Acer Aspire

B

bemi

hi

Ik heb een acer Aspire 3000 en wil hier andere soft opzetten.

er was MS vista op , ik wil hier xp opzetten.

het probleem is dat dit niet gaat.

hij wil mijn xp niet aannemen,nadat ik de schijf geformat. heb

Wat doe ik verkeerd????

 
Hoi bemi, welkom als actief lid op het Satellite FUN Board !

Hoe heb je je HD geformatteerd ?

Want de recentere Acer modellen (als er Vista op stond valt die er zeker onder) hebben een verborgen partitie waarnaar gekeken word tijdens het opstarten.

Als je die gewist zou hebben bijvoorbeeld door alle partities te verwijderen, is je Acer dus onbruikbaar geworden.

Zoiets moet wel te repareren zijn (je moet tenslotte ook een andere HD in je lappie kunnen stoppen), maar daarvoor moet je dus gaan zoeken op de support site van Acer.

Ik hoop dat je probleem van andere, eenvoudiger op te lossen aard is.

 
Welkom op Satellite Fun Bemi.

Bij mijn weten kun je partities niet op dusdanige wijze beschermen dat je er geen nieuw OS meer op zou kunnen zetten, tenzij je de HD locked. Iets wat in de oude xbox gedaan werd bijvoorbeeld, maar wat ik zelf nog niet gezien heb bij pc's of laptops.

Hetgeen overigens niet wil zeggen dat het daarom niet zou gebeuren.

hij wil mijn xp niet aannemen,nadat ik de schijf geformat.
Kun je iets duidelijker omschrijven wat je hiermee bedoeld en waar het exact mis gaat?

De laptop wil je xp niet meer aannemen. Waar niet? Wil de laptop al niet starten vanaf de XP installatieCD of gaat het pas na het formatteren mis en zoja welke foutmelding geeft hij aan?

Het zou namelijk ook kunnen zijn dat je laptop al voorzien is van een SATA HD en dan heb je SATA drivers nodig om XP te installeren.

Mocht je nog van je Vista Rescue cd gebruik kunnen maken, dus een cd of partitie ofzo die je laptop weer helemaal in de gekochte originele staat zet, dan zou je ook dat kunnen doen en dan daarna windows XP installeren als 2de operating system.

Zo maar je bijv. een dual boot. Maar dat is misschien weer wat lastiger.

Als je eerst op de vragen antwoord geeft omtrent waar het precies mis gaat en welke foutmelding je eventueel ziet, zal het voor ons gemakkelijker zijn om je verder te helpen.

 
hoi bl. tiger bedankt voor de vlote react.

ik heb met een win98 schijf de hd geformat. daarna heb ik geprb. win xp er op te proggen dit nam hij niet aan , verkeerd sys gaf hij.

daarna heb ik met een versie van acer vista erop te prog. op duits(orgineel stond er frans op de schijf) gaf een fout in de module aan.

heb ook nog geprob. win 98 erop te zetten ging ook niet, ging goed tot het einde maar gaf fout in module aan.

ik weet het ff niet meer.

gr. bemi:[

 
Beste Bemi.

Allereerst zou ik het op prijs stellen als je hier gewoon voluit schrijft en geen afkortingen dus zeg maar geen soort van msn taal, dat houdt alles duidelijker en overzichtelijker.

Als je met win98 eerst geprobeerd hebt, dan kan het zijn dat die het win98 systeem er op heeft gezet en dan zal windows XP gaan zeuren want die wil dan een upgrade versie hebben.

Het beste kun je van CD-Rom opstarten en daar heb je dan wel een windows XP cd voor nodig. Daarmee is het ook goed mogelijk om de partities van de harddisk te halen en daarna opnieuw aan te maken en te formatteren in NTFS.

Windows XP zou daarna weer gewoon geinstalleerd moeten kunnen worden.

Om te kunnen opstarten vanaf je cd-rom is het vaak nodig hiervoor een optie in de bios even te wijzigen.

 
hoi black tiger

ik had van de week even geen tijd, ik heb de computer weer opgestart met

de orginele xp schijf(franstalig) en alles geformateerd en geinstalleerd.

hij gaat helemaal tot het einde van dhet programma .

hij vraagt dan om alle schijfjes eruit te halen omdan vervolgens de systeem schijf er in te doen.

gaat allemaal goed tot de files allemaal gekopieerd zijn hij start op en de muziek gaat lopen dan doet hij niks meer.

de muis reageert ook niet,en ik kan hem allen maar uit zetten door de stroom eraf te halen (inklusief de batterij)

wat is er mis met deze laptop? zijn er mensen die oplossingen weten?

bedankt bemi

 
Het is moeilijk te zeggen, als hij al naar een frisse installatie dit probleem gaat geven bij het opstarten zit er vermoedelijk toch een hardware probleem in.

Dat kan HDD zijn maar ook geheugen. Ondanks alles zou het ook nog een driver probleem kunnenz ijn.

Lukt het wel nog om in veilige modus op te starten?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan