Extremebox 500S

  • Topic starter johanteekens
  • Startdatum
J

johanteekens

Heeft iemand ooit van de Extremebox gehoord? Hij is erg goedkoop en het lijkt alsof ie heel veel opties heeft

 
Nooit van gehoord het lijkt er op dat hij alleen in Portugal te koop is als ik een beetje Google.

En het ziet er uit als de zoveelste DM 500 kloon.

 
Van gehoord en op diverse portugese websites zien staan.

oa bij adverteerders van het dragteam forum

Wordt verkocht in een eigen behuizing voor zo'n 85 euro en in een dreambox DM500 behuizing, ietsje duurder.

Draait met alle DM500 image, zou alleen oppassen met de gemini versies vanaf 4.2 ivm het virus wat IHAD/Dreambox hebben gebouwt.

Verder is in portugal ook nog de Bullbox (DM500 99 euro/ DM600 174 euro ) te koop.

 
Klopt er zijn verschillende Dreambox clonen in omloop momenteel, vermoedelijk afgekeken van de Chinezen en zelf gaan bouwen.

Het is overigens geen virus wat het probleem veroorzaakt. Eerst had Gemini er zelf een gewone check in gebouwd, waardoor je Gemini niet kon gebruiken, maar wel nog een ander image er op kon zetten. Na veel klachten hebben ze die er weer uitgehaald, maar zjin wel de nieuwe drivers van Dreambox gaan gebruiken.

Deze controleren echter op mac-adres en als het geen mac-adres serie betreft die de Dreambox fabrikant in gebruik heeft, dan wist hij je bootloader.

Da's dus nog veel erger, want dan zul je de bootloader opnieuw moeten flashen en dat kan lang niet iedereen.

Persoonlijk was ik van mening dat je hiermee niet de clonefabrikanten maar eerder de eindgebruikers treft en daarom supporten wij in de download sectie de Gemini niet meer, de versies wat er nu staan zijn de laatsten, nieuwe versie komen er niet meer op.

Echter daarmee is het probleem niet voorbij aangezien het in de nieuwe drivers van Dream zit. Dus elk image wat hier gebruik van gaat maken zonder de betreffende head.ko te hacken, kan dit probleem veroorzaken.

Daarmee geldt de waarschuwing dus voor elk image met een nieuwere CVS datum dan de Gemini 4.3.0 oftewel je moet echt opletten met elk image van na 16-02-2008.

Er zijn makers die hier al rekening mee houden, bijv. de TAV DS Team images, die gebruiken de head.ko van Dream namelijk niet want die compilen hun eigen.

Vermoedelijk zullen er meer zijn die dit gaan doen, maar een gewaarschuwt mens telt dus voor twee.

Als je daar rekening mee houdt en goed oplet, dan kun je voor heel interessante prijzen een clone kopen.:)

 
Ik zoek een clone van de 8000 of zijn die er nog niet? :biggrin:

Dan wil ik wel een clone van de 7025. Maar ja waar vind je zoiets????

:biggrin::biggrin::biggrin:

Nr.10

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan