Pincode instellingen Dreambox 600

Scooby3

New Member
Lid sinds
29 nov 2008
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
61
Hallo als beginneling heb ik stom,stom de pincode van instellingen veranderd;onder menu en dan 6 instellingen.

En ik weet de code niet meer ik heb al 4maal0 en 1234 geprobeerd maar ik kom niet verder.

Weet iemand hoe ik weer in het menu instellingen kan komen,zodat ik de pincode eruit kan gooien!!!

Alvast hardstikke bedankt voor jullie antwoord

 
Allereerst welkom op Satellite Fun Scooby3.

Welke firmware betreft het hier? Normaliter zit er daar namelijk geen pincode.

Dus ik vermoed dat het een optie is van een bepaald image.

Er bestaat wel een pincode voor zenders. Die kun je er volgens mij af halen door de zenderlijst er opnieuw overheen te schrijven. Dat weet ik echter niet zeker.

Een andere pincode is me momenteel niet bekend.

 
Je kunt voor zowel de instellingen als bepaalde zenders voorzien van een pincode. Ik heb dat ook ooit gehad, maar weet er zo geen oplossing voor. Ben een beetje bang dat die er ook niet is. Image opnieuw installeren lukt natuurlijk altijd wel.

 
Jaaaa.... nu zie ik hem... de parentel lock en de setup lock.

Staat bij mij als password niet als pincode, vandaar dat ik er even overheen keek.:)

Ik ben echter bang dat Ptje gelijk heeft en dat je de image opnieuw er op zult moeten zetten.

 
Allereerst bedankt voor je reactie Blacktiger en Ptje,

alleen weet ik nog niet hoe je er een ander image op moet zetten,hebben jullie dat ergens beschreven ??

En anders zal ik naar iemand toe gaan die dat wel kan.

Nogmaals bedankt en voor de toekomst heb ik nog andere vragen die ik dan zal stellen.

Bedankt Scooby3

 
Graag gedaan hoor. Hoe je een ander image er op moet zetten staat wel ergens beschreven, maar niet in een apart bericht zal ik maar zeggen.

Als je Dreambox op het netwerk is aangesloten is dat echter niet moeilijk. Wat je nodig hebt is een pc die ook op dat netwetk is aangesloten en een image (firmware) voor de Dreambox 600.

Daarnaast nog het ip adres van de Dreambox. Als je dat hebt dan zou het met Flashwizard nogal gemakkelijk moeten kunnen of anders met DCC.

Er is nog een andere methode maar dan moet je handmatig gaan telnetten naar de Dreambox dat is iets uitgebreider.

 
Het veiligste is via een nulmodemkabel, je kunt in de 600pvr gemini of pli zetten, hangt van je voorkeur af.

Je kunt dreamup gebruiken, kun je via google opzoeken, staat meestal een beschrijving bij hoe je de firmware erin moet zetten, op zich is het niet moeilijk, als de firmware erin staat dan de instellingen erin zetten, op diverse satforums staat dat beschreven.

Succes!!!!

altobelli

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan