verdwenen kanalen Strong SRT 8000

E

epspaan

Hoi,

Ik heb een al wat ouder toestel, de Strong SRT 8000 H in combinatie met een Canaldigitaal abonnement. Het toestel is ongeveer 9 jaar oud en heeft altijd goed gewerkt.

Ik had het toestel enige tijd niet gebruikt. Na heractivatie via de canaldigitaal website waren alle zenders, ook Ned1 t/m Net5 weer te zien.

Vervolgens heb ik het toestel laten zoeken naar nieuwe kanalen.

Via

5 Kanalen Installeren

5 Kanalen Installeren (daar had ik waarschijnlijk beter voor: 3 Kanalen toevoegen kunnen kiezen)

Vervolgens zijn een aantal kanalen verdwenen uit de lijst:

RTL 4, RTL 5, RTL 7.

Ned 1, 2, 3, SBS 6, Veronica/Jetix en Net 5 zijn dus nog wel zichtbaar.

Verderop, van kanaal 80 tot 111 zijn veel duitse zenders verdwenen (ARD, ZDF, etc).

Is er een manier om het apparaat te resetten en/of de verdwenen kanalen weer terug te krijgen?

Is het mogelijk om kanalen met de hand te installeren of in te geven? Hoe?

Eduard.

 
Het probleem is eerder een goede lijst te krijgen. De volledige scan laten doen i.p.v. de Canal+ scan wil wel helpen, maar dan staat alles door elkaar.

Een goede frequentielijst die up2date is, is vrij moeilijk te vinden. Als je deze hebt kun je met een seriele printerkabel nog wel via een programma een lijst in de ontvanger zetten.

Maar pc's met dat soort poorten zijn ook al moeilijker te vinden omdat tegenwoordig alles via USB werkt.

 
Ik heb hetzelfde toestel als reserve,laatst nog eens aangesloten,alles werkt nog perfect maar natuurlijk zal je moeten kiezen of delen. Door de volledige scan gebruiken krijg niet alle kanalen terug o.a. Duitse Eurosport en Euronews.Die zijn wel in het Ned. maar toch....Eerst de door CD geselcteerde kanalen en er overheen de gehele scan.Dan heb je de Ned. kanalen in volgorde. Ik heb nu een Adimo en wacht nog even op de HDTV ontvangers. Hiervan zijn nu nog te weinig zenders.

Gr.

Giovanni

 
Welkom op Satellite Fun Giovanni.

Het klopt inderdaad. Maar dat is een van de nadelen die je hebt bij het kopen van een door Canal Digitaal goedgekeurde ontvanger.

Die moeten aan bepaalde vereisten voldoen en hebben ook (overigens onnodige) beperkingen. Er zijn inderdaad nog niet genoeg HD TV kanalen en ook HD ontvangers zijn er nog niet zo gek veel.

Eens zien of dat er echt door gaat komen, men heeft dat een aantal jaren geleden al eens geprobeerd, maar toen bleek er geen markt voor te zijn. In die tijd kwamen ook de breedbeeld TV's op, die het gewonnen hebben.

Nu doen ze een nieuwe poging met HDTV en deze keer komen er wel meer zenders in de lucht dus wie weet. Maar het is niet zo vreemd te noemen dat de fabrikanten ook even de kat uit de boom kijken.

Het is sowieso dus verstandig om zich te oriënteren op wat er allemaal verkrijgbaar is, indien men besluit iets nieuws te gaan kopen.

Doch ik zou me nog eens achter de oren krabben en afvragen of het wel slim is om dan nog een keer voor een C+ goedgekeurde ontvanger te gaan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan