Welke linux ontvanger???

G

gerald

Ik ben op zoek naar een linuxontvanger met 2 tuners, waar je dus ook de mogelijkheden mee hebt net als met de dreambox. (cardshearing)

Het liefst heb ik er ook 1 die HD kanalen kan ontvangen, maar dat is geen must.

Bij de Dreambox zou ik dan uitkomen op de 8000, die is er nog niet, en als hij er is is zijn prijs ook nog eens erg fors.

Dus wat zijn er voor alternatieven???

Gerald

 
Heb zelf geen Linux ontvanger maar als je geen Dreambox wil weet ik er wel een paar je kunt dan kijken naar een Reelbox heb je in twee soorten dacht ik maar is ook behoorlijk prijzig, dan de IP box 9000, en voor kerst komt er nog de Qbox HD die hebben alle drie twee tuners en HD is mogelijk. :)

 
Daarnaast is er nog een Technomate en uiteraard de DGStation modellen. Van deze laatste kun je nogal wat lezen op het forum (www denktenk.com) van onze collega admin alhier.

Scheelt ook behoorlijk in prijs als je deze vergelijkt met de prijs van de Dreambox.

Ook jij overigens welkom op Satellite Fun Gerald!

 
Dan zijn er ook nog de reelbox modellen.

Ook die draaien onder linux, en hebben meer mogelijkheden dan een pure satellietontvanger.

De reden daarvoor is dat het eigenlijk om computers gaat die voorzien zijn van tuners.

De tuners van deze apparaten zijn uitwisselbaar, dat wil zeggen dat je een combinatie kunt maken tussen satelliet (DVB-S), HD-satelliet (DVB-S2) kabel (DVB-C) en digitenne (DVB-T) als ik me niet vergis.

Reelbox is de afgelopen tijd behoorlijk de grond in geboord door dreambox aanhangers, omdat er nogal wat vertraging optrad in het daadwerkelijk leverbaar worden van de apparaten.

Die gasten zijn spontaan vergeten dat we al jaren en nog eens jaren wachten op ene dream 8000.

Maar goed, daar ging je vraag dus niet over.

 
De Reelbox was al genoemd door aart, alhoewel niet zo uitgebreid, blijkt echter ook nogal aan de prijzige kant te zijn.;)

Waar ik vind dat je in elk geval op moet letten is voldoende fatsoenlijke support voor je ontvanger. En dan met name door gebruikersforums want dat zijn degene die de images maken, de gewone hobbyisten.

 
Oke Black tiger en welke is dan volgens jou de beste.

Want ik ben eigenlijk gewoon een leek op dit gebied, maar heb er wel interesse in en wil dan ook graag een tuner waar je veel mogelijkheden mee hebt, en dan geef ik wel liever iets meer geld uit en dat ik dan iets goeds heb.

Nu heb ik zelf een Pace Puma met een twintuner, maar die loopt nog wel eens vast, en die heeft ook geen Linux, dus daar heb je dus ook totaal geen mogelijkheden mee.

Gerald

 
en welke is dan volgens jou de beste.
Dat kan ik helaas niet bepalen. Ik gaf de vorige reply alleen maar om duidelijk te maken wat belangrijk is om op te letten.

Met name dus de gebruikerssupport want krijg je een probleem, wil je het ook graag gefixed hebben en liefst zonder teveel kosten (lees: niet terug naar de winkel ermee) en als het kan door zelf hobbyen.

Daar komt bij dat er weinig mensen zijn die met meerdere van de genoemde ontvangers langdurige ervaringen hebben.

Van Dreambox weet je dat er voldoende forums zijn met goede support.

Van DGStation is onze college Denktenk hard aan de weg aan het timmeren.

Voor Reelbox komt er ook steeds meer support op NL forums.

Echter voor Technomate is dat weer minder het geval. Doch die is ook langzaam in opkomst en NL support zal ook zeker nog wel komen. Het is immers een mooie ontvanger die o.a. bij opnames ook gelijk reklames er uit kan filteren en dat is ook een mooie optie.

Wellicht kan de Reelbox dat ook dat is me momenteel niet bekend.

Ik weet niet in hoeverre Engels een probleem is want in het Engels is er wel weer support te vinden.

Maar zoals gezegd kan ik niet aangeven wat de beste is, dat is je eigen keuze. Mijns inziens kun je het beste een aantal gebruikers van de ontvangers die in aanmerking komen, vragen naar de mogelijkheden van hun ontvanger en hun ervaringen ermee.

Dan kun je een eerste schifting maken en daarna nog kijken op een paar plaatsen hoe het met de support gesteld is, het uitkomen van nieuwe firmware, stabiliteit etc.

Met die informatie kun je volgens mij wel een goede keuze maken.

Het enige wat ik niet zou doen is beginnen aan een Dreambox 8000. Tot nu toe heeft -elke- Dream bij het uitkomen wel problemen gekend, waarbij bij sommige modellen eigenlijk de fix pas bij latere versies kwam.

Zo had de 7020 een netwerk probleem die pas in nieuwere modellen gefixed is, de 800 had een warmteprobleem wat nu met de nieuwere modellen grotendeels gefixed is.

De 500 had net als de 7000 een probleem met de voeding bij de oude modellen.

Dat geeft de verwachting dat de 8000 ook met kinderziektes te maken zal hebben.

Het is heel moeilijk zo'n keuze te maken, maar het beste blijft rustig bekijken, veel informatie vragen en ervaringen van anderen en op het gemak een beslissing nemen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan