EPG/programmaoverzicht/volgorde kanalen

E

elsenilo

als ik in de EPG zit en naar de optie programmaoverzicht ga dan zie je daarin dat niet alle zenders mooi gelijkmatig oplopen. Het gaat van 1t/m7, dan 9, dan 8, dan 10 t/m 13, dan 31, 14,32,17,18 etc etc

ik vindt het niet logisch oplopen vrij onhandig, zeker bij het gebruik van de INFO toets op de afstandsbediening om zo te zappen via de zenders. ook als je in de EPG zelf zit is het niet erg prettig, zeker omdat ie bij mij er nogal eens "uitklapt" als ik in de EPG zit te bladeren en ik het vrij traag vindt.

Is er een manier om de kanalen logisch te ordenen via de instellingen op de ontvanger, kan het via de pc of moet ik er maar mee leven ?:cool:

Betreft een Strong SRT 8000

groeten Stefan

 
Hoi elsenilo, welkom op het Satellite FUN Board !

Je hebt last van de canal digitaal volgorde waarin de kanalen op je ontvanger zijn opgeslagen.

Er is best een oplossing om precies te krijgen wat jij wil, maar toch zul je daar niet vrolijk van worden.

Je kunt namelijk de ontvanger laten zoeken in willekeurige volgorde in plaats van de canal digitaal volgorde.

Daarna kun je de programma's geheel naar eigen wens in de lijst zetten met behulp van de afstandbediening.

Ga wel eerst even langs bij de supermarkt of bouwmarkt ofzo, om te zorgen dat je nog wat extra batterijen hebt voor de afstandbediening, en zorg voor een goeie pot koffie.

Op een regenachtige avond hoef je hier nooit lang te wachten.

Veel plezier met het op volgorde zetten van je programma's ! :banaan:

De strong 8000 is een wat oudere ontvanger.

Daarin kun je alternatieve software zetten.

Maar dan ga je best wel stevig rommelen in je ontvanger.

Niemand gaat je garanderen dat dat goed gaat, en als het fout zou gaan heb je dus gewoon dikke pech.

Dus als je die andere software wil proberen, moet je je dat wel realiseren.

Je hebt dan een pc nodig die voorzien is van zowel een seriële poort, als een parallelle (printer) poort.

En natuurlijk moet je de juiste kabeltjes hebben.

En software.

Als je zoekt op strong 8000 (zie hier links boven in de balk om te zoeken), kom je vast nog wel onderwerpen tegen op ons board die je verder gaan helpen daarbij.

Als er die alternatieve software inzit, kun je op dezelfde wijze (dus met de pc) ook kanalenlijsten erin zetten.

Geen idee of er nog een beetje aan een actuele kanalenlijsten te komen is (of hoe je dat zelf kan maken).

Suc7.

 
nou ik heb eigenlijk geen last van de canaaldigitaal volgorde, die is voor mij goed. Er zit gewoon een verschil in volgorde van hoe de kanalen geprogrammeerd zijn en hoe je ze te zien krijgt via de EPG. Ik kan wel handmatig alles omgooien maar weet jij dan zeker dat de volgorde zoals ik die dan ga vastleggen ook 1 op 1 in de EPG gaat staan?

 
Oeps.

Ik heb je probleem niet goed begrepen bij de eerste keer lezen.

Maar ja ik weet het zeker.

Dat gaat niet lukken.

De EPG word uitgezonden door CDS.

Die staat dus niet op je ontvanger, maar is een applicatie (in gewoon Nederlands: een toepassing) die draait op je ontvanger en weergeeft wat er vanaf de satelliet ontvangen word.

Je kunt dat dus niet beïnvloeden.

Als je weigert hier mee te leven, moet je jezelf even een ribje uittrekken en op zoek gaan naar een recentere ontvanger.

Die zijn over het algemeen toch iets slimmer (en de software word daarvan over het algemeen nog verder ontwikkeld) en hebben het door jou beschreven probleem waarschijnlijk niet.

Waarschijnlijk, want ik gebruik die MHW-EPG van CDS niet.

Ten eerste omdat ik hier geen officiële ontvangers heb (wel een aantal die zo ooit begonnen zijn), en ten tweede omdat ik er niet van houd gedwongen te worden iets te gebruiken wat afwijkt van de echte standaard (en niets werkelijk toevoegt).

 
tja dan zal ik er maar mee moeten leven haha.....trouwens als ik het stukje antiek wat ik heb eens wil vervangen door een nieuwe ontvanger, wat is dan een goed merk of toestel?

 
Dat weet ik niet.

Want wat voor mij goed is, is daarom nog niet voor jou goed.

Met andere woorden, dat ligt er helemaal aan wat jij voor wensen hebt.

Kijk maar eens naar het onderwerp helemaal bovenaan het beginners forum alhier.

Als je daar het een en ander alvast uitwerkt, kun je een gerichte vraag stellen en is de kans op een passend antwoord ook veel groter.

 
Uhhh, was het niet zo dat in een strong eenzelfde kanalenlijst kon als in een Philips?

Zijn bij mij weten dezelfde secabakken.

 
Uhhh, was het niet zo dat in een strong eenzelfde kanalenlijst kon als in een Philips?
Zijn bij mij weten dezelfde secabakken.
dat klopt maar het gaat hier om de epg hoe die wordt weergeven

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan