Dreambox als mediaplayer ?

  • Topic starter gerardusadrianus
  • Startdatum
G

gerardusadrianus

Beste Forumleden,

Graag zou ik willen weten hoe je AVI bestanden op je PC via je Dreambox kan weergeven.

ik heb een Topic hierover gevonden maar met de besproken crosslink

(http://www.sat-industry.net/forums/s...ad.php?t=31700 )

kom ik niet verder, (engelstalig en zit op dood spoor bij het creeeren van een bat-file ??)

misschien dat er inmiddels meer over dit onderwerp bekend is ?

Dreambox 7000 met 160 G Hdd

Groeten.

 
Je link werkt niet, omdat je een afgekorte versie van de link hebt gekopieerd.

Avi bestanden zijn er in vele soorten en maten.

Want avi is tegenwoordig niet veel meer dan een schil.

Daarin kan zomaar een DivX filmpje zitten, of iets wat daar op lijkt.

En dat kun je dus niet afspelen met een dreambox.

Dan moet je die eerst omzetten naar een ander formaat dat die box wel aankan waarna je het op de ingebouwde schijf kunt kopiëren.

 
Hallo Mas,

Bedankt voor je reactie, helaas kom ik hier nog niet verder mee.

Graag zou ik het volgende willen weten, iendien mogelijk :

Naar welk bestand moet ik de AVI File converteren ?

met welk programma ?

Wat is de beste manier om het bestand in de dreambox te laden ?

Heb ik een media-player plugin nodig op mijn dreambox ?

Cheers.:drink:

 
Je dreambox ís al een mediaplayer.

Dus daar hoef je niets speciaals voor te installeren.

Welke image heb je op je 7000 met 160 gieg HD ?

Degene die die image kent, kan je vertellen hoe je vanaf de HD kan afspelen.

Als je er een *.mpg van maakt, kun je m gewoon afspelen.

*.mpg is het soort bestand welke gebruikt werd voor cd-films, en het is veel gebruikt om dvd films op cd te kunnen branden.

De dreambox slaat zelf een film op in het *.ts bestandsformaat.

Beide formaten kun je op de HDD van je box opslaan.

Met DCC (zie onze download sectie) kun je die dan met de FTP functionaliteit op je dreambox plaatsen.

Wanneer je die zet in /media/hdd/movie , dan kun je ze heel simpel terugvinden.

Als je al eens wat hebt opgenomen, staan die bestanden ook op dezelfde plaats.

Je gaat dan via het menu naar de bestandsmodus.

Direct daarna begint je dreambox het laatst afgespeelde bestand af te spelen.

Je kan dan alsof je naar de satelliet zit te kijken in de lijst met bestanden komen door op OK te drukken.

Is eigenlijk heel simpel, als je het een keer gedaan hebt kan het eigenlijk niet missen.

Ik kan je niet vertellen hoe je de bestanden moet converteren.

Ik zie dat je ook *.vob bestanden direct kunt afspelen.

Zulke bestanden vind je vaak op een dvd terug, ze zijn vergelijkbaar met het al genoemde *.mpg formaat, maar er kan meer inzitten (zoals ondertiteling).

 
Laatst bewerkt:
En dat kun je dus niet afspelen met een dreambox
Is dat zo? Toevallig sprak vanavond een vriend me er op aan dat hij zou mooi die Wallie (nieuwe Pixar) film vanaf divx bekeken had op de Dreambox.

Je moet dan wel de VLC client op de Dream installeren, dan kun je vanaf de PC de divx streamen naar je Draembox en daar is goed naar te kijken.

 
Ja dat is zo.

Maar inderdaad via streaming kun je toch voor mekaar krijgen wat gerardusadrianus vroeg.

Dan speelt je dreambox dat bestand niet af, maar je PC.

De dreambox geeft het dan wel weer en dat was wat er gevraagd werd.

Ik denk wel dat dat iets lastiger te realiseren is, maar heb dat zelf nog nooit geprobeerd (dus kan ik er met die gedachte helemaal naast zitten).

 
Ik moet bekennen het zelf ook niet getest te hebben. Inderdaad speelt de pc het af en geeft de Dreambox het weer.

Maar volgens mij vriend zo dat heel eenvoudig zijn met die VLC client op de Dreambox. Ik denk dat ik het straks toch maar eens ga proberen, puur uit nieuwsgierigheid.:)

 
Hallo BT en Mas,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben er mee aan de slag gegaan maar zit nog steeds op dood spoor. Ik heb een mpeg file op de HDD geladen en laten spelen en dat werkt inderdaad perfect! Maar bijna al mijn film bestanden zijn AVI bestanden, deze kan ik niet op dezelfde manier met DCC laden en wannner ik de bestanden converteer krijg ik of geen geluid of een heel slecht beeld. Ik zou er dus achter moeten komen hoe ik het AVI/DIVX bestand moet converteren zodat ik een juiste weergave op de dreambox krijg.

Of is er gewoon een andere optie om de Dreambox als mediaplayer te kunnen gebruiken ?

cheers !:bier:

 
Of is er gewoon een andere optie om de Dreambox als mediaplayer te kunnen gebruiken ?
Ja die is er, namelijk de optie wat ik noemde om de pc de bestanden te laten afspelen maar ze te laten selecteren door je Dreambox d.m.v. de vlc client.

Ik ben er afgelopen nacht mee aan het testen geweest maar het is me tot nu toe slechts voor de helft gelukt.

Het luistert nogal nauw en zo kun je bijv. geen gebruik maken van de nieuwste versie VLC want dat werkt niet. En dan heb ik het dus over gewone avi/divx bestanden.

Maar ik ga hier nog verder naar kijken in de loop van deze week want het was op zich wel leuk en uiteraard hou ik je dan op de hoogte.

 
Hallo BT,

Wederom mijn dank voor je reactie.

Misschien sluit dit onderwerp wel aan op het Topic : FILMS VAN PC OP DB van Marfje op 09-07-2007.

In deze topic is ook de door mij eerder benoemde crosslink terug te vinden.

Hier wordt ook de VLC player (versie 0.8.6) besproken.

Ben hier zelf een tijdje mee bezig geweest maar blijf steken op een error.

cheers,

:drink:

 
Het zal misschien inderdaad goed samen passen.

De link die ik gebruikt heb is hier te vinden.

Daar staan ook de oudere versies van VLC en VLC Client die je volgens de handleiding zou moeten gebruiken. En da's precies waar ik een beetje gezondigd heb, dus vermoedelijk dat het me daarom nog niet helemaal gelukt is.:)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dat onderwerp van marfje even opgezocht, en die link gevolgd.

Daar heeft men het over de mogelijkheid om te transcoderen (= ombouwen naar een voor de dreambox begrijpelijk bestand) met versie 0.8.6.

Ik had hier versie 0.8.6.d erop.

De fout melding die je krijgt, komt doordat het scriptje wat je in dat batch bestand moet zetten, niet goed is.

De bedenker heeft het wel goed gemaakt (zal ook vast wel werken bij hem), maar de software van dat board waar het staat, zet er extra spaties tussen, en dan werkt het dus niet meer.

Dat van die spaties is een bekend verhaal, de software van ons board doet dat ook.

Dit is de jusite tekst die erin moet staan:

Code:
"%ProgramFiles%\VideoLan\VLC\vlc" -vvv %1 :sout=#transcode{vcodec=mp2v,vb=3072,scale=1,acodec=mp2a,ab=192,channels=2}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst="D:\MyVideo\DreamShare\stream.ts"}}
Als je heel scherp oplet, zie je dat hier 4 spaties verwijderd zijn ten opzichte van het origineel.

Wees nog niet te blij, want ik krijg het niet voor mekaar om hiermee te transcoderen.

Het resultaat wat ik altijd krijg, id dat er een bestand gemaakt word waar alleen het geluid in zit en geen beeld.

VLC is ook behoorlijk snel klaar met de "ombouw".

Ik ben er een aantal uurtjes mee bezig geweest, en kreeg het dus niet voor mekaar ook niet als ik wat opties aanpaste.

Ik vermoed dat er in mijn versie van VLC iets niet in orde is, dus ik ga zo de meest recente versie installeren (-i), en daarna nog een keer proberen.

Als ik het werkend krijg, maak ik een bestandje voor je met instructies.

Dus wacht heel ff af nog..

-- Een half uurtje later --

Inmiddels de laatste versie geïnstalleerd en getest, maar het resultaat is hetzelfde.

Niet goed dus.

Ook een herstart van de pc maakt niets uit (je probeert van alles he).

Omdat je sneller een fout kan maken als je met een tekstregel commando's moet geven die je nog niet helemaal onder de knie hebt, heb ik het ook geprobeerd met de wizard die in VLC zit.

Die vraagt je dus telkens wat je wil en dan is het een kwestie van even invullen om het ding op de juiste manier aan het werk te zetten.

Dat geeft ook geen goed resultaat.

Het enige dat werkte, was het transcoderen van een .avi bestand naar een h.264 over te zetten.

Maar dat betekent eigenlijk dat er niets omgezet moet worden en dus is het niet raar dat dat goed gaat.

Het lijkt er op dat de encoder voor MPG2 (of elk ander formaat dat ik probeerde) ontbreekt in VLC terwijl dat er eigenlijk gewoon in hoort te zitten.

Er is ook nergens een optie te vinden (door mij) om andere codecs toe te voegen of zo dus daarmee zal het ook niet kunnen.

Jammer.

 
Laatst bewerkt:
Het is me toch gelukt, middels de link die ik al eerder gaf.

Het probleem zat hem inderdaad er in dat ik mijn oude vlc er nog bij had staan. Dus alles eens goed verwijderd en de VLC 0.81 geinstalleerd, ook maar gelijk op een andere partitie zodat de registry niet raar doet.

Daarna proberen en hups werken. Met uitzondering van een enkele avi file, waarom weet ik niet, misschien omdat ie met andere codecs gemaakt is of niet helemaal in orde is.

Voor zover mijn vriend hier vertelt zal hij xvid ook niet afspelen.

De extensie .divx herkent hij niet, die moet je dan renamen naar .avi om hem af te kunnen spelen.

 
Hallo BT,

Ook mij is het gelukt om deze configuratie werkend te krijgen volgens de door jou benoemde handleiding. Echter toen ik de film wilde stoppen sloeg de DB vast en was er geen leven meer in te krijgen.Heb uiteindelijk een flash erase via de serielle kabel moeten doen om de DB weer te reanimeren. Probleem is echter dat de door mij gebruikte DB ook nog dienst doet als server dus ik had gisteravond gelijk wat uit te leggen aan papa en schoonpapa.Gelukkig heb ik het hele systeem vanavond weer online en heeft iedereen weer beeld. Ik denk dat ik de fout ben ingegaan met het FTP-en van de bestanden en geen rekening gehouden heb met het beschikbare geheugen. wellicht is het beter om de 7025 ipv de 7000 als mediaplayer te gebruiken, zal hier eens wat info over op zoeken. Maar wat niet weg neemt, het werkt dus wel ! en ook al heb ik het maar drie minuutjes werkend gezien, hoef in iedergeval geen losse mediaplayer bij de Media markt te gaan halen. wederom mijn dank voor je bijdrage.

cheers !:bier:

Gerard.

----- Added 11/8/2008 at 11:02:13 -----

Nog even voor de duidelijkheid aangaande de besproken Topic :

DREAMBOX ALS MEDIALAYER

Als ik het goed filter zijn er nu drie mogelijheden besproken :

< 1 > Avi bestanden op de PC via bv DCC direct op de HD van de DB plaatsen

mijn ervaring : werkt met een MPEG file maar niet met Avi's

aktie : juiste manier van converteren vinden voor de AVI files

< 2 > Transcoderen van bestanden op de pc naar de DB in TS formaat zoals besproken in de Topic van Marfje en geprobeerd door MAS3

mijn ervaring : foutief Bat bestand aangemaakt welk een foutmelding veroorzaakte, zal deze werkwijze verder onderzoeken en testen op een 7025

< 3 > Streaming van PC naar de DB en de plugin VLC Media Player gebruiken

mijn ervaring : handleiding is duidelijk en goed te gebruiken.

Ik kan op dit moment nog steeds niet aangeven welke van deze drie opties de beste zou zijn en wellicht zijn er nog meer mogelijkheden. kortom:

To Be Continued !!!

cheers !:wijntje:

Gerard.

 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de fout ben ingegaan met het FTP-en van de bestanden
Ik neem aan dat je hiermee de vlc client bestanden bedoeld? Deze heb ik in mijn geval niet van de betreffende site af gehaald maar via de addons en dan plugins gewoon via de Dreambox gedownload.

Een 7000 heeft inderdaad wat weinig geheugen vergeleken bij een 7020 (die ik heb) of een 7025. Bij sommige firmware kun je nog de /var naar een usb stick verplaatsen of naar hd, hetgeen dan weer wat meer ruimte vrij maakt voor extra dingen.

Ik kan ook niet aangeven op dit moment welke methode het beste is, ik heb zelfs nog een methode gelezen (meen ik me te herinneren althans) waarbij er een mount op de pc gemaakt wordt en via samba de verbinding gelegd wordt en er middels een player op de Dream gewerkt word.

Het is me echter niet bekend welke formaten daarmee gebruikt kunnen worden.

Het viel mij al reuze mee dat dit zo goed werkte met de avi's.

Ook ik heb een paar keer meegemaakt dat mijn Dream vast sloeg. Dat was een keer met een avi die hij toch niet schijnt te herkennen (wellicht toch een xvid) welke wel in VLC player goed afspeelt maar geen beeld geeft tijdens streamen.

En toen ik de nieuwere versie VLC player nog op de pc had staan wilde het ook nog al eens vast slaan.

Gelukkig heb ik niet opnieuw hoeven flashen.:)

 
Hallo mensen,

Ik heb bovenstaande ook geprobeerd om via VLC te streamen van mijn PC naar de Dream 7025+.

Ik heb alles werkende maar het geluid hapert vaak met een luid geluid (net een lp met een beschadiging). Soms blijft het beeld ook even hangen. Kan dit een probleem zijn met de laatste VLC versie of gewoon dat de pc het niet helemaal aankan ik zag dat de processor op 100% stond.

Alvast bedankt voor het meedenken !

Mvg.

Ralf

__________________

Dream 7025+ - 160 GIG HD + LT4 revolution

 
@Ralf: Ik vermoed dat het in jouw geval een beperking van de pc is als je processor op 100% staat, dan is ie echt te hard aan het werken en kan zoiets als snel gebeuren.

Je zou nog kunnen kijken of bij de instellingen van je netwerkkaart deze op automatisch staat en zoja dit te wijzigen in 100mbit full-duplex om te zien of dat verbetering brengt.

 
Ik had de divx van Wall-E gedownload en getest.

Op de HDD gezet van m'n dreambox.

Deze file was zelfs niet zichtbaar laat staan dat ie em speelde.

Converteren naar TS met het gratis simpel proggie Quickmediaconverter

kan ook maar zoiets duurt wat en dus omslachtig.

Dus heb ik nu een harddiskspeler van MIDTE die van alles behalve ts afspeelt.

Nu onlangs zie ik dat ze mediaplayers hebben die zelfs het ts formaat afspelen. MvIX bvb. Damned weer te vroeg iets gekocht.:maf:

 
Gewoon de divx naar je Dreambox streamen is dan toch een stuk gemakkelijker.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan