuzes mogelijk. Ik zelf ben nogal te spreken over de 7020. De vraag is of je zo'n grote nodig hebt, de DM600 voldoet ook uitstekend bijv.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan