Satelliet Dreambox of Ipbox ????

T

triplehnl

hallo iedereen ik ben nieuwe hier.. en ik heb niet echt veel verstand van satelliet. ik heb thuis een Medion receiver, met deze receiver kan ik slechts enkele "free to airs" chinees zenders ontvangen, en boring ook.:tong2:

ik heb gehoord met een Dreambox of Ipbox kun je extra zenders ontvangen. ik ben eigelijk van plan een AB IPBOX 250s kopen. is dat goed? ik wil graag hong kong zenders kunnen ontvangen via de schotel.

trouwens wat is " CS" ??? die kom ik steeds tegen.

wat is jullie advies?

dank u :biggrin::biggrin:

Gr tripleH

 
Welkom op het forum.

Nu raad ik je aan om eerst bij Kingofsat bij uitgebreid zoeken Chinese in te vullen bij de gebruikte talen.

http://nl.kingofsat.net/search.php

Dan zul je zien dat er uit Hong Kong bijna niets is wat hier in Europa ontvangen kan worden er zijn er wel enkele maar ik weet niet of dat de kanalen zijn die je wilt.

Zenders die er niet zijn kun je ook niet extra ontvangen met een Dreambox of IP Box.

CS is de afkorting van Cardsharing daar mag hier over gepraat worden als het in huiselijke kring is dacht ik.

 
bedank voor uw reactie.

een kennis van mij kunt 1 zender van hong kong ontvangen met behulp van internet. dus dat zal vast wel Cardsharing wezen. is dat moeilijk om Cardsharing te installeren?

want ik ben van plan AB ipbox 250s kopen, die zit wel een internet aansluiting op.

 
Of het erg moeilijk is om in te stellen weet ik niet precies het zijn Linux ontvangers dus een beetje computerkennis is wel nodig.

Verder weet ik over dit CS weinig of niets dus misschien iemand anders.

 
Sorry, in dit geval gaat het om externe cardsharing, dat is illegaal en mag hier niet specifiek besproken worden.

Global is me ook niet bekend of daar HongKong zenders mee open gaan als deze al hier te ontvangen zijn. De IPbox is mij persoonlijk ook niet bekend.

Misschien iemand anders? Maar bij evt. uitleg wel rekening houden a.u.b. met de regels omtrent het bespeken van CS alhier.

 
De IPbox is mij persoonlijk ook niet bekend.
Dacht gewoon de opvolger van DG Station kan gewoon daar in het topic.

 
dreambox opmomenteel is toch het best receiver? welke versie van dreambox raad jullie het aan, ik hoef geen hdd aansluiten enzo... een beetje goedkoop. waar kan ik best een dreambox kopen?

dank u

 
De beste receiver is een groot woord. De DGstation kan ook wat de Dreambox kan en is een stuk goedkoper als je naar vergelijkbare modellen gaat kijken.

Maar niet iedereen vindt dat even mooi. Verder zijn er nog wel een paar andere Linux machines die erg mooi zijn, maar niet echt goedkoop.

Indien je geen HDD wilt, kun je altijd nog kiezen om er later een HDD in te bouwen, dan neem je bijv. een Dreambox 600 of 800 zonder HDD of misschien een 500plus.

Waar je het beste kunt kopen kunnen wij je niet vertellen, reklame maken voor commerciele bedrijven is niet toegestaan.

Het enige advies is om goed om te kijken naar de prijzen en of de gewenste Dreambox aldaar goed te leveren is en er support gegeven wordt.

Als bedrijven een Dreambox alleen op bestelling leveren, zou ik er niet aan beginnen want vaak weet zo'n bedrijf er dan ook niet veel vanaf en hebben ze niet voldoende apparatuur in huis voor in geval van nood afdoende hulp te kunnen bieden.

Dat is niet altijd het geval, maar wel iets om rekening mee te houden.

 
IPbox is een OEM ontvanger die door DGStation wordt gemaakt en door ABcom als IPbox in Europa wordt verkocht.

Voor de 250s zijn ook diverse enigma's verkrijgbaar, dus ziet de OSD op de 250 er precies zo als op een dreambox.

Ook heeft DGStation zijn eigen firmware. Voordeel hiervan is dat timeshifting perfect werkt. Ook zijn er "hobby"-images van deze firmware, zodat op beide "smaken" CS prima werkt.

Mijn ervaring is dat de DGS/Ipbox betere hardware heeft en de boxes goedkoper zijn dan de dreams.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan