software staat mm9500

E

eppo

Hoi,

Op zoek naar de huidige software staat van m'n mm9500 kwam ik dit forum tegen met een aantal actieve d-box gebruikers. Dus maar gelijk aangemeld.

Ik heb recent een mm9500 bemachtigd die al een tijd(je) stof stond te happen.

Nu begrijp ik dat dit een leuke ontvanger is voor een hacker als ik.

Nu ben in nieuwsgierig naar de huidige software staat van de ontvanger.

technisch lijkt de ontvanger OK. FTA's zijn te ontvangen, beeld is goed.

Wanneer er spanning op het apparaat gezet wordt verschijnen achtereenvolgens:

B2.00bMC

SELFTST

20050007

2005000

MC2.2

Kan iemand mij vertellen wat de software staat van dit apparaat is, of het de moeite loont om er andere software in te (laten) laden (DVB2000 o.i.d), of de smartkaart nog weer geactiveerd kan worden, enz.

 
Hoi eppo, welkom op het Satellite FUN Board !

MC in de diverse meldingen slaat op MultiChoice, het digitale boeket van Filmnet.

Filmnet was de eerste club die in .NL digitale televisie introduceerde (1995).

Filmnet was (is) een Nederlands / Zuid Afrikaanse club die betaal tv bood.

Je hebt versie 2.2 erin van de officieel goedgekeurde firmware staan.

De laatste versie was 2.5 en moet dateren van na 1998, want toen was Filmnet.nl al in handen van het franse Canal+

Er zit dus oeroude firmware in je box.

Aangezien het een officieel goedgekeurde ontvanger is, moet er ook een modem inzitten.

Die kun je er uit slopen want dat ding doet niets (ook niet met de originele firmware, maar die was wel verplicht gesteld door zowel Filmnet als Canal+).

Zit die modem er niet in, dan heb je geen 9500, maar een 9200 met 9500 firmware erin.

Het andere verschil is (meen ik) dat een 9200 een kleiner geheugen heeft, maar dat is dan wel uitbreidbaar.

Om meer te kunnen met die ontvanger kun je er inderdaad DVB2000 in zetten.

Daarvoor moet de loader die er nu in zit ( B2.00bMC ) vervangen worden door een universele loader.

Dat is B20Uns (klik!), te vinden in onze download sectie.

In het Nokia 92/95/9600 (nog eens klik!) gedeelte van die download sectie kun je nog veel meer vinden, onder andere de tooltjes om de loader te vervangen, software om de firmware te vervangen en wat al dies meer zij.

Lees de sectie hier, waar dit onderwerp ook in staat ook eens goed door.

En laat je niet weerhouden door de leeftijd van sommige onderwerpen, want de inhoud van de meeste van die onderwerpen is nog steeds geldig.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.

 
Hoi eppo' date=' welkom op het Satellite FUN Board ![/quote']
THNX!

Aangezien het een officieel goedgekeurde ontvanger is, moet er ook een modem inzitten.Die kun je er uit slopen want dat ding doet niets (ook niet met de originele firmware, maar die was wel verplicht gesteld door zowel Filmnet als Canal+).

Zit die modem er niet in, dan heb je geen 9500, maar een 9200 met 9500 firmware erin.
Er zit een modem in, dus blijkbaar is het een echte 9500.

Om meer te kunnen met die ontvanger kun je er inderdaad DVB2000 in zetten.Daarvoor moet de loader die er nu in zit ( B2.00bMC ) vervangen worden door een universele loader.
Kan je mee ook vertellen hoe het zit met die B20Uns. Ik lees op verschillende plekken dat die niet serieel ge-flash-d kan worden, maar dat ik daarvoor (eenmalig) een BDM interface voor nodig ben.

IIG hartelijke dank voor de info.
 
Hoi.

Inderdaad, dat klopt.

Je hebt een BDM interface nodig plus het juiste software pakketje.

Daarna kun je met datzelfde pakketje de firmware schrijven.

Met weer andere pakketten kun je firmware updates, kanalenlijsten en andere instellingen op je ontvanger bewerken.

Alles wat noodzakelijk is, kun je van de download sectie halen.

Maar met de BDM interface had ik wat problemen die te uploaden ( :tong: ) dus daar moet je wel op een alternatieve manier aan zien te komen.

Twente is te ver uit mijn buurt, anders had ik je er wel mee willen helpen.

Wellicht is er een gebruiker hier die meer in je buurt zit en beschikt over zo'n interface en je er ook nog mee wil helpen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan