Iemand ubuntu 8.10 al getest?

satshow

Sr. Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
385
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
55
Ik heb vandaag ubuntu 8.10 geinstalleerd via windows vista als dual boot.

Dit gaat allemaal vanzelf via de cd van ubuntu, hij maakt vanzelf de partities aan evenals de dual boot zelf.

Ik kreeg gelijk een aantal updates binnen terwijl het net uit is.

Heb alleen opera via de site moeten halen want die zit standaard niet in de software lijst.

Nu ben een beetje aan het experimenteren ermee, heb totaal geen verstand ervan.

Iemand toevallig nog iets wat de moeite waard is om eens mee te spelen.

Zit nu op IRC via conversation bv.

 
Ik ben zelf steunpunt Ubuntu en was al met de beta aan het testen ... maar veel leuks heb ik nog niet gevonden ;)

 
Ben gewoon aan het testen van al die programmas waarvan ik denk dat het de moeite waard is.

 
Haha... achja... dat kan... al wat boeiends gevonden :tong:?

 
Heej Satshow

Je had ook via de live optie alles kunnen uitproberen, ipv een installatie naast windhoos :biggrin:

rofl

jij bent niet bang ;) ik heb 'm toevallig vd week binnen gehaald en ga er ook mee aan de gang. ( de live omgeving werkt toch te traag naar mijn zin :biggrin: )

btw ook wel eens "puppie linux" uitgeprobeerd? die is klein en dus supersnel. Ik draai dat op een mini pc ( pc104 ) boardje.

enjoy !

 
Werkt prima heb hem vanuit vista geinstalleerd.

Heb het met hulp voor elkaar dat ik ook vanaf ubuntu naar mijn windows gegevens kan, is ook wel handig.

Ik was bekend dat het ook via een live cd kon maar is wel makkelijker gewoon op de desktop zelf.

 
Ik draai al jaren op 1 van de ubuntu distri's, zelfs mijn satellietontvanger draait erop :) (Linux ReelVDR 2.6.22-14-generic #1 SMP Tue Feb 12 07:42:25 UTC 2008 i686

) en kan niet anders zeggen dat de ubuntu's de meest gebruikersvriendelijke versies zijn voor de startende linux gebruiker.

In principe werkt alles in 1 keer, ook third-party drivers van bijvoorbeeld een wifikaart werden in één keer juist gedetecteerd en geïinstalleerd, daar kan windhoos vista nog een puntje aan zuigen.

 
In het begin is het natuurlijk zoeken naar programmas, je bent nu eenmaal windows gewend. Voor bijna alles is wel een alternatief in Ubuntu.

Voor hetgeen ik ermee doe kan ik er prima mee uit voeten.

Ik zit er nog wel niet continu op maar gebruik het best vaak.

 
Ondertussen gebruik ik hier alleen nog maar ubuntu. Sinds de 9.0.4 versie, de huidige dus ben ik me er mee gaan bezighouden.

Heb een echte dual boot gemaakt met windows vista maar daar zit ik nog maar zelden op, hooguit om mijn gsm te voorzien van nieuwe software.

 
Klopt, eigenlijk kun je met Linux, behalve fatsoenlijk gamen, eigenlijk vrijwel alles en heb je dat hele Windows geneuzel niet meer nodig.

Linux werkt een stuk stabieler en als je er mee gewend bent te werken is het een verademing. Het is slechts een kleine gewenning want het meeste lijkt gewoon veel op windows (klikbare icoontjes, browser, etc.), ziet er grafisch iets anders uit maar dat mag de pret niet drukken.

Zelf gebruik ik nog XP maar dat heeft ook te maken met mijn boekhouding en factureringssoftware en games etc.:)

Op de servers draait Centos.

 
Heb de indruk dat het ook steeds gebruiksvriendelijker wordt. Er zijn uiteraard verschillende linux versies waar je veel zelf moet doen in de terminal. In ubuntu ook wel maar heel veel kan gewoon via de interface.

Het is wel prettig geen virusscanners ed, systeem draait veel sneller. Met k3b kun je prima je cd's en dvd's branden.

 
Ja het draait zeke sneller, mede gezien je veel minder resources nodig hebt dan bij windows. Er zijn inderdaad versies waar je wat meer met terminal moet doen maar ach, dat wordt ook minder en er is goede documentatie over te vinden.

Gebruikersvriendelijker wordt het zeer zeker en populairder ook. Als Microsoft nog zo'n blunder weet te maken als met Vista denk ik dat nog wel meer mensen zullen overstappen.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan