Welke Receiver moet ik aanschaffen?

P

pitchdown

Goedenavond,

op kort termijn ga ik verhuizen en wil gebruik maken van een digitaal signaal.

Het huis waar ik naartoe ga staat al een goede schotel op het dak (merk nog even uitzoeken).

Ik zal aangegeven wat ik wil:

- eventueel later wat meer kunnen hobby-en ermee

- het liefst kunnen aansluiten op mediacenter-pc

- aansluitingen erop hdmi/scart

- wil gebruik gaan maken van canaldigital en in de toekomst het eredivisie-kanaal, en wil eventueel op een makkelijke manier meer zenders kunnen ontvangen (eventueel van een andere sateliet)

- ik heb 3 tv`s in huis, waarvan 1 een mediacenter is. Wat is de makkelijkste manier om op alle 3 het digitale signaal te verkrijgen?

- budget per receiver : ca. € 200

- ervaring met computers is behoorlijk, werk nl. in de IT

- talenkennis goed

- Zoals ik al zei staat er al een schotel op het dak.

Welke receiver(s) kan ik het beste aanschaffen?

Moet ik naar alle tv`s een kabel aanleggen? Is een dreambox wat voor mij?

 
Met de vereisten die je hebt ben ik bang dat je niets zult vinden binnen dat budget.

Met de hobbyvereisten en extra dingetjes die je wilt heb je al een UTP aansluiting nodig en een op linux gebaseerde ontvanger danwel een ontvanger die minimaal emu's aan kan.

Doch voor de prijs van 200 euro vindt je niet snel een ontvanger met een hdmi aansluiting.

In jouw geval zou ik eens gaan kijken naar Dreambox 500 of Dreambox 600.

 
Als ik het gebeuren met hobby achterwegen laat en even kijk voor een receiver voor in de huiskamer, waar kom ik dan op terecht? hdmi mag eventueel vervallen als scart er dan maar op zit.

Moet ik naar alle tv`s een kabel aanleggen?

Met de vereisten die je hebt ben ik bang dat je niets zult vinden binnen dat budget.Met de hobbyvereisten en extra dingetjes die je wilt heb je al een UTP aansluiting nodig en een op linux gebaseerde ontvanger danwel een ontvanger die minimaal emu's aan kan.

Doch voor de prijs van 200 euro vindt je niet snel een ontvanger met een hdmi aansluiting.

In jouw geval zou ik eens gaan kijken naar Dreambox 500 of Dreambox 600.
pitchdown added 5 Minutes and 56 Seconds later...

Als ik op marktplaats kijk vind ik de dreambox 500s voor € 120 .

Of moet ik dan de 500+ hebben?

http://audio-video.marktplaats.nl/satellietontvangers-en-schotelantennes/157293220-dreambox-500-s-135-euro.html?return=eJw1jeEKgyAQgN8lqJ%2BlWQONiMZexJUjSfNQY21j776Tbb%2Fu%2B7iPOymoeGlBuiAopyILSvpp6ZYYQVTV6kBtpZV%2BjWCkjKHcTPVNSlhgOExPizn00eVspDk7w45AEGaNgNNEnE8NiOE2h38Wf5nFxbjtVnk9pfpIAScN58keaA1r2CnZeke7eCXt1R153dakJemEC%2BlVXQDsPcm69wcFYT67&df=1&fta=eNpVlMtu2zAQRf9FQLPmPDh8CNll3V8w1MhNhcqxYNmJ28D%2F3tHQptSNYRxQwzmX5HQ55q9Zf5rLadx9dOPctHMGB7m5js%2Fw1M%2FP52OGdrpk1%2FZDbsdz%2FjtM7fyznxd8VnyY8vvlsD8Nr%2B14zZAcp9SOfzITk6T292d%2BOe27w4%2Fj9Rs671x7nIeMT9N0eXbLbpybqXvbN%2B2gFedMuRl6baPL3uWvQTeYc8oN%2BOCDiMBj3Z0BSHILw8qIxQktjCrDRIi2jlfmJUhYmF8ZuxiNyZZxxIWFLYNo9eLKKMVk36Yt8yjW8yqCGHxig6sJgvfBKsKqgg4hJIP0H%2FQFrjIQwHEJZ7UBCgm8wVXHUXrUDBsYOJSW4gb6e2hQjSRpA9HSRbeBopfGIGwgibfdsRpJ1KJkYSJtIISSOlYj4aTuZWU1EiJgKitlhRiTRIPVSLQiUYFxAzlJaWk1Ah%2F1PO2%2BuA1U%2BQKrkffOJyg3qxqpJCW0lqgaeYiEpXmqRt7px2TJk99AF8lCpmqkTUoqgVA1YkbkckOoGrHGnsiSp2pEqNl565OrEWLSM7JAuBrpVYr6TA1WI0jMPlqfXI30Kunq8oJ4A%2FWNl5rVCAAlskXH1cix%2BOjsIXBYoRMsp8nVyAGJ3DdKK3R6bgpvOnZ0QpyPU9fPu3H%2F%2Fnb%2BtSx1NrZy83o5nXbDe7%2B%2FPqh%2Bf%2Biuu2XE6FTpbU5gbrrPpv1%2B%2F%2FuxTBsdNrfbP2whOZI%3D&fta_ind=4&fs=1

 
Laatst bewerkt:
De betreffende aanbieding bestaat niet meer, als ik op de link klik geeft ie aan dat de aanbieding niet bestaat, maar dat is geen probleem.

Of je een 500 of een 500+ moet nemen moet je zelf bepalen, de plus versie is wat nieuwer, maar ik weet niet zo uit mijn hoofd de verschillen met de gewone 500s.

Let echter op met aanbiedingen op sites als marktplaats. Voor je het weet hebben ze je een Chinese kopie in de handen geduwd. Uiterlijk zie je er niets aan maar inwendig is de hardware toch van behoorlijk mindere kwaliteit.

Verder heb je grote kans dan naar je garantie te kunnen fluiten.

Ik ga uit van nieuwprijzen, dan zit je met een 500s rond de 180 a 200 euro, hetgeen je als budget aan gaf.

Een 7000 is nieuw niet meer verkrijgbaar en de 7020 zit al vlug aan 400 euro.

De DM600 dacht ik ergens rond de 300 euro.

Dan even weer de vraag die je erbij stelde. Op zowat elke ontvanger, in elk geval op elke Dream, zit een scart aansluiting dus dat is geen probleem verder.

Het nadeel van satelliet is dat je niet gemakkelijk fijn kunt doorlussen naar andere kamers zoals je dat met een normale kabelaansluiting kunt doen (bij digitale kabel is dat vaak ook al niet meer mogelijk).

Dat betekent dus dat je voor elke TV ook een ontvanger nodig hebt en een bijbehorende aansluiting naar de schotel toe.

Er zijn wel bijv. quad lnb's verkrijgbaar, daar kun je dan 4 ontvangers op hangen.

Wil je in de huiskamer wat mooiers, kun je kijken naar de duurdere modellen, bijv. de 7020 of de 7025 twintuner ontvanger.

Een goedkopere oplossing zijn de DGStation ontvangers, deze kunnen ook alles, maar persoonlijk ben ik niet kapot van het grafische deel zoals het menu en de bediening.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan