Hallo allemaal

I

Iemand

Na een tijdje te hebben gegoogled ben ik op deze interessante site gekomen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil graag een schotel te kopen. Ik ben naar een een winkel bij mij in de buurt gegaan om informatie te krijgen.

Ik heb ze verteld dat ik uit Bangladesh kom en dat ik graag Bengaalse en indiaase kanalen wil hebben. Ook wil ik graag de mogelijkheid hebben om veel sport te bekijken, voornamelijk voetbal en wrestling. Zij zeiden dat het voor mij dan het beste is om een schotel te kopen met een dreambox abbonement. Die abbo kost 120 euro per jaar. Ik krijg dan de mogelijkheid om alle vrije en gecodeerde kanalen te kijken. Hierbij krijg ik dus ook sport1 en film1 volgens hen.

Ik wil graag weten of er een site of iets dergelijks is waarbij ik kan kijken of er uberhaupt bengaalse kanalen zijn. Verder zijn alle adviesen welkom betreft het kopen van een schotel. Graag rekening houden met het feit dat het hebben van bengaalse kanalen belangrijk voor mij is. Ik hoop graag wat van jullie te horen :)

Groeten!

 
Hoi Iemand en welkom op Satellite Fun.

V.w.b. de Bengaalse kanalen kan ik je zo vlug nog geen antwoord geven, dat moet even opgezocht worden maar daar kom ikzelf of een van onze gebruikers of teamleden nog wel op terug, want volgens mij is de ontvangstmogelijkheid van dat soort zenders in Europa zeer beperkt of helemaal niet aanwezig.

Voor wat betreft welk materiaal je zou moeten aanschaffen wil ik je graag verwijzen naar dit (klik)topic en de vraag beantwoorden.

Wat de winkel jouw aangeboden heeft is overigens hoogst illegaal. Dat soort abonnementen a 120 euro per jaar waarmee het hele pakket incl. film1 en 2 etc. open staat van Canal Digitaal kan voor dat geld alleen met cardsharing en dat is dus verboden.

Maar goed, dat mag de pret niet drukken, je loopt wel het risico dat je voor een jaar betaalt en na een paar maanden geen beeld meer hebt.

 
Wat de winkel jouw aangeboden heeft is overigens hoogst illegaal. Dat soort abonnementen a 120 euro per jaar waarmee het hele pakket incl. film1 en 2 etc. open staat van Canal Digitaal kan voor dat geld alleen met cardsharing en dat is dus verboden.

Maar goed, dat mag de pret niet drukken, je loopt wel het risico dat je voor een jaar betaalt en na een paar maanden geen beeld meer hebt.
Maar is dat ook het enige risico die ik loop? Als de enige consequentie is dat het beeld kan verdwijnen, dan wil ik het misschien wel proberen. Maar als ik hierdoor een boete of dergelijke kan krijgen dan doe ik het maar niet haha.

En ik hoor graag als je uit kan zoeken of er uberhaupt wel bengaalse kanalen zin. Heel erg bedankt!

Groeten

 
@Iemand

Ik heb er al 2 voor je (Free to air)

EuroBird 1 (28.5E) - 11344.00 H , 27500 2/3 Bangla TV

EuroBird 1 (28.5E) - 11488.00 V , 27500, 2/3 ATN Bangla India

Bron: King of Sat

Groetjes,

Bones

----- Added 3/12/2008 at 12:06:29 -----

Net even gemeten op de 28,5E

11344H, 27500, 2/3 Bangla TV 79%

11488V, 27500, 2/3 ATN Bangla 3F (dus zeer zwak,) bijna 40%

11307V, 27500, 2/3 (2 stns: 9x en bhagvat katha, India) 72%

11426V, 27500, 2/3 (muziekkanaal "9x", India) -als je m inleest staat ie onder DD-India- 7B%, dus bijna 80%

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
V.w.b. de risico's zijn die hoofdzakelijk voor de handelaar die de shareserver draait, en uiteraard het geld wat jij kwijt bent als je meedoet en je kunt slechts kort meedoen.

Tot nu toe gaan ze niet bij aangesloten mensen thuis problemen maken, maar dat is geen garantie dat dit in de toekomst niet gaat gebeuren. Het betreft hier een in het Wetboek van Strafrecht opgenomen artikel, dus men kan vervelend gaan doen als men wil. Alleen wordt dat bij mensen thuis die als client hangen niet snel gedaan, men is meer uit op degenen die de shares verzorgen, logischerwijze.

Maar dat maakt het dus voor aangesloten mensen niet risicovrij.

En ik hoor graag als je uit kan zoeken of er uberhaupt wel bengaalse kanalen zin. Heel erg bedankt!
Bones heeft je al een paar zenders gewezen. Verder is er een uitstekende site namelijk http://www.lyngsat.com waar alle satellieten en frequenties erg goed up2date gehouden worden.

Je zou daar eens kunnen kijken (is wel heeeeel uitgebreid) of er op andere satellieten nog iets te vinden is.

 
@Iemand

Heeft niets met Dacca te maken, maar ik keek net nog naar een stn uit India

ook op 28,5E

12643H, Symb: 27500, Fec: 2/3 :Music India komt hier door met 70%

Al mijn metingen doe ik met mijn D-box icm een Lenson Heath schotel van 80cm.

Trouwens, ik keek net ook even naar ATN Bangla op 11488V en nu komt ie door met een signaalsterkte van 59%, gisteren had ik m zeer zwak dus zal wel aan het weer hebben gelegen

Groetjes,

Bones

 
Heren, dank jullie wel voor al jullie tips en informatie!!! Ik waardeer het echt!

@ Bones

Hoeveel procent heb je minimaal nodig dan om goed beeld te krijgen?

 
@Iemand

Hoi maat!

Met DVB heb je of wel beeld of geen beeld (dit in tegenstelling vwb analoge ontvangst)

Ik kijk gewoon naar mijn signaalmeter op mijn D-box en dat geef ik door op dit board.

Dus, stel je voor, je hebt een signaalsterkte van 20%, dan is al een klein regenbuitje voldoende om ervoor te zorgen dat je geen beeld meer hebt.

Groetjes,

Bones

----- Added 4/12/2008 at 03:11:14 -----

@Iemand

Ik was net aan het zappen en kwam op 9E NLM (New Living Ministeries) tegen. Op de King staat ie als undefined dus het kan net zo goed uit Ceylon komen.

Hier de gegevens: 9E, Freq: 11843V, Symb: 27500, Fec: 3/4

Groetjes,

Bones

----- Added 4/12/2008 at 03:13:20 -----

Was vergeten te vermelden: komt hier door met een signaalsterkte van 77%

 
Laatst bewerkt door een moderator:
11488V, 27500, 2/3 ATN Bangla 3F (dus zeer zwak,) bijna 40%

11426V, 27500, 2/3 (muziekkanaal "9x", India) -als je m inleest staat ie onder DD-India- 7B%, dus bijna 80%
Hier maak je toch een rekenfoutje hoor.

Als je letters A t/m F in getallen ziet, dan heb je te maken met hexadecimale getallen en niet met decimale.

Hexadecimaal is een 16 tallig stelsel (hier door mij dus in decimale weergave aangegeven).

Waar 10 in decimalen dus staat voor tien, staat 10 in hexadecimaal dus voor zestien.

Daar is het dus èèn keer 10 plus nul voor decimale weergave.

Voor hexadecimaal is dat dan 1 keer zestien plus nul.

15 in hexadecimaal is dus 21 in decimale weergave.

3F staat voor 3 maal zestien plus vijftien en das dus niet negenendertig, maar drie en zestig.

En das even iets heel anders.

Komt dus bij dat je geen schaal hebt van 100 (die je dus in procenten kunt uitdrukken), maar je hebt een schaal van FF.

FF is dan dus vijftien maal zestien plus vijftien.

Maar omdat we beginnen met nul (00), heb je dan dus vijftien maal zestien plus vijftien plus èèn mogelijkheden.

Dat maakt samen 256 mogelijkheden, en de volle schaal is dan dus 256 tegenover 100 in decimalen.

3F was 63, en das dus bijna een kwart van de volle schaal en niet 40 % van de volle schaal.

7B is 123 en dus bij lange na geen 80 %, komt eerder in de buurt van halverwege (128).

Nou gaat Bones natuurlijk roepen dat die procenten zijn wat de balk in zijn mediamaster (in Duitsland D-box geheten) weergeeft, en dat klopt ook wel aardig (ik heb zelf ook zo'n mediamaster).

Maar als je de text zo leest, zou je haast denken dat de aangegeven waarden zo maar te vertalen zijn naar decimale "gewone" getallen en zoals man hierboven kan zien zit daar nogal een verschil in.

Ik neem overigens aan dat Bones dit hele verhaal ook wel kent.

 
Nou gaat Bones natuurlijk roepen dat die procenten zijn wat de balk in zijn mediamaster (in Duitsland D-box geheten) weergeeft, en dat klopt ook wel aardig (ik heb zelf ook zo'n mediamaster).

Maar als je de text zo leest, zou je haast denken dat de aangegeven waarden zo maar te vertalen zijn naar decimale "gewone" getallen en zoals man hierboven kan zien zit daar nogal een verschil in.

Ik neem overigens aan dat Bones dit hele verhaal ook wel kent.

Hoi MAS3

Ik roep niks omdat je er veel meer verstand van hebt dan ik.

Ik heb wel een vraag aan je: Hoe komt het dat mijn D-box soms in normale procenten de signaalsterkte laat zien, en soms in hexadecimaal? snap ik dus totaal niet, ik verander niks aan de instellingen

Groetjes,

Bones

P.S. Kom je ook op de 10de januari naar het feest van Freggel1 en nummer 10?

 
Hmm, dat weet ik eigenlijk niet.

Is mij nooit opgevallen, maar ik kijk ook niet zo vaak naar dat balkje als jij.

Zal er eens een keer op letten als ik weer tijd heb (das erg schaars op het moment).

Ik zal wel proberen er bij te zijn in Rotjeknor, maar kan dat nu nog niet zeker zeggen.

Het is namelijk erg druk met mijn werk waardoor ik zo ongeveer twee keer zoveel uren in een week maak als de meeste mensen doen.

Dus ook op zaterdag werken..

Is het tegen die tijd wat rustiger, ben ik er dan ook bij.

Maar nu weer on topic..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan