Stab Italia icm Nokia 9200s

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Jongens, ik heb jullie hulp nodig.

Mijn Nokia D-box 9200s (firmware DVB 2000, V1.82.0v -20.12.2000, compiled 2001.12.25 (ver.1.2) werkte altijd goed samen met mijn Stab Italia rotorsat HH100 (Ik gebruik dus geen usals).

Ik wilde net de Turksat op 42E beter afstellen op mijn Stab Italia en alle sats werden gewist; weten jullie hoe ik die Stab Italia weer in de oorspronkelijke staat kan brengen, zodat ik niet alle sats handmatig weer moet invoeren?

M.a.w. hoe zet ik die Stab weer terug naar de fabrieksinstellingen?

Ik heb hier de gebruiksaanwijzing liggen, maar dat staat er dus niet in.

Bij voorbaat heel hartelijk dank

Groetjes,

Bones

 
Ik heb hem even hier naartoe gemoved omdat je vraag eigenlijk over de motor gaat en niet over de Nokia.:)

Je zou eens kunnen kijken of er een klein knopje zit aan de onder- of bovenkant van de Stab. Op mijn Moteck SG-2100 zit er aan de onderhand onder een plastic klepje een pinnetje. Als ik dat x seconden ingedrukt houd, dan wordt de motor gereset. De in de motor opgeslagen posities zijn dan ook weer standaard.

Als ik me niet vergis heeft de Stab ook zo'n knopje ergens zitten, althans de HH120 maar vermoedelijk jouw model ook wel.

 
Thanks BT!

Ik zal morgen even kijken.

Groetjes,

Bones

----- Added 13/1/2009 at 01:23:16 -----

Hoi BT; ik heb geen reset-knopje op mijn HH100; ik heb alle sat-posities handmatig er weer ingegooid. Sommige sats kon ik niet inlezen omdat mijn schotel daar te klein voor is: 18W, 3E en 21,5E.

Vroeger kon ik die 18W wel inlezen omdat er een gecodeerd Zuid Afrikaans stn op zat, (ik keek gewoon naar de signaal-sterkte) maar die is helaas verdwenen; 3E en 21,5E ontvang ik niet meer, maar volgens mij zitten die in inclined orbit.

Wel maf dat alle sats gewist waren uit mijn Stab Italia.

Gelukkig werkt ie nog.

Mijn zichtbare horizon is van 45E t/m 18W

Dus de volgende sats heb ik weer: 13E, 19,2E, 16E, 10E, 7E, 5E, 1W, 5W, 8W, 23E, 26E, 28,5E, 28,2E, 12,5W, 15W, 39E, 36E, 45E en 9E.

Je begrijpt dus dat ik een zeer gelukkig mens ben.

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
18W heb ik ook weer! Afgesteld op Telereporter Sud (Freq: 11056H, Symb:1950, Fec: 5/6) komt hier door met een signal strength van 3F (dus bijna 40%) -Gemeten met D-box 9200 icm 80cm Lenson Heath schotel-

Groetjes,

Bones

----- Added 14/1/2009 at 01:47:22 -----

Oeps! sorry MAS3; ik maakte weer de fout om hexadecimaal met decimaal te vergelijken.

Telereporter Sud komt hier door met 3F hexadecimaal.

Hoe het komt dat mijn 9200s soms hexadecimaal en soms gewoon decimaal weergeeft weet ik niet.

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn te horen dat het gelukt is, wel raar dat er geen reset knopje op zit, soms zitten die dingen erg verborgen want normaliter hebben ze er bijna allemaal wel eentje.

Maar oke het werkt weer en da's het belangrijkst.:)

 
@BT

Quote

Maar oke het werkt weer en da's het belangrijkst.

Unquote

Bedankt voor het meedenken. Ik struin alle sats weer af!

Groetjes,

Bones

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan