LNB

Y

Yupp16

Hoi ik heb een vraagje ik heb de strong 4355 en een familie pakket van canal digitaal uiteraard met smartcard.

Nu heb ik de kanalen geïnstalleerd maar ik zie nergens de regionale zenders.

Ligt dat aan de strong ontvanger ???

Of aan de LNB of moet ik daar voor een DUO LNB aanschaffen, of toch een andere ontvanger.

Bij Voorbaat Dank

:confused::confused:;););)

 
Hoi Yupp16 en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen kan ik zeggen dat je zelf al de oplossing gevonden hebt. Met 1 lnb kun je slechts 1 satelliet ontvangen.

De meeste NL kanalen zitten op Astra 1 oftewel 19,2 oost. De regionale zenders zitten op 23,5 oost oftewel Astra 3.

Je zult daar inderdaad een duo lnb voor moeten hebben, dus een lnb die geschikt is voor Astra 1 en Astra 3.

Let bij aanschaf wel even op dat jouw ontvanger deze ook kan aansturen, dus dat hij diseqc ondersteuning heeft. Voor zover ik me kan herinneren wel, maar je kunt het 't beste even aangeven in de winkel.

Geef ook aan welke maat schotel je hebt. Die duo of twin-lnb's eigenlijk, zijn er voor 60cm schotels en voor 80cm schotels en dat maakt verschil.

Neem je de verkeerd voor jouw maat schotel, krijg je dus geen signaal er op.

 
Hoi Yupp16 en welkom op Satellite Fun.
Om gelijk met de deur in huis te vallen kan ik zeggen dat je zelf al de oplossing gevonden hebt. Met 1 lnb kun je slechts 1 satelliet ontvangen.

De meeste NL kanalen zitten op Astra 1 oftewel 19,2 oost. De regionale zenders zitten op 23,5 oost oftewel Astra 3.

Je zult daar inderdaad een duo lnb voor moeten hebben, dus een lnb die geschikt is voor Astra 1 en Astra 3.

Let bij aanschaf wel even op dat jouw ontvanger deze ook kan aansturen, dus dat hij diseqc ondersteuning heeft. Voor zover ik me kan herinneren wel, maar je kunt het 't beste even aangeven in de winkel.

Geef ook aan welke maat schotel je hebt. Die duo of twin-lnb's eigenlijk, zijn er voor 60cm schotels en voor 80cm schotels en dat maakt verschil.

Neem je de verkeerd voor jouw maat schotel, krijg je dus geen signaal er op.
En Bedankt voor je snelle reactie.

;);););););)

 
Graag gedaan hoor. Alleen a.u.b. geen heel bericht meer quoten.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan