nokia 9500 vraag

R

remco66

hoi

ik kwam mijn nokia 9500 weer tegen in de kast.

ik wou vragen of hier nog leuke mogelijkheden voor zijn.

hij was vroeger al een keer omgebouwd.

de cam en andere soft.

 
Hoi Remco66 en welkom op Satellite Fun.

Nja, mogelijkheden, ligt er aan. Hij is nog prima te gebruiken als FTA ontvanger en verder eventueel ook nog met een officiële abonnementskaart.

Het ligt er aan in hoeverre de cam etc. is omgebouwd. Er zijn er geweest die in zoverre omgebouwd waren dat ze met een Seca kaart overweg konden, doch of ze nu met de nieuwe seca2 kaarten kunnen werken sinds ook die beveiliging geactiveerd is die bijv. de Aston 1.03 modules waardeloos heeft gemaakt, durf ik zeer te betwijfelen.

Mocht je daar al nooit aan begonnen zijn dan is het alleen nog irdeto, maar dan zou je moeten zien dat je nog van iemand middels een contractovername aan een irdeto2 kaart kunt komen van Canal+ want nieuw krijg je ze niet meer bij C+.

En anders houdt het eigenlijk ver op behalve dus als mooie FTA ontvanger.

 
oh wat zonde.

hij geeft echt nog fantastisch beeld.

ik dacht dat er nog mogelijkheden waren.

 
Klopt, de ontvangers zijn zeer stabiel en geven nog een prachtig beeld als ze in orde zijn. Maar het probleem is dat ze (in tegenstelling tot de Nokia 9600) beperkt zijn tot de interne Irdeto cam.

Als er nog iets op irdeto te vinden is, draait dat op Irdeto2 en dat schijnt wel gehacked te zijn maar is nog lang niet publiek, zelfs wij hebben alle info nog niet.

Er zijn wel nog files hier en daar te vinden voor fun-kaarten bijv. maar dat is in 99,9% van de gevallen fake en in 0,1% van de gevallen dat het wel nog iets is, dan is het hooguit voor een of andere meestal voor ons onverstaanbare zender. Dus voor de 9500 is het helaas voorbij.

 
ik zag net linux mogelijkheden op s**4**l met deze receiver.

 
Dat kan best, ik kan me er wel wat bij voorstellen.

Deze ontvanger heeft namelijk een SCSI interface, en daardoor kan er een externe harde schijf en of cd/dvd speler/recorder aangehangen worden.

Daarmee kun je dus een eventueel geheugen tekort oplossen.

Maar je moet niet vergeten dat de ontvanger inmiddels gewoon oud is (en ik ben een heel trouwe fan van deze ontvangers; er staat er eentje al 10 jaar trouw dienst te doen in mijn woonkamer).

Dat betekent dat ie tragere is dan de huidige hardware, en tussenkomst van een harde schijf en dergelijke maken dat niet beter.

Neemt niet weg dat wanneer je daar mee aan de gang kunt, dit soort spul best leuk spelen kan zijn.

Maar vanwege hun leeftijd zul je niet op heel veel ondersteuning in een dergelijk avontuur kunnen rekenen.

Desalniettemin ben ik altijd geïnteresseerd in je vorderingen in dezen.

 
Hier is in principe wel degelijk SECA 2 mee te bekijken, met solosammy

ook valt het zappen wel mee vergeleken met de NIEUWE Strong 6850!!

MVG. Gerard

 
Dus ook nu op dit moment nog met Seca2? Ik wist namelijk niet zeker of dit na de laatste nieuwe beveiligingsaanpassingen ook nog kon.

Dus als jij kan bevestigen dat het nog steeds kan is dat prima.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan