ontvanger Philips DSX 6073

D

dondertje

Wie weet wat het kan zijn?

Ik zet de tv aan en de ontvanger de tv doet het goed maar de ontvanger geeft meteen de tijd aan en dan krijg ik een beeld met menu terwijl ik nergens op druk.

Dan kan ik alleen in nummer 4 en 5 en 7 de rest ook niet als ik uit het menu wil moet ik op menu drukken maar dat doet ie niet.

Wat ik ook doe stekkers eruit even en dan alles er weer in niks helpt:[

In de handleiding gekeken maar staat mijn probleem niet bij:[:[:[:[:[:[

En ook nog als het allemaal aanstaat springt ie meteen op de tijd en dat blijft zo gister avond nog lekker tv gekeken zal vanavond wel niet gaan ben ik bang.

wie kan mij helpen dank je wel als je antwoord.

groetjes

dondertje added 36 Minutes and 25 Seconds later...

er zal toch wel iemand zijn die raad weet?

 
Laatst bewerkt:
zoals je het beschrijft zul je eerst weer de kanaalen moeten installeren

weeet zo uit het hooft even niet wat er dan achter nummer 4 5 of 7 staat zou je ook even kunnen aan geven

maar weet bijna wel zeker dat er geen kanalen meer in zitten en dan kan de ontvanger je ook niks meer laten zien dan allen de tijd en het menu waar je dan die dingen weer kunt instellen

dit komt overgens alleen voor met de nieuwe origneele software van philips met de snelscan functie dat deze de zenders zo nu en dan weerverliest

suc6 er mee

 
Hallo als eerste bedankt voor je antwoord.

Nu probeer ik de kanalen te installeren maar nu geeft ie aan dat ie geen kanalen kan vinden hoe kan dat nu weer?:[:[:[:[

Moet in nummer 5 kanalen installeren.

a.u b. help me:snif:

 
geen idee antenne kabel er wel in ?

staat de schotel goed ?

heb je wel singaal ? menu 7 volgens mij

 
ja inderdaad geen signaal sterkte maar we hebben helemaal geen stekkers eruit gehad en gister avond nog gewoon tv gekeken en nou doet ie het niet meer inderdaad het is menu 7 daar kan je zien of je signaal sterkte hebt nou hij slaat rood uit heb de kop al schoongemaakt maar dat maakt ook al niks uit

:[:[:[

Is wel balen nu hebben we geen tv nou dan gaan we maar kaarten dat kan ook.

wat het dan nog moet zijn ik weet het niet misschien nog iemand die een beetje raad kan geven?

bij voorbaat dank

 
heb je toevallig niet een reservelnb liggen?

En haal alle stekkers er eens even uit, om te kijken of alles nog wel goed zit, want als het om een 6073 gaat denk ik dat dat ding al een tijdje in jou woonkamer staat, dus even alles nalopen zoals kabels en lnb.

 
soms wil de binnenste draadtje de kern van je coaxkabel ook wel eens stuk gaan en dan vooral bij het lnb buiten waneer daar wat water bij is gekomen Oxideert deze in notime stuk vooral waneer je hem ook nog een beetje hebt ingesneden bij het installeren

dit zou mijn eerste optie zijn tweede binnen bij de ontvanger de aansluiting nakijken

als hier dan alles oke is is het lnb aan de beurt om deze te controleren

is er niemand tegen je schotel aangelopen ? staat die nog goed?

heb het wel vaker meegemaakt wordt gebelt ik heb geen beeld meer nee er is niks mee gebeurt

dus netzoals vehaal boven alles nalopen tot op het moment lnb vervangen nog geen singaal

toch maar eens weer vragen is er echt niks met de schotel gebeurt?

(antwoord) nee hoort echt niet

einde besluit toch het schoteltje maar wat verdraaien en wat denkje weer beeld oude lnb er weer op niks aan de hand

eigenaar weer op aangesproken

(antwoordt) tja mischien heb ik er toch wel met de grasmaaier tegen aan gezeten (schotel staat in de tuin op een paaltje )

maar ondertussen wel 20 tot 30 min verder

 
Wie weet wat het kan zijn?Ik zet de tv aan en de ontvanger de tv doet het goed maar de ontvanger geeft meteen de tijd aan en dan krijg ik een beeld met menu terwijl ik nergens op druk.

Dan kan ik alleen in nummer 4 en 5 en 7 de rest ook niet als ik uit het menu wil moet ik op menu drukken maar dat doet ie niet.

Wat ik ook doe stekkers eruit even en dan alles er weer in niks helpt:[

In de handleiding gekeken maar staat mijn probleem niet bij:[:[:[:[:[:[

En ook nog als het allemaal aanstaat springt ie meteen op de tijd en dat blijft zo gister avond nog lekker tv gekeken zal vanavond wel niet gaan ben ik bang.

wie kan mij helpen dank je wel als je antwoord.

groetjes

dondertje added 36 Minutes and 25 Seconds later...

er zal toch wel iemand zijn die raad weet?
zet je de ontvanger elke avond volledig uit?

zo ja is waarschijnlijk de cmos batterij leeg.

ook kan het nog zijn dat je de nieuwe update hebt gekregen en dat daar iets mis is gegaan omdat er na de update ook zenders opnieuw moeten worden geinstalleerd. dan zal je kunnen proberen om er met een OSLINK nieuwe firmware in te flashen.

en idd ook eventjes alle stekkertjes nalopen.

MVG. Gerard

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan