Nokia 9500 schakelt automatisch uit?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik heb mijn buurman een Nokia 9500 gegeven die ik gekregen had. Wij doen nogal veel voor elkaar.

Maar nu is met die 9500 een euvel zo blijkt.

Als hij een tijdje aangestaan heeft, schakelt hij automatisch uit.

Nu is mij niet bekend of er een soort van warmtesensor in dat apparaat zit en dat het wellicht te warm wordt, zou dat kunnen? Of is het iets anders?

Herkent iemand dit probleem en weet iemand hier de oplossing voor?

 
Hoi BT!

Ik heb dat ook eens meegemaakt met mijn D-box 9200s (eingelijk is die ongeveer hetzelfde als de 9500).

Wat bleek: als ik mijn -stand alone- brander uitzette ging de D-box ook uit.

Ik heb een Sony brander en de afstandbediening daarvan is model RMT-D205P

Bovenop zit een schakelaar: TV/DVD

Bij mij stond ie verkeerd (dus op TV) en mijn D-box reageerde dus op dat signaal.

(Ik denk dat die knop verschoven is toen mijn afstandbedieningen op de grond flikkerden tijdens een uitbundig weekend):biertje:

Groetjes,

Bones

 
Onwaarschijnlijk.

Er zit geen warmte sensor in die ontvangers die zoiets zou doen.

Ik ga er van uit dat het ding wel van DVB2000 firmware is voorzien.

Wellicht zit daar een dergelijke functionaliteit wel in.

Bijvoorbeeld voor het opname gedeelte.

Dus heb je al geprobeerd het ding te resetten ?

Ik geloof dat je dat doet door de stekker er in te steken met de twee pijltjestoetsen ingedrukt, of met alle drie de toetsen ingedrukt.

Daarna zul je wel weer de settings erin moeten doen.

 
@Bones: Thanks, maar ik schreef dat het automatisch gebeurde, dus in dit geval is er geen sprake van concurrerende signalen van een astandsbediening helaas.

@Mas3: Ja er staat overflow op, maar ik ken ook geen versie waarbij er zo'n optie in zou zitten. Een fabrieksreset zou ik eens kunnen doen, maar dan eerst het apparaat maar eens omhalen en de settingslijst er uit halen, want een goede up2date lijst heb ik hier zelf volgens mij ook niet meer.

 
Hoi BT ! Gooi deze er even in: DVB2000, V1.82.0v, Final extensions © by NoOneManIt.

Ik heb nog nooit problemen gehad met deze versie en ik kijk er iedere dag naar (Met dank aan Leuter en Sandokan ) (al jaren!)

Zelfs mijn D-box stuurt dmv deze software mijn Rotor Stab Italia aan (even off topic: wat geweldig dat we met 3-0 van Italie hebben gewonnen hebben!)

Groetjes,

Bones

 
Helaas ben ik bang dat hij een beetje overleden is.

Mijn 9500 had hetzelfde euvel.

Na flashen van nieuwe software leek het probleem over te zijn voor een zeer korte tijd.

Hij gaat spontaan uit, ook het display.

Ik heb helaas nooit de oorzaak kunnen vinden.

Uiteindelijk heb ik voor een prikkie een gebruikte 9500 gekocht. Deze doet het nog steeds.

Je hebt er niet veel aan, maar ik ben wel benieuwd naar een oplossing.

Weggegooid heb ik hem nog steeds niet. Ik had de hoop hem ooit nog eens in de benen te krijgen.

 
@Bones: Kan ik eens proberen maar die staat (nog) niet in onze downloadsectie.:)

@Dirk: Ik weet niet of hij overleden is, ik heb het idee dat er een onderdeel te warm word en daarom de voeding uitschakeld, of dat de voeding niet meer helemaal lekker is.

Zouden we eens naar moeten kijken.

Oplossing zal een paar weken duren, buurman heeft hem boven op de hobbykamer gezet om na te kijken, maar hij heeft veel problemen met zijn gezondheid dus het zal even op zich laten wachten.

Maar ik laat in elk geval iets weten.

Bedankt allemaal alvast voor alle antwoorden.

 
Je hebt er niet veel aan, maar ik ben wel benieuwd naar een oplossing.

Weggegooid heb ik hem nog steeds niet. Ik had de hoop hem ooit nog eens in de benen te krijgen.
Hoi Dirk!

Gelukkig heb je nog een 9500 die wel werkt.

Ik kan nog steeds naar alle premiere kanalen :biggrin:kijken en ook nog naar Örf:banaan:; je hebt wel een kaartje nodig die de naam heeft van een zwart paard met witte strepen / of een wit paard met zwarte strepen.

Niet weggooien dus!

Ik heb totaal geen kaas gegeten hoe je dat soort kaarten kan programmeren, dus heeft een goede kennis van mij dat gedaan, dus aan technische kennis heb je niks aan mij; maar nogmaals, niet weggooien die 9500.

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
[zeur]

Zwart / wit gestreepte paarden bestaan niet.

Wit / zwart gestreepte ook niet.

Er zijn wel zulke ezels.

[/zeur]

En een 9500 weggooien is heiligschennis !

Die moet nu al een ere plaatsje hebben voor het geval 'ie om een of andere reden niet meer bruikbaar mocht raken.

 
@ MAS3::applaus:

Groetjes,

Bones

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan