Mm9500

S

Satarno

Hoi, vraagje.

Iemand al eens een mm9500 aangesloten op het CAI net?

Kun je dan naar de FTA kanalen kijken van UPC oa.

m.vr.gr.

 
Allereerst welkom op Satellite Fun Satarno.

V.w.b. je vraag kan ik je zeggen dat je dit niet eens hoeft te proberen. Voor kabel- en satelliet ontvangst heb je een compleet andere ontvanger nodig, met name het tuner gedeelte van de ontvanger.

De MM9500 is gemaakt voor satelliet ontvangst en zal dus ook geen kanalen kunnen krijgen op een kabelnet.

Hij is echter wel nog prima te gebruiken om FTA kanalen op de satelliet te bekijken en dat zijn er nog behoorlijk wat.

 
Nou...

Er zijn wel degelijk ontvangers als de 9500 met kabeltuners gebouwd hoor.

Bijvoorbeeld bij de buren, voor het Duitse DF1 Wat tegenwoordig bekend staat als premiere.

Ik weet niet helemaal zeker of die als 9500 of met een ander nummer verschenen zijn, maar alleen de tuner is daarbij hardwarematig anders.

De andere verschillen zitten dan dus in de software.

De alternative software DVB 2000 kijkt niet voor niets tijdens het opstarten welk type tuner er in zit.

(En als ie daarover geen info krijgt (door een defect bijvoorbeeld) dan neemt ie aan dat er een kabeltuner inzit).

De kans dat je in .nl een 9500 met kabeltuner aantreft, is echter bijzonder klein en daarom ben ik het wel eens met Black Tiger.

 
Voor zover mij bekend is dat met kabeltuner alleen met Dbox1 gebeurt, niet met Nokia 9500. Maar men wete maar nooit.

Als je er toevallig eentje hebt die wel een kabeltuner heeft of waar inderdaad zelf iemand een kabeltuner in heeft weten te knutselen, dan wordt het een heel ander verhaal. Daar heeft Mas3 volledig gelijk in.

 
Oké, Bedankt.

Dus toch maar een wok op dat zetten bij mijn Pa.

Heb er zelf een en die doet het goed thuis.

m.vr.gr.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan