Leeg maken 7000s

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.201
Waarderingsscore
154
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Omdat ik wat problemen heb met mijn 7000s wil ik hem helemaal leeg maken en dan vanaf nul er een nieuwe img. op zetten. Hierna wil ik op de usb stick een multiboot op zetten.

Maar waar moet ik nu beginnen om hem leeg te maken en waar moet ik op letten?

Ik heb al een backup maar daarmee krijg ik bepaalde kanaal niet meer open terwijl er niets veranderd is.

;)

Nr.10

 
Als je een DM7000 hebt kun je het erase.img gebruiken, deze is gemaakt voor de 7000 en maakt hem helemaal leeg.

Wat is het de bedoeling dat je hiervoor DreamUp gebruikt dus met de seriele nullmodemkabel en netwerk samen.

Dit gezien het feit dat je na de erase.img ook de netwerkinstellingen kwijt bent en hem dan vrijwel zeker niet meer middels bijv. flashwizard bereikenkunt.

Verder is dit ook een meer veilige methode.

Installeer het image wat je het meeste gebruikt gewoon in de flash, liefst een image wat niet teveel geheugen gebruikt.

De Nabilo zit feitelijk te vol voor de 7000 dus kun je beter een Gemini Maxvar image nemen voor de flash.

Als dat helemaal klaar is, dan ga je met Flashwizard beginnen. Het is heel eenvoudig om daarmee een multiboot te maken op de usb stick.

 
Is dit een speciaal img of staat deze in dreamup?

;)

Nr.10

 
@bt

Ik dacht dat die maxvar meer bestemd was voor de 500

@nummer 10

Dit is een versie van Gemini die minder systeemgeheugen vreet , waardoor je een iets kortere opstartsnelheid hebt en ook iets meer stabiliteit

Ikzelf draai Nabilo in de flash en verder steeds Gemini nu de 4.2 dit met een stick van 2gig erin , en daar heb ik de laatste tijd geen probleem mee gehad , enkel op kanalen die geen signaal uitzenden , maar daar hebben alle dreamboxen een beetje moeite mee

Dream 7000 USB 2gig en HD 80gig , de var op de stick

 
@Luca: De maxvar is wel initieel bedacht voor de 500 bij mijn weten, maar ik heb ooit ook al eens de benaming MaxVar bij een 7000 Gemini image zien staan.

In elk geval neemt de Gemini veel minder plaats in dan de Nabilo.

Of de MaxVar minder geheugen vreet weet ik niet, maar hij gebruikt in ekl geval minder plaats in beslag, staan minder extra's op (misschien minder games?), waardoor in je /var in de flash meer plaats overblijft.

@Nummer10: Dat is een speciaal image. Staat hier in onze Downloadsectie. Stond onder Dreambox Utilities maar eigenlijk had ik hem daar verkeerd gezet dus ik heb hem nu naar Dreambox Firmware verplaatst. Daar kun je hem vinden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan