Office 2003 activatieprobleem

M

Matrix

Hi all,

Ik ben een probleem tegengekomen met mijn office professional 2003 op mijn laptop. Sinds enkele weken kan ik geen documenten meer bewerken of opslaan. Via een internetsite ben ik er achter gekomen dat er waarschijnlijk iets mis is met de registratie van het pakket. Als ik via het help menu op Product Activeren klik, gebeurt er niets.

Office 2003 heb ik vanmiddag verwijderd en opnieuw geinstaleerd. Helaas krijg ik hetzelfde probleem bij de nieuwe installatie. Is er ook een manier om dit werkend te krijgen? Ik ben in het bezit van een officiele licentie van office professional 2003. Waarschijnlijk heb ik in de afgelopen jaren door vernieuwing van hardware het pakket op te veel machines geinstalleerd.

Heeft iemand een oplossing? (mag ook via pm ;-)

 
Heb het hier gehad met Office 2007. Download als eerste alle update eens Matrix! Weet je hoe je dit doet? Anders kijk ik effe!

 
Misschien moet je hem anders activeren? Ik lees net dat die wijze schijnbaar niet werkt voor Office 2003 en hoger?

Klik hiervoor op Start, wijs Programma's en Microsoft Office-hulpprogramma's aan en klik op Product activeren.
Opmerking Deze manier is niet beschikbaar in Microsoft Office 2003 en 2007 Microsoft Office system.

Voor Access 2007, Excel 2007, PowerPoint 2007 en Word 2007 kunt u twee methoden gebruiken om de wizard Activering van Office te starten. Dit zijn de methoden: • Start een Office-programma dat nog niet is geactiveerd.

• Open het tabblad Bronnen en klik op Activeren. Hiertoe gaat u als volgt te werk:1. Klik op de Microsoft Office-knop en klik op Opties voor programmanaam.

2. Open het tabblad Bronnen en klik op Activeren.
Misschien werkt het zo, komt hier vandaan:

http://support.microsoft.com/kb/293151/nl

Daar staan nog diverse links ook voor een aantal office 2003 versies, misschien kun je daar ook nog iets mee?

Verder lees ik nog dat je schijnbaar niet meer dan 4x kunt activeren en dat het daarna niet meer lukt.

Ik zou me kunnen voorstellen dat dit probleem zich ook met je office voor doet.

Als je hem legaal hebt kun je dit nr. bellen: GRATIS 0800 - 0233487.

Da's Microschoft support voor als activeren niet lukt.

 
Bedankt! Het werkt weer!!!!

http://support.microsoft.com/kb/903275

Dit bleek het te zijn:

Methode 2: Het bestand Opa11.dat of Data.dat is beschadigd

Bepaalde activeringsproblemen geven aan dat het licentiebestand beschadigd is voor Microsoft Office 2003 of voor Microsoft Office XP. Als het licentiebestand beschadigd is, kunt u het probleem niet oplossen door het Office-product te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren. Wanneer u het Office-product verwijdert, wordt het licentiebestand namelijk niet verwijderd. Het licentiebestand wordt ook niet overschreven wanneer u het Office-product opnieuw installeert. Een ander symptoom van een beschadigd licentiebestand is dat het niet mogelijk is een Office Genuine Advantage-validatie uit te voeren. Als het licentiebestand beschadigd is, gebruikt u een van de volgende methoden om het bestand te verwijderen.

Office 2003

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Office\Data en klik op OK.

2. Klik met de rechtermuisknop op het bestand Opa11.dat en klik op Verwijderen.

Belangrijk Verwijder niet het bestand Opa11.bak.

3. Sluit de map.

4. Start een Office 2003-programma om de wizard Activering van Office 2003 te starten

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan