Er zijn mensen die afgelopen dagen bezoek kregen van een postbode. Deze
kwam een pakketje brengen van Welzorg (een bestaande organisatie). Hiervoor
waren portokosten verschuldigd. Op het pakketje stond het verzoek deze 1,60
niet contant te betalen, maar te pinnen I.v.m veiligheid. Deze postbode had
een "mobiel pinapparaat" bij zich. Deze mensen overhandigden het pasje en
toetsten de pincode in. De postbode liet de pinpas "per ongeluk" uit zijn
handen vallen, bukte zich en gaf het pasje terug. Na tien minuten voelde
deze mensen toch nattigheid. Raadpleegden de Rabofoon / Postbank en hun
rekening bleek te zijn leeggehaald. Direct in de portemonnee gekeken zag de
gedupeerde dat men niet het eigen pasje hadden terug gekregen, maar die van
waarschijnlijk een eerder slachtoffer(reeds geblokkeerd). Het volgend
slachtoffer zal ongetwijfeld opgezadeld worden met het pasje van een van
deze mensen.
Nr.10
kwam een pakketje brengen van Welzorg (een bestaande organisatie). Hiervoor
waren portokosten verschuldigd. Op het pakketje stond het verzoek deze 1,60
niet contant te betalen, maar te pinnen I.v.m veiligheid. Deze postbode had
een "mobiel pinapparaat" bij zich. Deze mensen overhandigden het pasje en
toetsten de pincode in. De postbode liet de pinpas "per ongeluk" uit zijn
handen vallen, bukte zich en gaf het pasje terug. Na tien minuten voelde
deze mensen toch nattigheid. Raadpleegden de Rabofoon / Postbank en hun
rekening bleek te zijn leeggehaald. Direct in de portemonnee gekeken zag de
gedupeerde dat men niet het eigen pasje hadden terug gekregen, maar die van
waarschijnlijk een eerder slachtoffer(reeds geblokkeerd). Het volgend
slachtoffer zal ongetwijfeld opgezadeld worden met het pasje van een van
deze mensen.
Nr.10