DCC295-fixed en DREAMTS geven < 426 Failure writing network stream

V

va400000

DREAM7020 werkt naar behoren. Ook het ophalen van de zenderlijsten via DRAMEDIT naar PC (vers ginstalleerde windows XP MCE 2005).

Ben net van Vista terug naar XP (om reden dat mijn Dual tuner niet wordt ondersteund in Vista)

Dus de tools opnieuw moeten installeren en dus de nieuwste versies.

Ook de HDD via de normale weg gereformat

Lijkt alsof de file /hdd/movie/recordings.epl mist of stuk is. Hoe herstel ik dit slim?

DCC ##########################

New in Version 2.95

##########################

log

< 220 Welcome to the OpenDreambox FTP service.

> USER root

< 331 Please specify the password.

> PASS dreambox

< 230 Login successful.

> CWD /etc

< 250 Directory successfully changed.

> PWD

< 257 "/etc"

Moved to: /etc

> PORT 192,168,1,103,5,154

< 200 PORT command successful. Consider using PASV.

> LIST

< 150 Here comes the directory listing.

< 426 Failure writing network stream.

! RETR/LIST/NLST Failed

> CWD /

< 250 Directory successfully changed.

> PWD

< 257 "/"

Moved to: /

> PORT 192,168,1,103,5,159

< 200 PORT command successful. Consider using PASV.

> LIST

< 150 Here comes the directory listing.

< 426 Failure writing network stream.

! RETR/LIST/NLST Failed

> PORT 192,168,1,103,5,160

< 200 PORT command successful. Consider using PASV.

> LIST

< 150 Here comes the directory listing.

< 426 Failure writing network stream.

! RETR/LIST/NLST Failed

DREAMTSMAN

versie 2.2.9

log

##########connect##########

FTP Connect with 192.168.1.125

Open 192.168.1.125 and wait for welcome.

> 220 Welcome to the OpenDreambox FTP service.

Response unexpected. Wait for 0

Connect with 192.168.1.125

< USER root

> 331 Please specify the password.

< PASS dreambox

> 230 Login successful.

< TYPE I

> 200 Switching to Binary mode.

< SIZE /hdd/movie/recordings.epl

> 213 33

Read Value

Open File C:\Program Files\DreamTSman\recordings.epl

Open Downsock

< PORT 192,168,1,103,8,80

> 200 PORT command successful. Consider using PASV.

< RETR /hdd/movie/recordings.epl

> 150 Opening BINARY mode data connection for /hdd/movie/recordings.epl (33 bytes).

Wait for 226

> 426 Failure writing network stream.

Response unexpected. Wait for 226

Connect with 192.168.1.125 is closed

 
Hoi VA400000 en welkom op Satellite Fun.

Ik zie inderdaad een probleem bij het uitlezen. Verder de melding dat het verstandig kan zijn om Pasv (passive) verbinding te gebruiken, alleen kan ik me niet herinneren dat er zo'n instelling zou zijn in DreamTSman en in DCC kan ik hem ook niet vinden.

Wel valt me het volgende op.

Open 192.168.1.125 and wait for welcome.> 220 Welcome to the OpenDreambox FTP service.
En dan iets lager in dezelfde log:

Open File C:\Program Files\DreamTSman\recordings.eplOpen Downsock

< PORT 192,168,1,103,8,80
Het betreft hier de log van DreamTSman. Ik zie dat er verbinding wordt gemaakt met 192.168.1.103 hetgeen dan je Dreambox zou moeten zijn, maar tevens 192.168.1.125 en dat de connectie met 192.168.1.125 gesloten wordt.

Dit ip zie ik echter in DCC niet verschijnen. Is 192.168.1.125 het ip adres van je pc?

Ik weet overigens niet zo vlug hoe je de recordings.epl zou kunnen herstellen. Vanzelf formatteren gebeurt niet, wel zou de hd zich kunnen verslikken of crashen bijv.

Je kunt eens proberen met een HD check, gewoon via het menu van de Dreambox.

Menu->setup->system settings->harddisk setup.

Daar kun je zien of je HD nog goed herkend wordt en je kunt er ook een check laten uitvoeren.

 
Hehe, dat is lollig.

Ik was namelijk daarstraks een antwoord aan het typen dat hier wel heel veel op lijkt.

Dat ging over het commando PORT met wat parameters er achter.

Die parameters zijn dus 192,168,1,103,5,154

Hierin zie ik het IP nummer van de pc waarmee verbonden moet worden 192.168.103, en de poorten 5 en 154 (denk ik).

IP 192.168.1.125 is dus de dreambox zelf.

Dat commando PORT kende ik niet, dus heb ik er ff naar gegoogled.

Het commando word gebruikt als je meerdere bestanden wil over halen met FTP, en zou tijd besparen.

Het is ook in ongebruik geraakt in verband met mogelijk misbruik hiervan (ik neem aan dat je hiermee een DoS achtige aanval zou kunnen realiseren), en dat is ten faveure van de PASV mode.

Daarom krijg je ook de suggestie PASV te gebruiken.

Die suggestie zie ik ook altijd voorbij komen als ik zit te FTP'en (nou ook weer niet zo heel veel), maar PORT is me nog niet eerder opgevallen.

Dus heb ik ook maar ff DCC opgestart, en zag daar dat dit een normaal gedrag is.

Omdat ik geen FTP expert ben, heb ik mijn keutel maar even ingetrokken en dat antwoord niet verzonden.

Wat ik wil aanraden is om even te controleren welke poorten je hebt ingevuld in je FTP programma's, en of die niet al ergens anders voor gebruikt worden, of wellicht geblokkeerd worden.

Zet dus ook ff je XP firewall uit, die staat standaard aan.

 
Eerst ff wat antwoorden:

1. 192.168.1.103 is idd mijn PC met XP MCE 2005 (met de Windows XP Firewall uit - even)

2. 192.168.1.125 is mijn Dreambox7020 (fixed IP adres)

3. 192.168.1.1 is mijn router/gateway

Ik heb de HD opnieuw via de Dreambox geformateerd(of is het met een t). Probleem blijft hierna hardnekkig.

Zou iemand voor mij een recordings.epl kunnen posten (of sturen naar

va400x@weg-geedit) en een methode om het standaardt DCC script naar de HD te beinvloeden dat deze naar de ROOT gaat van de Dreambox, kan ik mogelijk zelf de file naar de /hdd/movie dir te zetten ? (mijn FTP naar de HD direct werkt dus niet)

Anders zit er niks anders op dan opnieuw alle software the herladen?

Samenvattend:

1. DB en HD werken wel OK. Ik kan gewoon opnemen en afspelen via het DB menu.

2. De HW laag van het Netwerk is ook OK omdat ik met DCC Netwerk OK krijg, maar een leeg scherm vanaf ROOT (/) aan de dreambox kant en de bovengenoemde melding

3. Als ik de zenderlijstenophaal via DRAMEDIT naar PC gaat dit prima. Andersof nog niet gedaan. - durf ik niet -

Mogelijk dat DREAMEDIT een manier is om de recordings.epl naar de /hdd/movie te zetten?

Het lijkt op een corrupt filesysteem omdat het log roept dat de directory niet te lezen is.

< 150 Here comes the directory listing.

< 426 Failure writing network stream.

! RETR/LIST/NLST Failed

Is er een commado (zoals in Unix) om het filesysteem te checken?

Vincent

va400000 added 251 Minutes and 8 Seconds later...

Onderzoek afgerond maar nog geen echte oplossing

Ik heb een andere PC met windows XP aan het netwerk gehangen.

En daarop zowel DCC als Dreamts geladen en zowaar: geen probleem.

Ik kan de wedstrijden 9NBA) nu vanaf de hdd afpeuteren op mijn netwerk disk plaatsen via die andere PC en daarvanaf kijken.

M.a.w. het ligt aan mijn nieuwe XP install op mijn MCE

Behalve de firewall kan ik me niets voorstellen waaraan dit probleem zou kunnen liggen. iemand enig idee?

Vincent

 
Laatst bewerkt:
Ah kijk aan, het is goed nieuws te horen dat je een oorzaak zocht. Ik was net je post aan het lezen en had al een recordings.epl voor je klaar staan alhoewel ik niet goed weet wat je met mijn recordings.epl zou willen doen want daar staan tags van mijn opnames in.

Maar ik heb hem toch even naar je toe gestuurd.

Aangezien je de oplossing hebt, heb ik je email adres weg-geedit om spam tegen te gaan want spambots zoeken ook graag forums af naar email adressen, die kun je derhalve eventueel beter in je profiel zichtbaar maken of per pm uitwisselen indien nodig.

Wel vraag ik me af waarom deze DCC niet compatible is met de XP MCE versie.

Wat je zou kunnen proberen is om DCC 2.94 (dus 1 versie terug) eens te proberen of het daar wel meer werkt op de MCE versie.

Er is voor linux ook een methode om het filesysteem te checken maar die zul je niet meer nodig hebben neem ik aan, daarnaast kan dat dacht ik alleen op een nog niet gemounte HD.

V.w.b. de d of t op het eind, daar letten we niet zo op, niet iedereen is een key in de NL taal en daar houden we gewoon rekening mee, ik maak zelf ook vaak genoeg fouten dus so what.:)

 
Kijk eens aan:

De laatste Nvidia drivers voor XP Tbv mijn moederbord Asus A8N-SLI gedownload en geinstalleerd. Als een zonnetje dus.

Alleen daarna deed mijn SPDIF audio uitgang het niet meer. Dus maar de 'oude'originele audio driver gepushed en jawel hoor: ook weer doen.

Ook meteen AMD cool and quiet uitgezet omdat mijn CPU veel te heet werdt naar mijn zin (meer dan 50 graden)

Wat is zo'n Linux box DM7020 toch simpeler en veeeel stiller

Goed al met al weer een ervaring rijker. Bdankt voor de oren. Vooral Black Tiger... whomever... and where ever he/she lives.

Vincent

 
Nou ziedaar, wat een paar drivers toch soms al niet kunnen doen. Eigenlijk had ik het inet verwacht maar toch weer mooi.

Ik woon trouwens in het "zonnige" zuiden van Zuid-Limburg.:biggrin:

Richard.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan