dreambox aansluiten op pc

A

artist

Beste satcollega's,

ik heb de afgelopen dagen pogingen gedaan om mijn db aan te sluiten op mijn pc middels een crossover kabel, (dus niet in een bestaand netwerk) maar alles tevergeefs. Ik heb veel op sjerom.nl gekeken om erachter te komen hoe het nu precies moet maar dit heeft ook niet geholpen.

Mijn situatie is de volgende :

het ip adres van mijn pc is 192.168.1.6 (beveiligd met firewall)

subnetmask 255.255.255.0

standaardgateway 192.168.1.1

het ip adres wat ik ingevoerd

heb op mijn db : 192.168.1.5 (dhcp staat uit) (geen firewall)

subnetmask 255.255.255.0 (het netwerk staat op inschakelen)

nameserver 127.0.0.1 (port staat op 80)

gateway 127.0.0.1

Ik probeer verbinding te krijgen via een ftp-programma waarbij de instellingen als volgt zijn : Host adres : 192.168.1.5

port : 21 (use pasv mode staat uit)

login : root

pasw : dreambox

bij verbinden krijg ik de volgende error te zien :

Connecting to host (192.168.1.5)

! Winsock error: timeout (10035)

Bij het proberen van verschillende combinaties heb ik mijn db zowel aan mijn pc als aan de tv laten zitten. Ik heb ergens gelezen dat als je het ip adres wijzigt van de db dat je deze dan weer uit en aan moet zetten zodat het netwerk in werking kan treden? is dit waar of niet?

Ik heb geprobeerd om het hostadres van ftp op 192.168.1.6 te zetten maar ook geen succes.

Ik hoop dat een van jullie me uit de brand kan helpen,

alvast bedankt,

artist

 
Hoi artist, welkom op het Satellite FUN Board !

Je beschrijft dat je een gesloten netwerk hebt, dus alleen een verbinding tussen pc en dreambox.

In dat geval heb je helemaal geen firewall nodig.

Dus zet die maar eens uit (en negeer het gezeur van windhoos).

Welke versie ven windhoos draai je eigenlijk ?

Download DCC eens uit onze download sectie, en probeer het daar eens mee.

Daarin zitten een aantal tools en het neemt je wat gedoe uit handen.

Als je dat eenmaal aan de gang hebt kun je alsnog een programma van je eigen voorkeur geen gebruiken.

Suc7.

 
Hoi mas 3 ik heb xp,

de firewall die ik heb is voor mijn wirelessverbinding met het internet en dus niet voor mijn kabelnetwerk middels crossover met mijn dreambox. ik heb het trouwens al geprobeerd zonder ook deze firewall maar dat lukte ook niet. Ik ga dcc downloaden al weet ik nog eigenlijk helemaal niets van dit programma,

bedankt voor je snelle reactie, weet alleen niet of het met dat programma gaat lukken, zijn mijn aangegeven instellingen wel goed dan ?

----- Added 24/7/2008 at 10 : 46 : 56 -----

Beste mas3,

heb net dcc gedownload maar kan em niet openen, het bestandsformaat is door mijn pc niet herkend ???

 
Laatst bewerkt:
Hoi artist.

Het bestand is een .zip bestand.

Dat zou normaal door Windows herkend moeten worden als een "gecomprimeerde map".

Anders is het met Winzip te openen, maar ik adviseer de wat uitgebreidere WinRAR (klik!).

RAR kan onder andere ook in Linux gecomprimeerde bestanden (gzip) aan.

Je instellingen zien er niet verkeerd uit.

Ik weet niet of de nameserver de localhost moet zijn (127.0.0.1), maar dat maakt niet uit, want ten eerste verbind je niet vanuit de dreambox, en ten tweede gebruik je in je lokale netwerk geen namen maar IP nummers en heb je daarom helemaal geen nameserver nodig.

Hetzelfde geldt voor de gateway, dat is de "poort" naar het internet.

Maar die poort leidt in jouw geval helemaal nergens heen, dus ook dat doet niet ter zake.

Ik kom toch nog even terug op je firewall.

Want die kun je per netwerk in en uitschakelen (zie laatste tabje).

Verder is het, als je helemaal niets ziet gebeuren op je minimale netwerkje, raadzaam om eens te kijken naar je kabel.

Is dat wel een cross over kabel ?

Als je naar het doorzichtige stekkertje kijkt, kun je zien of dat het geval is.

Neem het stekkertje met de gouden contacten naar je toe, en naar boven.

Dan hoor je op het ene stekkertje de volgende kleuren te zien:

wit/oranje - oranje - wit/groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin - bruin

En op de andere:

wit/groen - groen - wit/oranje - blauw - wit/blauw - oranje - wit/bruin - bruin

De cross zit dus in de kleuren oranje en groen.

Zie je in beide stekkertjes de eerste volgorde, heb je een gewone netwerk kabel en dan is daarmee een en ander verklaard.

Als je toevallig nog wat spul hebt liggen, kun je met een netwerk switchje / hubje en nog een kabel ook de verbinding tot stand brengen.

Anders dus toch een cross kabeltje gaan scoren.

Owz, nog een ding:

Je hebt toch niet dezelfde reeks ingesteld in je draadloze netwerk he ?

Dus als je 192.168.1.x in je draadloze netwerk hebt, gaat het evengoed helemaal fout.

De twee meest voor de hand liggende ranges waar je in dat geval voor kunt kiezen zijn: 192.168.0.x en 10.0.0.x.

Je moet dan uiteraard ook het IP van je dreambox aanpassen.

 
Laatst bewerkt:
De Gateway en de Nameserver die je hebt ingevoerd in je Dreambox zijn niet correct.

Zowel de gateway als de Nameserver moeten zijn: 192.168.1.1 zoals de gateway op je PC. Als je PC direct op de Dreambox aansluit (Dus zonder router of switch) moet je een "Crossed" netwerkkabel gebruiken.

 
Beste Cluyveduyker/mas3,

Zowel de gateway als de Nameserver heb ik in mijn db en (in de lan-verbinding v/d db op mijn pc aangepast aan : 192.168.1.1

En de netwerkkabel is zeker een crossover kabel, heb er bij de aankoop nl specifiek naar gevraagd en heb uit frustratie nog maar een keer gechecked.

Het is gelukt om dcc te openen. De situatie is nu de volgende :

het ip adres van mijn pc (wireless-verbinding) is : 192.168.1.6 (word autom toegewezen, anders krijg ik geen internetverbinding)

subnetmask 255.255.255.0

standaardgateway 192.168.1.1

het ip adres wat ik ingevoerd

heb op mijn db : 192.168.1.2 (dhcp staat uit) (geen firewall)

subnetmask 255.255.255.0 (het netwerk staat op inschakelen)

nameserver 192.168.1.1 (port staat op 80)

gateway 192.168.1.1

Via dcc heb ik de optie crossover aangevinkt, het ipadres van de pc staat in het scherm op 192.168.1.6 vervolgens laat ik het ipadres van de dreambox automatisch zoeken.

Er verschijnen bij het zoeken 2 ipadressen nl 192.168.1.1 (ping :cool: (TTL 64)

en 192.168.1.2 (ping <1) (TTL 128)

ik heb beide geprobeerd om te selecteren en je raadt het al nog steeds geen connectie bij verbinden krijg ik nl de volgende error te zien :

Error 10057 in function send, socket is not connected, nou naar mijn weten zitten alle kabels gewoon goed vast,

ik hoop dat jullie mij nu verder kunnen helpen,

alvast bedankt satcollega's

 
het ip adres van mijn pc (wireless-verbinding) is : 192.168.1.6
Volgens mij moeten we het probleem hierin gaan zoeken.

Je schrijft hier dus dat je pc een draadloze verbinding heeft en op de draadloze verbinding ip adres 192.168.1.6 heeft.

Maar je Dreambox is middels een crossover verbonden aan de pc. Hoe dan? Als je dat verbonden hebt, zal er in de pc dus ook een gewone netwerkkaart moeten zitten. En dan is het niet interessant om te weten welke netwerkinstellingen je draadloze kaart heeft, maar welke instellingen die andere kaart heeft die met je dreambox verbonden is.

Dus als je daar eens naar kijkt, vermoedelijk heeft die een onjuist ip adres en gaat het daarom niet goed.

 
Hoe kom je aan het Gateway-adres. Het gateway-adres is het IP-adres van je Internet Modem/Router, mits zowel de PC als de Dreambox daarmee verbonden zijn. Eventueel via een switch of in de modem/router ingebouwde switch. Is dat zo, zou het met deze instellingen moetn werken.

 
Volgens mij moeten we het probleem hierin gaan zoeken.Je schrijft hier dus dat je pc een draadloze verbinding heeft en op de draadloze verbinding ip adres 192.168.1.6 heeft.

Maar je Dreambox is middels een crossover verbonden aan de pc. Hoe dan? Als je dat verbonden hebt, zal er in de pc dus ook een gewone netwerkkaart moeten zitten. En dan is het niet interessant om te weten welke netwerkinstellingen je draadloze kaart heeft, maar welke instellingen die andere kaart heeft die met je dreambox verbonden is.

Dus als je daar eens naar kijkt, vermoedelijk heeft die een onjuist ip adres en gaat het daarom niet goed.

Ok ik denk dat we nu wat verder bij het probleem komen (hoop ik), ik geloof dat ik het een en ander door de war heb gehaald. Het volgende : mijn pc is dus middels een wireless modem via een usb in de pc verbonden met het internet (netwerkverbinding 1), daarnaast is mijn db zoals je al aangaf via een netwerkkaart in de pc verbonden met mijn db middels een crossover kabel (netwerkverbinding 2). De netwerkverbinding 2 heeft op de pc de volgende instellingen :ipadres : 192.168.1.3

subnetmask : 255.255.255.0

standaard gateway : 192.168.1.1

De dreambox heeft : ipadres 192.168.1.2

netmask 255.255.255.0

nameserver 0.0.0.0

gateway 0.0.0.0

verschillende combinaties leveren bij mij nog steeds geen verbinding op, ik hoop dat het voor jullie nu duidelijk word wat ik verkeerd doe en wat ik eraan kan doen,

dank jullie wel alvast

 
Hoi artist.
nog een ding:

Je hebt toch niet dezelfde reeks ingesteld in je draadloze netwerk he ?

Dus als je 192.168.1.x in je draadloze netwerk hebt, gaat het evengoed helemaal fout.

De twee meest voor de hand liggende ranges waar je in dat geval voor kunt kiezen zijn: 192.168.0.x en 10.0.0.x.

Je moet dan uiteraard ook het IP van je dreambox aanpassen.
En dat heb je dus wel.

Je hebt het IP adres van je draadloze netwerk gepakt, en je dreambox probeer je nu met een kabel te verbinden in dat netwerk.

Dat gaat niet goed komen.

De reden dat je een andere range moet kiezen, is dat je pc zo zonder problemen kan vinden welke kaart ie moet pakken, omdat die met de daarbij behorende range neemt.

Zoals ik al zei maakt het niet uit hoe je daar de nameserver en gateway instelt.

Dus doe wat ik hierboven beschrijf:

Ga naar start - configuratiescherm - netwerkverbindingen (ik heb m in klassieke weergave staan, vind ik fijner werken) - LAN verbinding.

Dat is dus niet draadloos.

Daar stel je het IP adres in (dus niet automatisch verkrijgen).

Ik stel voor dat je de range 10.0.0.x kiest.

Windows vult zelf het subnet in en die kun je dan het best overnemen in je dreambox.

Zeker weten dat het hierna gaat werken.

 
En dat heb je dus wel.Je hebt het IP adres van je draadloze netwerk gepakt, en je dreambox probeer je nu met een kabel te verbinden in dat netwerk.

Dat gaat niet goed komen.

De reden dat je een andere range moet kiezen, is dat je pc zo zonder problemen kan vinden welke kaart ie moet pakken, omdat die met de daarbij behorende range neemt.

Zoals ik al zei maakt het niet uit hoe je daar de nameserver en gateway instelt.

Dus doe wat ik hierboven beschrijf:

Ga naar start - configuratiescherm - netwerkverbindingen (ik heb m in klassieke weergave staan, vind ik fijner werken) - LAN verbinding.

Dat is dus niet draadloos.

Daar stel je het IP adres in (dus niet automatisch verkrijgen).

Ik stel voor dat je de range 10.0.0.x kiest.

Windows vult zelf het subnet in en die kun je dan het best overnemen in je dreambox.

Zeker weten dat het hierna gaat werken.
Beste mas3 &amp; cluyveduyker,

het is eindelijk gelukt, ik wil jullie beide bedanken voor jullie assistentie hierin. Nou kan ik eindelijk aan de gang met images overzetten. Als ik hier nog vragen over heb dan weet ik in ieder geval waar ik moet zijn,

nogmaals bedankt

 
Ja graag, want die ga je verliezen, kijk maar eens naar je "edited by" tijd en datum.:biggrin:

 
Hmmz... je vergeet volgens mij degene die de oorzaak van het probleem gevonden heeft.:biggrin:
Natuurlijk bedank ik Black tiger ook voor jou assistentie, op een plezierige samenwerking in de toekomst nog zeg ik maar,

veel kijkplezier allemaal !

 
Als je maar geholpen bent, dat is het belangrijkste! We dollen nogal eens graag wat met elkaar hier op het forum.;)

 
Ohh, je bedoelt dit:

Laatst gewijzigd door MAS3 : 25-07-2008 om 00:48.

25-07-2008 20:34

Black Tiger

 
Oke prima dan rust ik met je mee, volgens mij was m'n narcose nog niet helemaal uitgewerkt.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan