Astra in Rusland St Petersburg

N

nicewithice

Hoi, ik ben nieuw hier, en heb een vraag. Ik heb ee humax free to air receiver, was in Portugal ingesteld op Astra digitaal. Ben nu verhuisd naar Rusland, hier is een schotel op mijn dak, maar ik weet niet waar hij op gericht is. Ik heb een zender search gedaan, maar de receiver zoekt steeds enkel op Astra, en niet op hotbird of eutelsat, waar ik denk dat de schotel op gericht is.

Mijn vragen: hoe kan ik weten waar de schotel is op gericht, hoe kan ik mijn humax daar laten op zoeken, en is Astra mogelijk in St Petersburg ??

Is er ergens een duidelijke website voor beginners zoals mij om meer over satellieten te leren ? Maar wel verstaanbaar en duidelijk, geen gemakkelijk onderwerp denk ik, maar wel vreselijk interessant.

 
Hoe je kunt weten waar je schotel op gericht is kun je snel achter komen door de kanalen die je inleest even op te schrijven met de bijbehorende freqenties.

Dus als voorbeeld Oezbekistan TV op 11096 H 4800 5/6 en als je dat een paar keer doet en dan kun je http://nl.kingofsat.net/ bij kanaal gezocht even de naam intypen en dan de uitkomst van de zoekfunktie vergelijken met de freqs.

En in St Petersburg moet de Astra 19.2 oost gewoon te ontvangen zijn zie de footprint op de SES Astra site,

http://www.ses-astra.com/business/en/satellite-fleet/satellite-list/astra1g/index.php

En ja een 10 jaar geleden heb ik wel eens een Humax FTA F1 gehad maar daar kun je gewoon op sateliet mee zoeken, hoe precies weet ik niet meer dus selecteer bij auto zoeken de sateliet eerst en laat hem dan zoeken gewoon zelf even in je menu van je ontvanger goed lezen.

Anders als je die nog bezit de handleiding lezen.

 
Bedankt aart !!! Ik gamorgen eens alles opschrijven en me rustig ermee bezig houden. Ik hou je op de hoogte !

 
Alles is gisteren geinstalleerd, en wonder oh wonder, ik heb bijna alles wat ik hebben wil. Meer dan 1000 FTA zenders, de belangrijkste zijn daar: RTL, ARD, Vox, Eurosport, Euronews etc.. Wat echter niet daar is is BVN. Ik heb probeert manueel in te geven, doch ook geen succes daarmee.

Enige verklaring iemand ?

 
Als het allemaal gelukt is, weet je ook welke satelliet je ontvangt (toch ?).

Heb je de Astra satelliet of heb je een andere.

Anders eens zoals Aart44 al aangaf de zenders met de frequenties waarop deze gevonden zijn noteren en op kingofsat of lyngsat (klik!) vergelijken met de satellieten.

Nou is het overigens ook zo dat de Nederlandse transponders op Astra1 niet bepaald super zijn.

BVN zit op transponder 109: 12574 MHz.

Het zou kunnen zijn dat die niet lekker aankomt, hoewel transponder 105 (12515 MHz, met Ned.1 enzo) de beroerdste is.

Zou je een andere satelliet te pakken hebben, dan is deze frequentie van BVN natuurlijk niet juist en moet er dus gekeken worden of die wel op die satelliet te vinden is en zo ja waar.

 
Ik heb Astra en Sirius. Kan dat of is er maar een sateliet te ontvangen en zien normaal? Morgen komt men nog iets veranderen aan de LNB, kan nog beter zegt men. maar voor mij is alles wondermooi, buiten BVN, en ook ZDF.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan