dreambox 7025 en ethernet cardlink voor intern cardsharing

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marc98

Ik heb een paar vragen waar ik niet uitkom Ik ben een nieuw lid. Heb veel gelezen over de dreambox 7025. Toch heb ik een paar vragen over de instellingen, die ik niet kan plaatsen.

Situatie

In woonkamer een dreambox dm 7025 staan met een origineel Canaldigitaal top box paket. In de slaapkamer een philips dsx 7072. Daarnaast heb ik een carlink kaartje met een ethernet verbinding.

Doel

Het canal digitaal card intern sharen tussen dreambox en philips

Op de dreambox draait de Gemini2 image

dreambox is te benaderen is op 192.168.000.003. via DCC ( dit is een vast ip adres).

De router ( belkin wireles g router)

Ip adres 192.168.0.1

Ik heb de file CCCam. Cfg aangepast met de volgende regel :

F: root dreambox 1 1 1 { 0:0:1 }

Als ik in het hoofdmenu kijk van de dreambox 7025 zie ik de volgende instellingen:

( hoofdmenu , netwerk, device setup ) en vervlogens etho staat hier ip 192.168.000.003 netmask 255.255.255.000 use gateway ja en gateway 192.168.000.001

Als ik nu in (het menu hoofdmenu, netwerk), nameserversetup bekijk zie ik de volgende gegevens staan nameserver1 192.168.000.001.

Betekent dit dat de benadering voor de cardserver is ? en is deze instelling juist ?

Het cardlink ethernet cardshare client

Via de software device locater zie ik de ethernetcard. Het krijgt een vast ip adres met 192.168.0.5

Als ik dan via de webbrowser het geheel bekijk moet ik nu verdere gegevens invullen.

Use static ip adres ( ik denk dit spreek voor zich) 192.168.0.5

Subnetmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.0.1 ( ik weet dit niet zeker)

DNS 0.0.0.0 ( ook hier heb ik mijn twijfels).

Dan dien ik een gedeelte van cardserver in te vullen

Hier wordt gevraagd om

Cardserver host/ip : Ik heb hier de 192.168.000.003 ingevuld ( is dit juist)

Cardserver port : 10000 ( is dit juist en waar haal ik deze gegevens weg ?)

Username : waar is dit weg te halen is dit root ?

Password : waar is dit weg te halen , is dit dreambox

Vervolgens wordt er gevraagd om een inkrypted key. Ik hier weet ik niet wat ik moet vullen

Bij alles wat ik doe begint het eerste groene lampje op de card te branden ( link activity)

En vervolgens het oranje lampje van geen verbinding ?

Ik wil hierbij opmerken dat dit een gebruikt systeem was en er door de vorige gebruiker al het nodige veranderd is

Als vast bedankt

 
Hoi marc98 en welkom op Satellite Fun.

Gateway en dns kun je gewoon 192.168.0.1 invullen, het ip van je router dus, dat is een normale gang van zaken.

Het cardserver host/ip heb je correct ingevuld dat moet het ip van je Draembox zijn.

Cardserver poort is echter niet goed, CCcam staat standaard, als je niets aan de config gewijzigd hebt, op poort 12000.

Ik zou niet met het rood account werken, doe het als volgt:

F: philips boven 1 1 1 { 0:0:1 }

Daarna in je cardlink configuratie:

username: philips

password: boven

Zoals je ziet is dat dus wat je bij die F regel invult.

Laat de crypted key maar leeg, want normaliter wordt daar geen gebruik van gemaakt in CCcamd.

De vraag is of de cardlink wel met CCcam overweg kan. Kan hij dat niet, dan zul je NewCS moeten gebruiken als emu en dan wordt het wat lastiger.

Succes alvast!

 
ik doe het anders (simpeler) ik stream vcl downloaden firefox gebruiken als browser type op firefox je dreambox ip (in de regel http://www.startpagina.nl) effe voor de duidelijkheid je krijgt dan de zenders te zien van je dreambox aanklikken en beeld leuke is onafhankelijk beeld van de zeg maar hoofd tv (mits je maar op de zelfde sateliet blijft ik heb hier veel plezier aan

gr frans dreambox 800 hd draaibare schotel

 
Hoi goochelaar (frans), welkom op het Satellite FUN Board !

Je berichtje ziet er wat gehaast uit.

Het bestaat uit een lange zin, zonder punten en zo.

Het is daarom wel wat lastig te lezen.

Ik vermoed dat je een tiepvaudje gemaakt hebt.

Want je hebt het over vcl, waar ik vermoed dat je VLC bedoelt.

Klopt dat?

Want iemand die het niet kent zoekt zich helemaal suf.

Verder heb je op jouw manier wel de computer er bij nodig.

Dat vind niet iedereen gewenst.

Toch is het ook een interessante manier om op 2 plaatsen gelijktijdig te kunnen kijken.

 
Hey Marc,

ik wil hetzelfde, heb jij het ondertussen draaiende??

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij niet want met Cardlink werkt dat niet meer voor zover mij bekend. En Mark is hier geen lid meer inmiddels.

We doen deze post even dicht want hij is al wat ouder.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan