Sat3 kanalen

H

ht76741

Allereerst de groeten aan een ieder ben nieuw op dit forum dus weet ook niet zeker of ik dit topic onder het goede hoofdstuk heb staan, alvast excuses.

Zal eerst even vertellen wat ik thuis heb staan. Triac schotel met vier koppen waarvan er twee voor mijn Hd receiver van Topfield Tf7710hd pvr zijn bestemd. Staat nu ongeveer half jaar en tot nog toe altijd goed gegaan totdat ik een poging heb gewaagd het nieuwe kanaal schlager tv te zoeken.

Zal wel aan mij liggen hoor maar op gegeven moment lag alles in de frut en zag ik geen andere mogeljkheid meer dan de zaak te resetten.:[

Had ik dat maar niet gedaan, om te beginnen was ik al mijn voorkeursmappen kwijt maar dat is nog niet het ergste maar op de Sat3 krijg ik helemaal geen zenders meer??? en vooral de hd-kanalen mis ik heel erg want net daarom heb ik me deze receiver en full hd tv aangeschaft.

Is er iemand please die me verder kan helpen?

Is zelfs zo dat als ik alles handmatig tracht in te geven met de gegevens die ik van canal digitaal heb gekregen nog steeds geen enkel kanaal doorkrijg.

Gegevens : Sat3 23.5 freq11856 - 27500 - fec5/6 pilot-uit netw zoeken-uit geen resultaat?? Waarschijnlijk is met het resetten nog iets weg wat opnieuw ingevuld/veranderd moet worden maar ik weet het niet meer en het sumiere boekje wat bij de receiver zit zegt hier ook niks over.

In ieder geval bedankt voor het lezen van dit lange bericht.

 
Hoi ht76741 en welkom op Satellite Fun!

dus weet ook niet zeker of ik dit topic onder het goede hoofdstuk heb staan, alvast excuses.
Excuses zijn bij ons niet snel nodig. In het begin kan iedereen zich vergissen en als het niet goed staat verplaatsen wij het wel, de schrijver krijgt daar automatisch een pm berichtje van, door de forumsoftware geschreven.

Als het goed is zul je er nu ook eentje gekregen hebben, is gewoon ter informatie waar de post gebleven is c.q. wat ermee gebeurt is.:)

Dan om terug te komen op je vraag.

Voor Astra3 vond ik op een ander forum de volgende gegevens:

Freq:11914

Pol: H

S/R: 27500

Fec: 3/4

Consumenten TV op 11739 H, 27.500 fec 3/4.

Deze 2 en de door jou genoemde frequenties worden door Canal Digitaal gebruikt op 23,5 oost.

Ik ken de ontvanger technisch gezien niet, maar helpt het ook niet als je bijv. met "netwerk zoeken" op aan probeert?

Anders kan er vast iemand anders je hier nog wel mee helpen maar dan heb je alvast de drie frequenties die in gebruik zijn door NL aldaar.

 
Eerst welkom op het board.

Vermoedelijk weet ik wel waar het fout is gegaan, na de Topfield gereset te hebben naar de fabrieks instellingen moet je de disqC instellingen overnieuw instellen.

Nu zeg je dat je vier koppen hebt op de schotel lnb's is het juiste woord maar er zijn er twee voor Astra1 op 19.2 oost en Astra3 op 23.5 oost denk ik die moeten in het menu van de ontvanger ingesteld worden.

NU moet ik maar wat gokken hoe het in het menu staat ga naar schotelinstellingen en stel Astra1 op DisqC 1 of A en Astra3 op DisqC 2 of B maar hoe dat in te stellen moet in je handleiding staan.

Nu weet ik niet waar de andere twee lnb's voor zijn die op de schotel staan maar je kunt doorgaan met de volgende sateliet bijvoorbeeld Astra2 op 28.2 oost op DisqC 3 of C en zo verder maar ik weet natuurlijk niet welke satelieten je voorheen ingesteld had staan.

Probeer even wat instellingen en kijk of je signaal krijgt op de satelieten.:)

 
Hartelijk bedankt alvast voor de info Aart de tip van jou klint goed heb inderdaad iets in menu zien staan van 2 verschillende dseq's maar wist bij god niet wat ik er mee moest maar ga het gelijk proberen.

P.s. Heb me trouwens vergist heb 2 lnb's met 4 uitgangen waarvan er 2 naar mijn Hd receiver gaan en eentje richting serre en andere naar bovenverdieping voor twee standaard canal digitaal receivers.

Ga in ieder geval de tips uitproberen en zal er melding van maken.

Thanks.:)

----- Added 14/11/2008 at 11:10:17 -----

Helaas hebben de tips nog niks opgeleverd, lijkt er op de de hele astra3 niet wordt gevonden??

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan